Heimdall Grafika zwycięzcy

nazwa / imię

Heimdall

autor / specjalizacja

Grzegorz Derlukiewicz

kategoria

Forma

edycja konkursu

2019/2020

klient

Heimdall

opis

Heimdall powstał jako rebranding niewielkiej firmy rodzinnej z małego miasteczka na Mazurach. Celem założyciela było stworzenie marki, która odzwierciedli innowacyjność i pomysłowość tworzonych przez niego maszyn dekarskich, a jednocześnie rozpocznie rewolucję w konserwatywnej branży.

Naszym celem było stworzenie nazwy i identyfikacji wizualnej marki tak, by podważyć status quo rynku dekarskiego, przedstawić firmę jako innowacyjną, odważną, a jednocześnie doskonale rozumiejącą realia i potrzeby dekarzy.

Nazwa perfekcyjnie rezonuje z odbiorcami. Heimdall to bóg Wikingów, symbol męskości, opiekuńczości i poświęcenia. Służył innym bóstwom otaczając opieką ich domostwo. Symbolizuje wszystko to, co metaforycznie jest bliskie celom dekarstwa - tworzeniu bezpiecznego dachu nad głową. Dodatkowo nordycki charakter budzi skojarzenia z surowością pogody, z którą dekarze się na co dzień zmagają, a którą przetrwać muszą budowane przez nich dachy. Również brzmienie i konstrukcja słowa pełnią fundamentalną rolę. Fonetycznie nazwa przybiera stabilny, niski, męski ton. Geometria liter jest prosta, o ostrych kątach, przez co budzi wymagane wrażenie stabilności i siły.

Konstrukcja logotypu wprowadza dynamikę niespotykaną dotąd w branży dekarskiej. Szeroki krój ze ściętymi pod ostrym kątem detalami nadaje marce pęd i energię. Typografia jest nowoczesna i w kontekście konserwatywnej branży radykalna, a mimo to efekt finalny perfekcyjnie odpowiada oczekiwaniom dekarzy. Produkty Heimdall służą zaginaniu i cięciu blachy. Wizualna budowa zarówno logotypu jak i sygnetu doskonale współgra z profilem firmy. Detale jak geometria liter i znaków umacnia poczucie, że marka jest techniczna.

Dobór kolorów i detale konstrukcyjne nadają maszynie niezwykle dynamiczny, nowoczesny charakter. Już w trakcie ustalania strategii marki przyjęliśmy, że Heimdall ma umacniać zawodową dumę, obalać częsty obraz dekarza-robotnika. Uzyskaliśmy to m.in. dzięki kolorystyce. Czerń, wzbogacona białymi i czerwonymi detalami, podkreśla futurystyczny, agresywny wręcz design maszyny. Sprawia, że efekt końcowy robi wrażenie nie tylko na dekarzach, ale i na ich klientach.

Strona www ma na celu wprowadzić w świat Heimdall i zaprezentować unikalny produkt. Stronę główną potraktowaliśmy jako prezentację charakteru marki, przedstawienie wyróżniających wartości i cech. Strony produktowe koncentrują się już na szczegółach oferty i dokładnie przedstawiają poszczególne elementy każdej z maszyn. Zakładki Serwis i Kontakt są finalnym krokiem podróży klienta – obniżają niepewność zakupową i motywują do rozmowy z przedstawicielem marki.

nagroda

komentarz jury

Cytując jednego z Jurorów: world class design. Kiedy słyszymy, że rodzinna firma z małego miasteczka na Mazurach zamawia logo u znanego studia projektowego myślimy, że chodzi o producenta ekologicznej żywności lub miodów pitnych zamkniętych w designerskich opakowaniach mających podbić gusta wielkomiejskich hipsterów. Kiedy jednak Jury zobaczyło identyfikację marki Heimdall produkującej zaginarki dekarskie poczuliśmy się jakbyśmy zostali zaproszeni do lotu w kosmos. Odważnie poprowadzona identyfikacja, bezbłędnie funkcjonalna i do szpiku nowoczesna sprawiła, że przez chwilę mieliśmy wrażenie, że Cape Canaveral przeniósł się do Węgorzewa. Gratulacje!

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU