nazwa / tytuł projektu

We*

autor / studio projektowe

Dawid Fik

kategoria

Świeża krew

edycja konkursu

2021-2022

strona www

dawidfik.com/we

opis

Współczesny świat proponuje nam niezliczoną ilość rozwiązań ułatwiających życie. Pozwalających trwać nam w ciągłym podłączeniu. Taka kolej rzeczy trafia w najbliższe sektory naszego życia, dom, pracę, relacje z bliskimi. Oba światy stale się przenikają̨, trudno wskazać, gdzie kończy się świat cyfrowy, a gdzie zaczyna fizyczny. Jako istoty ludzkie pojmujemy rzeczywistość tu i teraz. Świat online, miał na celu zaoszczędzenie naszego czasu, ale w świecie offline nam go zabrał.

Projekt porusza temat naszego dobrostanu i relacji budowanych z światem cyfrowym, przekładając je na serie opakowań i obiektów ceramicznych inspirowanych kulturą cyfrowej rzeczywistości. Kubek jako obiekt tak powszechny, zwyczajny, towarzyszy nam od lat, stał się symbolem naszej obecności w świecie rzeczywistym, nigdy wcześniej nie był tak blisko technologii jak obecnie. Kiedy my przenosimy się do świata cyfrowego jego niewidzialność – normalność jest rodzajem znacznika na mapie naszego człowieczeństwa i najbardziej namacalnym znakiem świata realnego.

W ten sposób powstała seria opakowań inspirowanych postępem i wpływem jak wywiera na człowieku. Poruszając tematy z obszaru naszego zachowania, odczuć, niebezpieczeństw, a także wizji integracji kultury podłączenia. Zaprojektowania opakowania pełniące funkcję informacyjną o zjawisku i produkcie – strona zewnętrzna. Wewnętrzna posiadają̨ walor edukacyjny – antidotum, jak radzić sobie z wyzwaniami świata online. Opakowania można rozłożyć i złożyć na drugą stronę, gdzie będą pełnić dowolnie nadaną funkcję. Od przypominania o problemie, jak i przechowywania lub organizowania przestrzeni.

Stworzona na potrzeby projektu manufaktura We* jest miejscem, gdzie wytwarzane są dobra tak dla nas oczywiste, że nie dostrzegalne. Jako tak żywy przykład naszej obecności, kształty kubków inspirowane są zjawiskami FOMO, 24/7, kulturą trolli internetowych, koncepcją świata lustrzanego, a także balansem, który każdy z nas powinien zachować.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN