nominacje

Plakat From A to Z: The Alphabet Poster

Mateusz Witczak

Projekt jest definicją mojej specjalizacji czyli projektowania liternictwa i typografii wyjętej spoza ogółem przyjętych form i ram, ręcznie, od pierwszego szkicu do finalnej grafiki. Wszystkie litery alfabetu z którymi pracuję i staram się łączyć w poszczególne znaki i napisy w róznych stylach na co dzień zostały ze sobą skomponowane w jedną całość wzbogaconą łączeniami i detalami. Wraz z papeterią tworzy prezent dla klientów, jako forma promocji lub podziękowania a także sprzedaży kolekcjonerskiej.

#forma 

Zwierzoczłekoupiory

Headmade Studio

Plakat do musicalu biograficznego inspirowanego twórczością i biografią Tadeusza Konwickiego powstałego jako koprodukcja Teatru Pożar w Burdelu i Teatru Studio. Plakat to collage fragmentów fotografii przedstawiających socrealistyczne rzeźby okalające Pałac Kultury i Nauki, budowli, która często pojawiała się w twórczości Konwickiego jako totalitarne monstrum ogniskujące lęki, traumy, upiorne tajemnice. Plakat bazuje na kontrastach tego co żywe i martwe, czułe i chropowate, delikatne i ciężkie, ruchome i zastygłe, przeszłe i teraźniejsze.

#forma 

Otwarte Miasto 2017

Jacek Rudzki

Identyfikacja wizualna 9 Edycji Festiwalu Sztuki w Przestrzeni Publicznej Otwarte Miasto 2017. Hasłem przewodnim edycji było Uniezwyklenie. Kurator Aneta Szyłak zaprosiła do Lublina 16 artystów, którzy stworzyli w przestrzeni miejskiej obiekty/instalacje odpowiadające idei festiwalu. Identyfikacja w swojej warstwie graficznej stara się nawiązać do charakterystyki twórczości poszczególnych artystów.

#forma 

Protagoras by Plato

Podpunkt

Kieszonkowe wydanie dialogu Protagorasa jest prezentem wydanym dla przyjaciół niepublicznego liceum Akademeia High School. Publikacja zawiera wiele cennych wskazówek, które dotyczą tematów takich, jak krytyczne myślenie, kreatywność i otwartość umysłu – wartości ważnych i kształtujących podejście do edukacji w Akademei. Publikacja powstała w limitowanym nakładzie, każdy egzemplarz został ręcznie numerowany i zapakowany w elegancką obwolutę.

#forma 

Element Cosmetics

Blürb Studio

Element to nowa marka kosmetyków pielęgnacyjnych składająca się z trzech linii opartych o nietypowe składniki. Każda z serii dedykowana jest innemu problemowi. Zadaniem studia było stworzenie wyróżniającej się identyfikacji produktu i wyeksponowanie trzech składników wiodących.

#grand prix  #forma 

Miejska Galeria BWA w Bydgoszczy

Marcin Markowski

Nowe logo Miejskiej Galerii BWA w Bydgoszczy, zbudowane jest dwupoziomowo. Jego pierwsza warstwa nawiązuje do charakterystycznej modernistycznej bryły budynku Galerii. Druga to swego rodzaju graficzna hybryda, która z jednej strony odnosi się do form artystycznej ekspresji wyrażanej dwuwymiarowo – obrazy, rysunki, fotografie itp. – z drugiej, to struktura sugerujaca trójwymiarowość, odwołująca się do realizacji wychodzących w szeroko pojetą przestrzeń – od rzezby, przez instalacje,akcje czy performance a na happeningu kończac.Jednak to co najistotniejsze w tym znaku, to idea przełamywania, swego rodzaju aberracji, załamania i niejednoznaczności – co w sztuce wydaje sie kluczowe. Nie ignorując wcześniejszych znaków identyfikujących Galerie, nowy znak jest próba ewolucyjnej zmiany w zakresie tworzenia identykacji.

#forma 

Folx

Super Super

Folx – pierwsza sieć komórkowa w aplikacji, działająca na zasadach subskrypcji. Projekt odpowiada na potrzeby jego odbiorców: pokolenia cyfrowego, które ceni sobie rzeczy i usługi proste. Punktem wyjścia do myślenia o marce i brandingu Folx było odejście od znanego dotychczas świata krzykliwych reklam i postawienie na wygodę, przejrzystość, prostotę, co znalazło swoje odzwierciedlenie w identyfikacji, m.in. w minimalistycznym logotypie, czy na stronie www i w sesji produktowej, których zadaniem była prezentacja nowego, startupowego operatora w skondensowany i jasny sposób. Z drugiej strony musieliśmy odpowiedzieć na potrzebę ludzi pokolenia cyfrowego, którzy korzystają z aplikacji. Stąd w brandingu duży komponent technologiczny, wyróżniający nas na tle innych operatorów.

#forma 

Magazyn ARCH

to/studio

Magazyn ARCH od wydania 45 (#1, styczeń–luty 2018) ukazuje się w zaktualizowanym układzie graficznym. Rozpoczęte przez studio Knockoutdesign rozwiązania projektowe zostały zmodyfikowane i zaktualizowane. Okładki z elementami wycięć do wydań 46–50, ilustrują serię artykułów „100 lat w polskiej architekturze”, zaprojektowano specjalnie z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości.

#forma 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni