Autorski projekt i identyfikacja marki naturalnych barwników ziemnych i mineralnych WARSZTAT NIWA

nazwa / tytuł projektu

Autorski projekt i identyfikacja marki naturalnych barwników ziemnych i mineralnych WARSZTAT NIWA

autor / studio projektowe

Karolina Dubaj

kategoria

Świeża krew

edycja konkursu

2022-2023

opis

Warsztat Niwa to projekt marki powstałej na rzecz pracy dyplomowej licencjackiej realizowanej na Instytucie Sztuki i Designu Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie pod nadzorem dr. Anny Zabdyrskiej. Marka jest dystrybutorem pigmentów ziemnych i naturalnych, przeznaczonych do wykorzystania w tworzeniu farb malarskich. Grupą odbiorczą marki są zarówno artyści z wieloletnim doświadczeniem jak i artyści amatorzy, którzy dopiero zaczynają przygodę z pigmentami. 



Logo marki tworzy sygnet składający się z piktogramów związanych z pigmentami, które zostały razem ułożone w taki sposób, aby przypominały przyjaźnie wyglądającą buzię. W skład piktogramów wchodzą: miska, moździerz używany do utarcia farby, pigmenty, liść symbolizujący naturę oraz ręka oznaczająca działanie człowieka.



Na kolorystykę marki składa się paleta odcieni zieleni przechodzących w żółć i następnie czerwień. Jest nawiązaniem do barw najczęściej występujących w naturze, co ma na celu podkreślać to, że marka swoje pigmenty wydobywa z natury. Pełna paleta jest wykorzystywana w projektach nakładek na opakowania.



Na potrzeby projektu powstały dwa rodzaje opakowań. Jednym z nich są saszetki mieszczące 15 gram pigmentu, które sprzedawane są w zestawach po 5 saszetek. Pomysł saszetek powstał z myślą o osobach dopiero zaczynających swoją przygodę z pigmentami, które chcą spróbować swoich sił w tworzeniu farb bez kupowania pigmentów w dużych ilościach. Są one również idealne dla osób, które są już obeznane z pigmentami i chcą wypróbować nowe kolory lub dosypać zapas pigmentu do wcześniej posiadanych większych opakowań. Drugim projektem są szklane słoiki mieszczące 75 gram pigmentu. Te są przeznaczone dla osób, które mają już doświadczenie z pigmentem i chcą kupić większą jego ilość. Słoiki są sprzedawane w zestawach po 3 lub pojedynczo.


Projekty opakowań zestawów trzymają się palety kolorystycznej marki, składają się z elementów logo jak i prostych geometrycznych form nakładających się na siebie. Formy geometryczne symbolizują minerały, natomiast okrągłe – ziemię. Wszystkie elementy razem, tworzą ilustrację przedstawiającą naturę, pozyskiwanie ziemii i minerałów i ucieranie farb. Na przedniej stronie opakowań znajduje się napis „Niwa” stworzony z podłużnych form geometrycznych.



Projekt stawia na ekologiczne wykonanie, wykorzystując papier ekologiczny KRAFT, tekturę, papier woskowany, papier DNS Indigo z certyfikatami FSC i Ecolabel.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN