nominacje

Grafika nagrodzonego

Universum. Construction.

balsamstudio

Branża: sektor budowlany Zakres prac: strategia marki, identyfikacja wizualna, materiały drukowane Zadanie: UNIVERSUM CONSTRUCTION GROUP jest międzynarodową firmą budowlaną, która specjalizuje się w efektownych wykończeniach oraz pracach konstrukcyjnych. Wraz z rozwojem firmy, otworzeniem działalności w całej Europie, Universum potrzebowało delikatnej zmiany nazwy, uproszczenia struktury marki oraz nowej identyfikacji wizualnej, która oddawałaby nowy, międzynarodowy charakter marki. Rozwiązanie: Zbudowaliśmy nowy, spójny klucz wizualny dla wszystkich submarek oraz logotypów. Główne komponenty klucza wizualnego to zbudowanie systemu konstrukcyjnego całej identyfikacji, logiczna hierarchia typograficzna połączona z odważną typografią i wyrazista kolorystyka. Logika systemu w swojej idei oddaje bezpośrednio ideę marki — konstrukcyjność.

#projekt roku  #2017/2018 

Grafika nagrodzonego

WarszawaWarsaw 2

Mamastudio

„Warszawa Warsaw 2" to najlepszy i jedyny tak obszerny przewodnik po współczesnej Warszawie. Kochamy nasze miasto i chcemy je pokazać takim jakie jest: barwnym, żywym i inspirującym miejscem. Ta bogato ilustrowana publikacja (ponad 500 zdjęć) ukazała się w 2018 roku niezależnym nakładem Mamastudio w języku polskim i angielskim. Polecamy w niej gdzie zjeść, zrobić zakupy, zobaczyć wystawę, potańczyć w klubie, odpocząć na łonie natury. Zabieramy też na spacery po dzielnicach. To książka zarówno dla turystów, jak i warszawskich lokalnych patriotów. Ilustrowana przez Jakuba Jezierskiego, ze zdjęciami Agi Bilskiej i Filipa Klimaszewskiego. Po raz kolejny wygrała w konkursie na gadżet promujący Miasto Stołeczne Warszawa podczas międzynarodowych imprez. Projekt: Mamastudio & Jakub Jezierski Album: 382 stron Autor: Agnieszka Kowalska Format: 14×19,5 cm semi-hard cover Język: polski oraz angielski

#projekt roku  #2017/2018 

Mediateka

Blank Studio

System informacji wizualnej dla budynku Mediateki w Tychach, biblioteki XXI wieku. Naszą rolą było sprawienie, aby jej przestrzeń zyskała niepowtarzalny nastrój - była przyjazna i zrozumiała dla ludzi w każdym wieku. Ze względu na niewielki budżet instytucji musieliśmy oprzeć się na popularnych materiałach produkcyjnych, a jednocześnie zwrócić uwagę na bezpieczeństwo - w budynku aż 4500 m2 to szklane ściany! Dlatego zdecydowaliśmy się na minimalistyczną grafikę, w której linia i geometria odgrywają główną rolę. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Nikiszowiec zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.

#grand prix  #funkcja 

Otwarte Miasto 2017

Jacek Rudzki

Identyfikacja wizualna 9 Edycji Festiwalu Sztuki w Przestrzeni Publicznej Otwarte Miasto 2017. Hasłem przewodnim edycji było Uniezwyklenie. Kurator Aneta Szyłak zaprosiła do Lublina 16 artystów, którzy stworzyli w przestrzeni miejskiej obiekty/instalacje odpowiadające idei festiwalu. Identyfikacja w swojej warstwie graficznej stara się nawiązać do charakterystyki twórczości poszczególnych artystów.

