nominacje

Grafika nagrodzonego

28. Festiwal Kultury Żydowskiej

Studio Otwarte

28. edycja KŻ zbiegła się z 70-tą rocznicą powstania Państwa Izrael, a jej motywem przewodnim był Syjon – ucieleśnienie Ziemi Obiecanej – miejsca na ziemi, do którego się tęskni i w którym spełniają się sny. Syjon / Zion we wszystkich materiałach festiwalowych wykonany jest z opalizującej folii holograficznej, za każdym razem gdy spojrzeć – jest inny. Już po raz szósty z kolei opracowaliśmy oprawę graficzną FKŻ: programy, plakaty i inne druki, oprawę miejsc, festiwalowe gadżety i całej komunikacji festiwalu.

#forma  #współpraca 

Atlas of Modernity. The 20th and 21st Century Art Collection

Honza Zamojski

Zarówno wystawa, jak i odwołujące się do niej wydawnictwo nie opowiadają o dziejach modernizmu ani tym bardziej — o historii modernistycznej sztuki. Miast chronologicznie uporządkowanej narracji oferują montaż wyobrażeń nowoczesności oraz jej śladów utrwalonych w sztuce XX i XXI wieku. Pojawiający się w tytule „atlas” określa zasadę przyjętej konstrukcji: jest ona swoistym zbiorem map, z których każda opisuje topografię innego terytorium nowoczesności. […] Dopełnienie stanowią przygotowane na potrzeby niniejszego wydawnictwa kolaże Witka Orskiego, umieszczone na początku rozdziałów. Zestawiają one, mieszają i przemieszczają elementy prac pochodzących z różnych części oryginalnego „atlasu”,  otwierając tym samym wyobrażenia nowoczesności na kolejne przekształcenia i interpretacje.

#forma 

Bracia Sadownicy

Studio Otwarte

Bracia Sadownicy to marka tłoczonych soków jabłkowych, jabłek i napojów musujących. Założycielami są bracia Adam i Paweł. Oprócz świeżych, niewoskowanych jabłek, firma wytwarza soki i napoje z jabłek wzbogacone smakami z polskich sadów i ogrodów, takimi jak: agrest, pigwa, kwiat bzu, porzeczka czy marchewka. Opracowaliśmy całościową identyfikację wizualną marki – logo, key visual oraz opakowania wszystkich produktów dla linii: surowe jabłka, napoje musujące, soki.

#grand prix  #forma 

Ecce Karol

Less.

Katalog prac artysty-linorytnika Karola Lewalskiego. Format 34x27 cm.

#forma 

Element Cosmetics

Blürb Studio

Element to nowa marka kosmetyków pielęgnacyjnych składająca się z trzech linii opartych o nietypowe składniki. Każda z serii dedykowana jest innemu problemowi. Zadaniem studia było stworzenie wyróżniającej się identyfikacji produktu i wyeksponowanie trzech składników wiodących.

#grand prix  #forma 

Folx

Super Super

Folx – pierwsza sieć komórkowa w aplikacji, działająca na zasadach subskrypcji. Projekt odpowiada na potrzeby jego odbiorców: pokolenia cyfrowego, które ceni sobie rzeczy i usługi proste. Punktem wyjścia do myślenia o marce i brandingu Folx było odejście od znanego dotychczas świata krzykliwych reklam i postawienie na wygodę, przejrzystość, prostotę, co znalazło swoje odzwierciedlenie w identyfikacji, m.in. w minimalistycznym logotypie, czy na stronie www i w sesji produktowej, których zadaniem była prezentacja nowego, startupowego operatora w skondensowany i jasny sposób. Z drugiej strony musieliśmy odpowiedzieć na potrzebę ludzi pokolenia cyfrowego, którzy korzystają z aplikacji. Stąd w brandingu duży komponent technologiczny, wyróżniający nas na tle innych operatorów.

#forma 

Grafika zwycięzcy

Font Sudety

Jan Estrada-Osmycki

Pomysł na krój Sudety powstał podczas pobytu w Sokołowsku, gdzie mieszkałem przez pół roku. Inspiracją była bogata kultura wizualna Dolnego Śląska, w szczególności typografia. Celem — przede wszystkim intelektualno-twórczo-medytacyjna zabawa podczas której przy okazji powstał krój — kaligraficzny i geometryczny zarazem. Sposobem — charakterystyczny ślad ostrego narzędzia trzymający się kilku prostych reguł (nie zawsze łatwych do wprowadzenia) i dwóch przecinających się osi, przez co litery łączą się w słowa w bardzo ornamentalny sposób, pod kilkoma kątami. Praca nad Sudetami przypominała bardziej tworzenie puzli, albo patternu, niż kroju.

#forma 

Good Looking Studio

Od 2008 roku przeszło 600 realizacjami edukujemy klientów i odbiorców jak robić wartościowy outdoor w postaci ręcznie malowanych reklam, właściwie umieściliśmy takie pojecie w słowniku marektingu w Polsce. Wierzmy, ze reklama wielkoformatowa może wzbogacać miasto nie tylko je zawłaszczać. Staliśmy się drugą największą na świecie firmą specjalizującą się w ręcznie malowanej reklamie. Przełom 2017 i 2018 roku przyniósł wiele realizacji gdzie musieliśmy wyjść z kreatywnymi rozwiązaniami poza ręczne malowanie co pozwoliło nam wskoczyć na jeszcze wyższym poziom tego co oferujemy klientom. Researcher: nominacja za stworzenie działalności o nietypowym charakterze, zatrudniającej artystów, malarzy, na którą – jak się okazało – jest miejsce na rynku. Wprowadzenie oferty dla agencji reklamowych w formie murala reklamowego na bardzo wysokim poziomie, często odwzorowującego realistycznie promocyjne fotosy, zdjęcia z filmów.

#forma 

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN