Elementy identyfikacji Winnicy Stanków

nazwa / tytuł projektu

Elementy identyfikacji Winnicy Stanków

autor / studio projektowe

Mikołaj Drużkowski

kategoria

Świeża krew

edycja konkursu

2021-2022

opis

Podczas pandemii zaczęliśmy zwracać większą uwagę na pochodzenie produktów. W obliczu kryzysu chcieliśmy wspierać lokalnych przedsiębiorców, aby ich biznesy przetrwały ten trudny czas. Planując mój projekt dyplomowy, również chciałem pomóc małej rodzinnej firmie. Winnica Stanków znana była lokalnej społeczności z produkcji dobrej jakości wina, brakowało jej jednak spójnych elementów identyfikacji wizualnej, która zwiększyłaby atrakcyjność produktu i dała możliwość pozyskania nowych klientów.

Projekt tworzony był z myślą o teraźniejszych, jak i przyszłych potrzebach winnicy. Przygotowane zostały dwie gotowe etykiety, oraz trzynaście innych, w postaci edytowalnych plików PDF. Właściciele w łatwy sposób mogą dokonywać zmian, za sprawą załączonych instrukcji. Prosty, niewymagający uszlachetnień druk, będzie niewielkim kosztem dla winnicy, w szczególności gdy właściciele będą drukować etykiety na bieżąco, bez niepotrzebnego marnowania papieru.

Zależało mi, aby projekt jak najlepiej oddawał charakter winnicy, dlatego przy tworzeniu ilustracji inspirowałem się nie tylko otoczeniem, pogodą, czy przyrządami używanymi do produkcji wina, ale także chciałem nawiązać do nazwy miejscowości — Zalasowa, w której uprawiana jest winorośl. Właśnie dlatego powstałe rysunki posiadają efekt odbitego drewna, a zdjęcia produktowe butelek zrobione zostały w leśnym otoczeniu.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN