nominacje

Polska typografia awangardowa lat 20. i 30.

Magdalena Karcz

Inspiracją dla projektu stało się 100-lecie Awangardy w Polsce. Zamierzeniem autorki jest upowszechnianie wiedzy o dziedzictwie polskiej typografii i projektowaniu druku. Autorka korzysta z narzędzi dostępnych już dla twórców sprzed stulecia, takich jak fotomontaż czy krój pisma z epoki - Paneuropa w zdigitalizowanej formie. Wybrane elementy, w tym strony rozdziałowe, okładka książki oraz zestaw pocztówek powstały w technice druku typograficznego. Autorka ograniczyła się do 2 kolorów: czarnego i magenty użytej jako "nowa czerwień" - kolor sygnałowy współczesności. Awangardowe jest myślenie w kategorii postępu i i czasów, w których się tworzy, stąd część dyplomu dotyczy digitalizacji 100 znaków typograficznych z wybranych dzieł i udostępnienia ich na stronie www.100typo.pl.

#forma 

Na Jeden Temat

Marian Misiak

Seria monografii, które w przystępnej formie mówią o mniej znanych zjawiskach z historii polskiej kultury. Jak podpowiada nazwa i znak graficzny markujący okładki, w tej serii temat jest najważniejszy, jego gruntowne opracowanie stanowi punkt wyjścia każdej książki, ale o atrakcyjności tomów w równej mierze decyduje nowe ujęcie zagadnienia. Projekt graficzny serii Na Jeden Temat została stworzony tak, by po książki chcieli sięgać także czytelnicy spoza akademii.

#forma 

Hagi Baby

Podpunkt

Projekt przekazuje konsumentom klarowny komunikat – Hagi Baby dostarcza naturalne kosmetyki dla niemowląt, dba o bezpieczną czystość i delikatną pielęgnację najmłodszych. Opakowania cechuje prostota, jakość i pomysłowość – jest to wizualna opowieść o cechach produktów Hagi Baby. Opakowania zdobią wizerunki sympatycznych zwierząt – ich tłuściutkie sylwetki obejmują dwie strony pudełka. Z jednej strony opakowania widzimy pyszczki, z drugiej tyłeczki – dwie wymagające największej atencji przy pielęgnacji części malucha.

#forma 

Grafika zwycięzcy

Font Sudety

Jan Estrada-Osmycki

Pomysł na krój Sudety powstał podczas pobytu w Sokołowsku, gdzie mieszkałem przez pół roku. Inspiracją była bogata kultura wizualna Dolnego Śląska, w szczególności typografia. Celem — przede wszystkim intelektualno-twórczo-medytacyjna zabawa podczas której przy okazji powstał krój — kaligraficzny i geometryczny zarazem. Sposobem — charakterystyczny ślad ostrego narzędzia trzymający się kilku prostych reguł (nie zawsze łatwych do wprowadzenia) i dwóch przecinających się osi, przez co litery łączą się w słowa w bardzo ornamentalny sposób, pod kilkoma kątami. Praca nad Sudetami przypominała bardziej tworzenie puzli, albo patternu, niż kroju.

#forma 

Atlas of Modernity. The 20th and 21st Century Art Collection

Honza Zamojski

Zarówno wystawa, jak i odwołujące się do niej wydawnictwo nie opowiadają o dziejach modernizmu ani tym bardziej — o historii modernistycznej sztuki. Miast chronologicznie uporządkowanej narracji oferują montaż wyobrażeń nowoczesności oraz jej śladów utrwalonych w sztuce XX i XXI wieku. Pojawiający się w tytule „atlas” określa zasadę przyjętej konstrukcji: jest ona swoistym zbiorem map, z których każda opisuje topografię innego terytorium nowoczesności. […] Dopełnienie stanowią przygotowane na potrzeby niniejszego wydawnictwa kolaże Witka Orskiego, umieszczone na początku rozdziałów. Zestawiają one, mieszają i przemieszczają elementy prac pochodzących z różnych części oryginalnego „atlasu”,  otwierając tym samym wyobrażenia nowoczesności na kolejne przekształcenia i interpretacje.

#forma 

Radio Kampus

UVMW

Nowy logotyp Radia Kampus opowiada w metaforyczny sposób o dźwięku. Uprościliśmy do minimum formę graficzną otrzymując optyczny znak typograficzny. Czerpiemy pełnymi garściami z modernizmu lat 60/70 i powracających z tamtych lat wzorców na proste, ale przy tym inteligentne rozwiązania graficzne. Tak jak Radio Kampus to dynamiczna i zmienna struktura tak samo znak może zachowywać się w różny sposób – być statyczny, być wypełniany treścią tekstową, być elementem grafiki. Logotyp jest neutralny wizualnie, ponieważ musi objąć sobą szerokie spektrum tematów o których opowiada Kampus – kultura, nauka, życie studenckie i wreszcie muzyka, bardzo różna od elektroniki po ciężkie brzmienia gitarowe.

#grand prix  #forma 

Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

TOFU Studio

Naszym zadaniem było przygotowanie identyfikacji graficznej oraz spójnej koncepcji komunikacji dedykowanej promocji XIV wiecznego tryptyku "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga. Całość została przygotowana na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku

#grand prix  #forma 

Mniam Visual Productions

247studio

MNIAM to wszechstronne studio produkcyjne,skupiające się na profesjonalnej prezentacji produktu – zarówno w formie zdjęć, jak i filmów czy materiałów przeznaczonych do Internetu.Przed naszym studiem postawiono zadanie rebrandingu marki MNIAM, która ze względu na nazwę postrzegana była infantylnie. Ze względu globalny zasięg świadczonych usług stworzyliśmy znak, który będzie nie tylko ponadczasowy, ale również prezentujący się tak samo dobrze niezależnie od tego do jakiego odbiorcy trafia. Wyrazista forma logotypu dodała powagi w odbiorze marki.

#forma 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni