MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym. (nagroda)

nazwa / tytuł projektu

MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym.

autor / studio projektowe

we3studio

kategoria

Impakt społeczny

edycja konkursu

2022-2023

opis

„MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” - największe w Polsce badanie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz kampania profilaktyczna organizowana przez fundację UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. Akcja nagłośniła temat kryzysu zdrowia psychicznego młodych ludzi i jest punktem wyjścia działań pomocowych i edukacyjnych. Zaprojektowaliśmy logo, identyfikację, stronę www, kampanię oraz wiele innych elementów Młodych Głów. Podstawowymi założeniami projektu, było dotarcie do dwóch szerokich i skrajnie innych grup odbiorców: młodych i rodziców. Znak miał na pierwszy rzut oka być odważny, wyrazisty i nie przypominający typowych znaków fundacji, które młodym kojarzą się zbyt poważnie i raczej odstraszają, niż wzbudzają jakąkolwiek ciekawość a z drugiej strony dla starszej grupy miał być czytelny i bezpieczny. Projektując logo chcieliśmy odzwierciedlić to, czym jest cały projekt Młode Głowy. Pokazać to, co i jak wiele dzieje się w głowie każdej młodej osoby. Ale jak to pokazać w jednym statycznym piktogramie? Uznaliśmy, że odwrócona emotikonka uśmiechu, którą kojarzy każdy, niezależnie od wieku, tworzy symboliczny kształt głowy i jest to idealne, proste i czytelne rozwiązanie. Podstawowa wersja znaku prezentuje sam kształt głowy, zaś w wersji animowanej półkole zmienia się w przeróżne kształty, które symbolizują to, że każdy z nas jest inny i każda głowa może mieć inne problemy i tryby działania. Asymetryczna forma znaku i customowe litery Ł oraz W są ukłonem w stronę młodych odbiorców, a twarde i stanowcze wersaliki z kroju TT Hoves miały sprawić wrażenie poważnych i bezpiecznych. Znak w wersji podstawowej jest czarny i powinien być prezentowany na pomarańczowym tle, które bezpośrednio nawiązuje do identyfikacji Fundacji UNAWEZA. Liternictwo i kompozycja użyte w logo Młodych Głów zdefiniowało charakter całej identyfikacji i pozwoliło stworzyć i zrozumieć balans prezentowania kolejnych komunikatów dla obydwu grup odbiorców. Powstał znak, który nie tylko identyfikuje kampanię, ale też sam w sobie może być używany jako content, w różnych kontekstach. Credits: Damian Ziółkowski - branding, kampania, we3studio Julian Kondej - branding, webdesign, we3studio Patryk Kalwas - branding, webdesign, we3studio Martyna Wojciechowska - pomysłodawczyni akcji, prezeska Fundacji UNAWEZA Filip Połoska - producent kreatywny i strategiczny, grupa NOWY®ŁAD Marzena Szkolak - producentka kreatywna i strategiczna, grupa NOWY®ŁAD Paweł Stremski - producent kreatywny i strategiczny, grupa NOWY®ŁAD Marta Ciastoch - koordynatorka projektu MŁODE GŁOWY w Fundacji UNAWEZA Marta Skorupska - koordynatorka projektu, Fundacja UNAWEZA Marta Grajeta - wiceprezeska Fundacji UNAWEZA Marta Wojtal - autorka sesji fotograficznej MŁODE GŁOWY

nagroda

komentarz jury

Projekt pokazuje jak za pomocą minimalnych środków zaznaczyć swoje miejsce przez te kilka krótkich chwil na jakie pozwalają media społecznościowe. Jednocześnie ten prosty, impaktowy projekt ma drugą, zniuansowaną warstwę pozwalającą zmieniać się logotypowi i ngażować użytkownika. Doskonale realizuje zasadę: zaciekawić i utrzymać uwagę.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN