Biały Tunel (nagroda)
nazwa / tytuł projektu
Biały Tunel
autor / studio projektowe
kategoria
Idea,
edycja konkursu
2019/2020
klient
Alkopoligamia
strona www
opis
Album pt. Biały Tunel, wydawnictwo Alkopoligamia
Eksperymentalne wydawnictwo nieznanego dotychczas składu Biały Tunel. Limitowany nakład 5000 sztuk i promocja leżąca jedynie w rękach fanów Alkopoligamii. Czy da się wywołać zainteresowanie odbiorców, kiedy artysta jest całkowicie nieznany i wypromować płytę, której nie jest znany gatunek muzyczny?
Da się.
Wystarczy obudzić ciekawość, zaangażować i dostarczyć fanom odpowiednich narzędzi, które pozwolą im wywołać buzz w sieci. Przenieśliśmy esperymentalny charakter albumu Na wszystkie etapy komunikacji. Owialiśmy je następnie tajemnicą i pozwoliliśmy fanom alkopoligamii rozwiązywać kolejne zagadki.
W celu zapowiedzi albumu posłużyliśmy się cyfrowym kodem, którym zastąpiliśmy typografię. Właśnie za pomocą szyfru odkrywaliśmy kolejne karty: członków zespołu i nazwę. W dniu startu preorderu wystartowała interaktywna strona internetowa, Której tłem był udostępniony fragment jednego z utworów. Punktem kulminacyjnym był jednak sam album. Projekt okładki oparty został na wyliczeniach i siatkach matematycznych. Typografia nawiązywała do tej stosowanej w 60 latach przez specjalistów inżynierii kosmicznej.
Album zawierał również specjalny kod, który dawał możliwość sparowania się z innym nabywcą płyty. Po wpisaniu kodu do systemu, użytkownicy otrzymywali dostęp do Ukrytej zawartości tunelu – podstrony, która zawierała niepublikowane utwory, treści, czy beat maszynę opartą na dźwiękach utworów białego tunelu. Proces parowania, a także dostęp do ukrytej zawartości generowały kolejne publikacje w social mediach i podkręcały buzz wokół albumu.
Clipy zastąpiliśmy technicznymi animacjami, a w materiałch prasowych posługiwaliśmy się rysunkiem technicznym oraz zdjęciami, na których artyści nie byli dokładnie widoczni. Cała promocja bazowała jedynie na niestandardowych dla tej dziedziny / branży rozwiąniach technologoicznych, co w efekcie przyniosło 100% publikacji w postaci earned media, w tym publikacje w sm.
Tuż po premierze, biały tunel znalazł się na drugim miejscu listy sprzedaży olis.
Pojawiło się kilkaset publikacji na instagramie i facebooku, a premiera była szeroko komentowana nie tylko w social mediach, ale też w mediach tradycyjnych.
Klient: Alkopoligamia.com, Biały Tunel (Ten Typ Mes, Szogun, Bartosz tkacz)
Produkcja, management i komunikacja: Kornelia Hećman, hecman.co
Projekt graficzny, art direction: Krystian Berlak, Kamil Pietrzak, berlakpietrzak.com
nagroda
komentarz jury
Pomysł aby wprowadzić odbiorcę do wymyślonego świata po ścieżce wyznaczonej koordynatami, postawić słuchacza przed tunelem czasoprzestrzennym i pozwolić mu przenieść się do świata muzyki Piotra Szmidta (Ten Typ Mes), Bartosza Tkacza i Bartka Pietrzaka (Szogun). Pomysł aby zagłębiać się w projekcie według przemyślanych posunięć marketingowych, po kawałku. To wszystko zasługuję na nagrodę. W świecie konsumującym wszystko 24/7, pędzącym w kierunku globalnego wrzasku, w którym trudno jest wyłapywać subtelności praca, która odcina nas od tego szumu i daje się uwieść swoją pustką, swoim poukładaniem jest na wagę złota.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.