nominacje

Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

TOFU Studio

Naszym zadaniem było przygotowanie identyfikacji graficznej oraz spójnej koncepcji komunikacji dedykowanej promocji XIV wiecznego tryptyku "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga. Całość została przygotowana na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku

#grand prix  #forma 

Atlas of Modernity. The 20th and 21st Century Art Collection

Honza Zamojski

Zarówno wystawa, jak i odwołujące się do niej wydawnictwo nie opowiadają o dziejach modernizmu ani tym bardziej — o historii modernistycznej sztuki. Miast chronologicznie uporządkowanej narracji oferują montaż wyobrażeń nowoczesności oraz jej śladów utrwalonych w sztuce XX i XXI wieku. Pojawiający się w tytule „atlas” określa zasadę przyjętej konstrukcji: jest ona swoistym zbiorem map, z których każda opisuje topografię innego terytorium nowoczesności. […] Dopełnienie stanowią przygotowane na potrzeby niniejszego wydawnictwa kolaże Witka Orskiego, umieszczone na początku rozdziałów. Zestawiają one, mieszają i przemieszczają elementy prac pochodzących z różnych części oryginalnego „atlasu”,  otwierając tym samym wyobrażenia nowoczesności na kolejne przekształcenia i interpretacje.

#forma 

Mniam Visual Productions

247studio

MNIAM to wszechstronne studio produkcyjne,skupiające się na profesjonalnej prezentacji produktu – zarówno w formie zdjęć, jak i filmów czy materiałów przeznaczonych do Internetu.Przed naszym studiem postawiono zadanie rebrandingu marki MNIAM, która ze względu na nazwę postrzegana była infantylnie. Ze względu globalny zasięg świadczonych usług stworzyliśmy znak, który będzie nie tylko ponadczasowy, ale również prezentujący się tak samo dobrze niezależnie od tego do jakiego odbiorcy trafia. Wyrazista forma logotypu dodała powagi w odbiorze marki.

#forma 

PARALLAX

Katarzyna Wolny-Grządziel

PARALLAX to książka podsumowująca projekt artystyczny składająca się z trzech części. W części pierwszej zawiera zbiór esejów stanowiących bezpośredni dialog między artystami polskimi i brytyjskimi, w kolejnych dokumentacje wystaw zorganizowanych w Katowicach i Londynie. Formuła projektu, oraz rozpiętość działań artystycznych, wpłynęły na formę książki. Spis treści, ujęty w formie tabeli, podsumowuje działania uczestników na przestrzeni dwóch lat. Tabela prowadzi czytelnika po kolejnych rozdziałach książki i pozwala na nielinearne poruszanie się po treściach. Elementy nawigacyjne pojawiają się zarówno w żywej paginie, jak i przy nazwiskach autorów esejów.

#forma 

Plakat From A to Z: The Alphabet Poster

Mateusz Witczak

Projekt jest definicją mojej specjalizacji czyli projektowania liternictwa i typografii wyjętej spoza ogółem przyjętych form i ram, ręcznie, od pierwszego szkicu do finalnej grafiki. Wszystkie litery alfabetu z którymi pracuję i staram się łączyć w poszczególne znaki i napisy w róznych stylach na co dzień zostały ze sobą skomponowane w jedną całość wzbogaconą łączeniami i detalami. Wraz z papeterią tworzy prezent dla klientów, jako forma promocji lub podziękowania a także sprzedaży kolekcjonerskiej.

#forma 

NÕŻ

Fajne Chłopaki

Identyfikacja dla restauracji hiszpańskiej. W nazwie mocne polskie słowo z hiszpańskim diakrytykiem i hiszpańskim podpisem nakierowuje we właściwą stronę świata a jest zapamiętywalna dla polskiego klienta. Dobór typografii i styl ilustracji konsekwentnie utrzymaliśmy w ostrym kształcie. Lekko abstrakcyjny klimat postaci i kolorystyka czerpie z dokonań hiszpańskich twórców. menu własnoręcznie preparowaliśmy na pocięte i lekko spracowane.

#forma 

Otwarte Miasto 2017

Jacek Rudzki

Identyfikacja wizualna 9 Edycji Festiwalu Sztuki w Przestrzeni Publicznej Otwarte Miasto 2017. Hasłem przewodnim edycji było Uniezwyklenie. Kurator Aneta Szyłak zaprosiła do Lublina 16 artystów, którzy stworzyli w przestrzeni miejskiej obiekty/instalacje odpowiadające idei festiwalu. Identyfikacja w swojej warstwie graficznej stara się nawiązać do charakterystyki twórczości poszczególnych artystów.

#forma 

Protagoras by Plato

Podpunkt

Kieszonkowe wydanie dialogu Protagorasa jest prezentem wydanym dla przyjaciół niepublicznego liceum Akademeia High School. Publikacja zawiera wiele cennych wskazówek, które dotyczą tematów takich, jak krytyczne myślenie, kreatywność i otwartość umysłu – wartości ważnych i kształtujących podejście do edukacji w Akademei. Publikacja powstała w limitowanym nakładzie, każdy egzemplarz został ręcznie numerowany i zapakowany w elegancką obwolutę.

#forma 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni