femitype

nazwa / tytuł projektu

femitype

autor / studio projektowe

Inka Iwańska

kategoria

Świeża Krew

edycja konkursu

2023/2024

strona www

www.femitype.pl

opis

Femitype to kampania poświęcona kobiecej typografii. Jej głównym celem jest promowanie projektantek i ich twórczości. Bohaterkami projektu są: Małgorzata Bartosik, Gulia Boggio, Viktoriya Grabowska, Kateryna Korolevtseva, Zuzanna Rogatty oraz Anna Wieluńska.

Projekt powstał z zamiłowania do krojów pisma. Porusza ważny dla mnie temat – wkładu kobiet w typografię – który przez wiele lat był pomijany. Moim celem jednak nie było skupianie się na warstwie historycznej, a przybliżenie sylwetek świetnych projektantek. Zaprezentowanie stworzonych przez nie krojów, zachęcając do dalszego zgłębienia ich twórczości.

W ramach pracy nad projektem przygotowałam: identyfikację graficzną kampanii, serię sześciu plakatów prezentujących kroje różnych projektantek oraz materiały promocyjne – naklejki, pocztówki i koszulki (wykonane własnoręcznie sitodrukiem). Dodatkowo stworzyłam projekt strony internetowej (www.femitype.pl) łączącej strukturę bloga oraz biblioteki krojów.

Realizując kampanię „femitype” udało mi się skontaktować ze wszystkimi sześcioma bohaterkami projektu, które postanowiły poświęcić mi swój czas udzielając wywiadów. Tym samym stały się one treścią głównego elementu całej pracy – ZINU.

Kampania powstała w ramach dyplomu licencjackiego, realizowanego w pracowni projektowania graficznego na wydziale Sztuki Nowych Mediów, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. W lipcu 2024 roku została ona obroniona na 5 z wyróżnieniem. Promotorka główna projektu - dr Anna Światłowska.

MKiDN
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.