Media i Sztuka - Festiwal w Darłowie

nazwa / tytuł projektu
Media i Sztuka - Festiwal w Darłowie
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2021-2022
opis
Raz do roku nad polskim morzem odbywa się event, który gromadzi wybitnych przedstawicieli kultury, mediów i polityki oraz tłumy publiczności. W letniej, nieformalnej i przyjaznej atmosferze można porozmawiać (i posłuchać) o ideach, wartościach, dokonaniach oraz szeroko pojętej sztuce, w tym sztuce życia i sztuce wyboru.
Mowa o Festiwalu Media i Sztuka w Darłowie, który przez władze miasta nazywany jest „piątym elementem”.
MIS - organizowany na piaszczystej plaży, tuż obok latarni morskiej to miejsce inspirujących spotkań i dyskusji. Na ten czas Nabrzeże Portowe przy kompleksie Marina Royale wypełnia się prelekcjami, koncertami i innymi wartościowymi wydarzeniami.
Wśród zaproszonych dotąd gości festiwalu byli m.in.: Krystyna Janda, Krzysztof Kowalewski, Danuta Stenka, Stanisław Tym, Robert Więckiewicz, Marian Dziędziel, Jan Nowicki, Andrzej Seweryn, Marian Opania, Marcin Meller, Grzegorz Miecugow, prof. Jerzy Bralczyk, ks. Jan Kaczkowski czy Maria Czubaszek.
Emocje powoli opadły, a przygotowania do 10. edycji festiwalu były trzema gorącymi tygodniami w Rio. Władze miasta wiedziały, że to wydanie musi być wyjątkowe, bo impreza ruszyła po dwuletniej przerwie.
Identyfikacja wizualna
Zadaniem Rio było zaprojektowanie identyfikacji wizualnej, która będzie na tyle plastyczna i rozwojowa, by mogła mieć swoją kontynuację w przyszłych edycjach - za każdym razem w odświeżonej formie.
Cztery dni paneli dyskusyjnych, odbywających się w samym środku wakacji są wpisane w DNA festiwalu.
Sytuacja wymagała od nas stworzenia oprawy graficznej, która będzie w stanie dotrzymać kroku niezwykle poważnym i egzystencjalnym tematom. Z drugiej strony letnio-wakacyjny kontekst nadmorskiej miejscowości podpowiadał rozwiązania, które padną na podatny grunt także wśród przypadkowych gości okolicznych pensjonatów i hoteli. A dla nich ważniejsze od literackiej nagrody Nike bywają ceny dorsza z zestawem frytek ;)
Założenia nowej Identyfikacji wizualnej
Stworzona koncepcja graficzna nawiązuje do tego, co w MIS najważniejsze - dyskusji i rozmów. A logotyp, będący plastyczną formą dymków z wpisaną nazwą festiwalu, utożsamia tę ideę. System charakteryzuje się także prostą i zwięzłą komunikacją, która objęła wszelkie materiały graficzne - począwszy od ulotek z programem, plakatów poprzez Social Media, miejskie nośniki i gadżety.
A tak wyglądało to na żywo: https://www.facebook.com/mediaisztukadarlowo/videos/3217711391818629








w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.