KANDLE

nazwa / tytuł projektu

KANDLE

autor / studio projektowe

Wolno Studio

kategoria

Forma

edycja konkursu

2023/2024

opis

KANDLE to niezależne rzemiosło. To marka oferująca produkty wpierające codzienne rytuały. Świece sojowe (i w przyszłości inne produkty komplementarne) tworzone są z dbałością o ekologię i o doznania wizualne. Wspierają positive vibe każdego, kto chce aktywnie doświadczać życia na własnych warunkach. A wszystko w duchu japońskiej filozofii życia w zgodzie z samym sobą i w kojącym kontakcie ze sztuką. Ma to swoje odzwierciedlenie w niesamowicie prostym/surowym, ale przemyślanym brandingu, który oparty jest o jeden krój pisma, stonowaną kolorystykę beżów, ilustracje i oszczędne kompozycje.

Na projektach widzimy tę ciszę, która towarzyszy naszym rytuałom.

Marka startuje ze świecami, dlatego też są one pretekstem do nazwy - naming powstał w nawiązaniu do angielskiej nazwy “świeca” - candle - KANDLE. Logotyp przypomina znak z japońskiego alfabetu, a jednocześnie jest czytelny i prosty w swojej formie.

Odbiorcy marki to entuzjaści niezależności, którzy cenią sztukę i dobry design, a jednocześnie świadomie doświadczają życia i tworzą swoją przestrzeń. Dlatego też marka miała cechować się rebelianckim charakterem. Powstała walka pomiędzy wschodem (inspiracje), a zachodem (odbiorcy). Stąd dość ciężkie, ale przełamane niuansami ilustracje, które prezentują wariacje masek używanych w japońskich teatrach. Nawiązują one do stylistyki KAWAII, która określa ich delikatność i zabawowość, co stanowi zdecydowane przełamanie konwencji ciężkiego ujęcia tematu rebel na zachodzie. Same ilustracje stanowią interpretacje zapachu np. w policzkach portretu ze świecy SAMA SOJA upchane są ziarenka soi. Dodatkowo alternatywny klimat podkreśla kompozycja tekstowa etykiet, która wydaje się być nieco egzotyczna w zachodnim odczuciu estetyki. Nawiązuje ona do podpisów wschodnich dzieł sztuki. Na etykiecie świec logo funkcjonuje jako pieczątka artysty, a treść wyżej obrócona jest o 90°, żeby zachować pionowy układ treści (podobnie jak ma to miejsce na japońskich układach typograficznych).

Na zdjęciach produktowych widzimy jakby zastaną sytuację - “ten moment”, który tak bardzo zbliża nas do zatrzymania się i kontemplacji. Ta naturalność kadru staje się dopełnieniem faktu korzystania z bezpiecznych dla nas i dla środowiska produktów.


OFF-DUTY CRAFTS FOR PEOPLE WHO CARE


Zakres prac:

naming + logo
brand strategy
branding
illustration
identyfikacja wizualna
brand guidelines

MKiDN
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.