Opakowanie North53°
nazwa / tytuł projektu
Opakowanie North53°
autor / studio projektowe
kategoria
Idea,
edycja konkursu
2023/2024
opis
North53° to polska marka naturalnych kosmetyków dla mężczyzn. Nasze studio odpowiadało za kompleksowy branding oraz projekt pierwszego opakowania dla marki olejku do brody.
Nazwa North53° nawiązuje do szerokości geograficznej miasta Szczecin (53°26′17″N), z którego marka pochodzi. Główne hasło marki to "POSZUKUJ. ODKRYWAJ. ZNAJDŹ". Jest to pierwsze opakowanie kosmetyczne w Polsce, które ma alfabet Braille’a. Trzeba pamiętać, że w odkrywaniu świata, mimo przeszkód, jest również grupa mężczyzn, która jest niewidoma i chce korzystać z kosmetyków do pielęgnacji brody.
Wyzwaniem, jakie stało przed studiem, było zaprojektowanie opakowania w taki sposób, aby wpisywało się w strategię marki: REduce, REuse, REcycle. Klientowi bardzo zależało, aby opakowanie papierowe nie było wyrzucane. Obraliśmy kierunek 'zero waste', co oznacza „zero odpadów". Zaprojektowaliśmy opakowanie w taki sposób, aby nadać mu drugie życie. W myśl zasady REuse należy ponownie wykorzystać produkt, który ma się już w posiadaniu.
Głównym motywem graficznym opakowania jest mapa topograficzna terenu, która oddaje charakter marki. Opakowanie zostało wyprodukowane na ekologicznym papierze z certyfikatem FSC i dodatkowo uszlachetnione o tłoczenie. Trzy boczne ściany opakowania tworzą jedną grafikę i te właśnie ściany możemy zaadaptować na grafikę, nie wyrzucając opakowania. Możemy wyciąć grafikę i włożyć ją do ramki lub użyć jako zakładka do książki. Jedyne, co nas ogranicza, to nasza własna wyobraźnia, jak wykorzystamy to opakowanie.
Elementy opakowania jak cały branding starannie stworzyły atrakcyjną wizualnie i angażującą tożsamość marki, która współgra z jej wartościami i estetyką. KIERUJ SIĘ INSTYNKTEM. WEŹ AZYMUT NA NORTH53.
Art Director - Marek Kowalczyk
Photography - Łukasz Mazurkiewicz
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.