Azor - projekt aplikacji Dog Walkingowej

nazwa / tytuł projektu
Azor - projekt aplikacji Dog Walkingowej
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2021-2022
opis
Azor to projekt aplikacji dog walkingowej, wykorzystującej zjawisko uberyzacji, dedykowanej dla właścicieli psów świadomych potrzeb swoich podopiecznych. Produkt ten stanowi rozwiązanie dla osób, które nie są w stanie zapewnić odpowiedniej aktywności pupilowi w ciągu dnia, ale również kreuje nowy rodzaj stanowiska pracy dla osób chcących zarabiać wyprowadzając psy. Aplikacja łączy obie strony, usprawniając komunikację poprzez automatyzację i koordynację kolejnych kroków całego procesu. W celu zapewnienia koniecznej dozy zaufania względem opiekuna, poza samą aplikacją informującą o jego kompetencjach, przewidziany został również lokalizator Azor łączący się z nią. Wykorzystuje on technologię ultra-wideband, dającą możliwość śledzenia stanu aktywności psa oraz udostępniania właścicielowi jego bieżącej lokalizacji na mapie. Komercjalizacja dog walkingu w Polsce oraz w Europie jest tematem niszowym. W celu wprowadzenia na rynek rozwiązania podejmującego to zagadnienie należało wykreować identyfikację wizualną marki oraz aplikacji w sposób przypominający o profesjonalizmie oraz zaufaniu, jednocześnie nieodstraszający swoją oschłością, a przyciągający skojarzeniami z zabawą i pozytywnie spędzonym czasie pupila. W trakcie procesu projektowego wykonany został dogłębny research obejmujący m.in. przeprowadzenie badań ilościowych oraz jakościowych, a intuicyjność finalnej wersji została potwierdzona testami użyteczności. Celem działań było zaprojektowanie gotowego do wdrożenia produktu, składającego się z kompleksowej identyfikacji wizualnej marki, makiet i prototypu aplikacji oraz konceptu lokalizatora. Projekt został wykonany w ramach dyplomu licencjackiego na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, pod kierownictwem dr Anny Zabdyrskiej.








w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.