Łajzol Serious
nazwa / tytuł projektu
Łajzol Serious
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2021-2022
opis
To pierwszy solowy album Łajzola po 20 latach rapowania w innych składach, projektach. Artysta chciał i zgodził się na to abyśmy mogli pograć jego wizerunkiem, także w sposób niestandardowy. Tytuł płyty Łajzol Serious to oczywiście nawiązanie do "Why so serious" z Dark Knight z Keithem Ledgerem. Płyta w założeniu miała być zróżnicowana - co także mieliśmy pokazać w całej komunikacji.
Płyta będzie pokazywała Pawła z różnych stron - zarówno tej melanżowej, bragga też tej bardziej mrocznej, refleksyjnej. Pomysł zakłada opowieść o stanach emocjonalnych za pomocą deformacji wyrazu twarzy, pozornej radości (doklejanie uśmiechu). Oszczędność kolorów i tonacja zdjęc miały być ukłonem w świat komiksu, czytelne nawiązanie do Jokera - także. Całość w wyrazie miała być przerysowana, nie do końca poważna - jeśli gramy wizerunkiem to róbmy to odważnie. Zastosowanie prostych scenograficznie elementów (przygotowany zin, ręczne kolaże tworzone na planie, szklanki, grill) pozwoliło zbudować spójną, mocną wizualnie opowieść od śmiechu po bardziej agresywne lub szalone (absurdalne?) kadry.
Stworzyliśmy wyróżniającą się na polskim rynku komunikację nowej płyty Łajzola. Zrywającą z jego wizerunkiem kojarzonym przez fanów poprzednich wydawnictw. Bardzo mocny front i spójne okładki singli pozwoliły zbudować rozpoznawalność i ciągłość wizualną podczas promocjii wydawnictwa (ponad 6 miesięcy). Kolorem wiodącym był alarmowy czerwony, odważny dobór typografii stawiał nas bliżej świata bohaterów z komiksów.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.