FLOAT

nazwa / tytuł projektu

FLOAT

autor / studio projektowe

Mamastudio

kategoria

Forma

edycja konkursu

2023/2024

opis

FLOAT to marka założona przez trzech przyjaciół z Krakowa, marzących o własnej destylarni. Klient zwrócił się do nas szukając świeżego, bezpretensjonalnego i przemyślanego podejścia do brandingu. Fragment briefu: " Chcemy produkować gin w nowoczesny sposób, w nowym wydaniu, bezpretensjonalnie, ale z wielkim zapałem do eksperymentowania, dbania o szczegóły i zabawę formą. Cenimy jakość alkoholu, ale nie jesteśmy purystami. Wiemy, że gin musi być dobry, ale najczęściej i tak mieszamy go z tonikiem lub pijemy w koktajlach (...) Destylujemy bo lubimy spędzać czas z bliskimi przy dobrym drinku, rozmawiając, śmiejąc się i czasami tańcząc do białego rana. Czasami to tylko pizza na mieście, a niekiedy spotkanie na długie godziny, domówka, czy impreza w ulubionym klubie czy cocktail barze. Oprócz dobrego alkoholu chcemy sprzedawać dobre doświadczenia angażując się w ciekawe eventy i tworzyć miejsca, w których ludzie będą mogli doświadczać naszych alkoholi (...) Założyciele podkreślali wielokrotnie, że chcą coś w kontrze do polskiego rynku ginu pełnego przeprojektowanych, "złotych" pompatycznych etykiet. Rozwiązanie: Float to gin, synonim niezapomnianych chwil, ze szczyptą beztroskiej zabawy. Design czerpie inspirację z włoskich plaż i pobliskich barów, oddaje atmosferę swobodnie porzuconych na piasku leżaków i ręczników. Zaprojektowaliśmy prostą, zarządzalną identyfikacje opartą o charakterystyczny krój pisma z którego zaczerpnęliśmy też kształt do unikalnego wykrojnika etykiet. Motyw pasków pozwala też na łatwe różnicowanie kolejnych produktów, przy jednoczesnym spójnym tworzeniu portfolio marki FLOAT.

1: Jacek Walesiak, Design / Creative Direction
2: Emilia Obrzut, Naming

MKiDN
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.