#forma 

Katarzyna Wieteska

W 2017 roku ukończyła z wyróżnieniem studia na wydziale Grafiki i Malarstwa Łódzkiej ASP. Otrzymała główną Nagrodą Rektora ASP w Łodzi w 27. Konkursie im. Władysława Strzemińskiego - Projekt 2017 za projekt monografii Larsa von Triera, który następnie znalazł się w zbiorczej publikacji „Art in Book Form”wydawnictwa Send Points (2018). Jej projekt The Darknet Zine brał udział w wystawie najlepszych dyplomów ASP w Łodzi - PRIME TIME 2017, a plakaty towarzyszące tej pracy trafiły do finału Trnava Poster Triennale 2018. Zajmuje się projektowaniem publikacji, plakatów, stron internetowych oraz identyfikacji wizualnej. W swojej pracy stara się łączyć eksperymenty formalne z wizualną wrażliwością.

#świeża krew 

Grafika zwycięzcy

European Design Festival 2019

Uniforma

“Portfolio is Dead” było hasłem przewodnim konferencji Element Talks będącej współorganizatorem i największym punktem programu European Design Festival 2019. Międzynarodowy festiwal, który co roku odbywa się w innym państwie, w 2019 roku wybrał Warszawę. O jakości designera nie świadczą już ładne obrazki w jego portfolio. Musimy być bardziej interdyscyplinarni niż kiedykolwiek. Jeśli potrafimy dobrze zgrać nasze umiejętności z ludźmi, z którymi współpracujemy, technologiami, którymi dysponujemy i światem, w po którym się poruszamy, możemy przenosić góry. By to osiągnąć musimy pracować wszyscy jak dobrze naoliwiona maszyna. Do tej tezy nawiązuje identyfikacja inspirowana niemożliwymi maszynami Francisa Picabii i ideą internetowych "oddly satisfying gifs". Zakres prac: • identyfikacja Festiwalu i konferencji • rendery 3D i animacje • video promocyjne • projekty do social media • druki okolicznościowe • gadżety festiwalowe • elementy scenografii

#projekt roku  #2017/2018 

O koniach wschodnich i wywodzących się z ras orientalnych

Aleksandra Toborowicz

Fundacja Qatar Museums Authority emira Hamada ibn Chalify as-Saniego zleciła opracowanie naukowe przez Bibliotekę Narodową jednego z polskich rękopiśmiennych skarbów – 3 tomów "Sur les chevaux orientaux et provenances de Races Orientales" ("O koniach wschodnich i pochodzących od ras arabskich"). To zapiski i rysunki Wacława Seweryna Rzewuskiego (1784–1831) z jego podróży i przygód na Bliskim Wschodzie, a przede wszystkim o koniach arabskich. Pięknie ilustrowany XIXwieczny rękopis był podstawą i inspiracją dla wydania naukowego. Niepublikowany dotąd w całości rękopis został wydany w oryginale – po francusku, polsku i angielsku (w 9 tomach, 2 setach >>PL i ENG

#grand prix 

ABCs of Polish Design

Ewa Solarz

„Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu” - "The ABCs of Polish Design" 100 lat polskiego designu oczami najlepszych polskich grafików. 100 obiektów. 100 historii. 100 ilustracji. Wystawa prezentowana: w Gdyni, Berlinie, Budapeszcie, Warszawie, Poznaniu, Bukareszcie, Kielcach, Wiedniu, Lublinie. Kuratorka: Ewa Solarz, aranżacja wystawy: Studio Beton, czyli Marta i Lech Rowińscy, identyfikacja wizualana: Acapulcoi, czyli Agata Dudek i Małgorzata Nowak, autorki tekstów: Agnieszko Kowalska, Ewa Solarz, Agata Szydłowska, ilustratorzy biorący udział w wystawie: Jacek Ambrożewski, Edgar Bąk, Maciek Blaźniak, Katarzyna Bogucka, Ada Buchholc, Iwona Chmielewska, Robert Czajka, Agata Dudek, Emilia Dziubak, Małgorzata Gurowska, Monika Hanulak, Marta Ignerska, Tymek Jezierski, Paweł Jońca, Agata Królak, Grażka Lange, Patryk Mogilnicki, Piotr Młodożeniec, Anna Niemierko, Ola Niepsuj, Marianna Oklejak, Paweł Pawlak, Dawid Ryski, Marianna Sztyma, Ola Woldańska-Płocińska.

#wydarzenie / osobowość 

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN