nominacje
Allegro
Największa polska marka on-line Allegro, której logo w obecnej formie istnieje od 2000 roku w 2015 roku zleciła nam zaprojektowanie i stworzenie przejrzystych wytycznych dotyczących całościowego języka wizualnego. Standaryzacja wszystkich elementów graficznych zarówno tych zastanych jak i opracowanych od podstaw zajęła sporo czasu, jednak dała podwaliny dla uporządkowanego systemu, jakim marka posługuje się do dzisiaj. Istniała również potrzeba stworzenia niektórych oryginalnych elementów. Powstało wówczas standardowe logo, ale także motyw graficzny, ikonografia, odznaki, ilustracje i materiały drukowane. Całość została zawarta w obszernym brandbooku, który także został wyprodukowany fizycznie w wersji premium.
Dworzec Cieszyn
Dworzec Cieszyn to nowa przestrzeń dla podróżujących zarówno koleją, busami oraz transportem miejskim, ze względu na specyfikę miasta granicznego, podróżny informowany jest w języku polskim, czeskim i angielskim.Jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców a także turystów i dla nich dodatkowo zawiera informację o zabytkach Cieszyna oraz czasie w jakim można do nich dotrzeć. Projekt prowadzony był z myślą o niskich kosztach wdrożenia oraz wykorzystaniu możliwości jakie ze sobą niesie przestrzeń architektoniczna. Projektantom zależało na zbudowaniu systemowego i jasnego/zrozumiałego języka przekazu a także skutecznej informacji. Dodatkowo uzyskano silną i rozpoznawalną identyfikację miejsca o ciepłym i przyjaznym wizerunku.Projekt prowadzony był we współpracy z Urzędem miejskim i Zamkiem Cieszyn.
Egaliterra
Kolejna zaangażowana społecznie książka duetu Joanna Olech i Edgar Bąk. Autorzy podejmują aktualny i gorący temat praw kobiet. Dorastamy zapewniani bezustannie o tym, że równość wszystkich obywateli jest standardem cywilizowanego świata, społecznym spoiwem i gwarantem przyjaznej koegzystencji. Ale kiedy przychodzi wcielać ją w życie - doraźne egoizmy biorą górę, a nieokiełzana potrzeba dominacji depcze tę wspaniałą oświeceniową ideę. Zaczynają się podzialy na równych i równiejszych. I - jakże często - na RÓWNE i RÓWNIEJSZYCH. Wymarzyliśmy sobie Egaliterrę - baśniową planetę równych szans. Odważna i skłaniająca do refleksji książka obrazkowa do wspólnego czytania przez dorosłych i dzieci.
Infografki FRSE
Seria plakatów informacyjnych prezentujących wpływ programów unijnych wspierających polską edukację w Polsce i wyniki badań Fundacji.
Koperski
Kompleksowy rebranding jednego z najstarszych rodzinnych przedsiębiorstw pogrzebowych w Polsce. Projekt objął analizę segmentu rynku, nowy logotyp marki oraz wszystkie materiały akcydensowe i reklamowe.
ŁAD
Koncepcja i projekt graficzny kampanii społecznej dotyczącej ładu przestrzennego w Warszawie. Istotą projektu jest zestawienie ze sobą słów – „ład” i „nieład” oraz prosta typograficzna gra wokół tych dychotomicznych pojęć. Maksymalna oszczędność w warstwie wizualnej nawiązuje do meritum kampanii mającej na celu wypracowanie norm służących uporządkowaniu i oczyszczeniu wyglądu przestrzeni publicznej. Broszura w formacie A4 zawiera przystępnie opracowany zbiór zasad wynikających z warszawskiej uchwały krajobrazowej. Wszystkie informacje podaliśmy w formie przejrzystych ilustracji z elementami infograficznymi.
Mediateka
System informacji wizualnej dla budynku Mediateki w Tychach, biblioteki XXI wieku. Naszą rolą było sprawienie, aby jej przestrzeń zyskała niepowtarzalny nastrój - była przyjazna i zrozumiała dla ludzi w każdym wieku. Ze względu na niewielki budżet instytucji musieliśmy oprzeć się na popularnych materiałach produkcyjnych, a jednocześnie zwrócić uwagę na bezpieczeństwo - w budynku aż 4500 m2 to szklane ściany! Dlatego zdecydowaliśmy się na minimalistyczną grafikę, w której linia i geometria odgrywają główną rolę. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Nikiszowiec zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.
Memo
MEMO to dwie uzupełniające się aplikacje, zaprojektowane specjalnie dla seniorów. MEMO dzień to interaktywny kalendarz, zawierający ciekawostkę lub ilustrację na każdy dzień w roku. MEMO trening to zestaw sześciu prostych gier na ćwiczenie pamięci i koncentracji. Wyzwaniem w projekcie było przełamanie bariery technologicznej wśród osób starszych - osiągnięto to dzięki zastosowaniu elementów specyficznych dla papieru - rastra oraz przyjaznej palety kolorystycznej. Przy projektowaniu aplikacji czynny udział brali sami seniorzy, którzy aktywnie testowali program pod kątem UX oraz projektu graficznego.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.