Supp – Language is the only limit

nazwa / tytuł projektu

Supp – Language is the only limit

autor / studio projektowe

Podpunkt

kategoria

Idea

edycja konkursu

2021-2022

opis

Projekt opisany na łamach międzynarodowych magazynów:
– Magazine Page
– It's Nice That (https://www.itsnicethat.com/news/podpunkt-language-supp-ukraina-graphic-design-020822)

Language Supp to inicjatywa darmowych lekcji językowych online, wspierająca dzieci z rodzin uchodźczych. Projekt realizowany jest przez fundację Nativated Group, przy finansowym wsparciu największej organizacji wspierającej dzieci – Save the Children International. Grupą docelową projektu są dzieci i ich rodzice, ale również nauczyciele. Projekt powstał na potrzeby edukacji języka polskiego dzieci z Ukrainy (Language Supp Ukraina). W przyszłości Supp będzie międzynarodową platformą do edukacji języków (wsparcie dla migrantów z różnych części świata).

Zadanie postawione przez klienta to stworzenie:
– wyrazistej identyfikacji wizualnej, która zachęci do udziału w projekcie zarówno dzieci w wieku 6-7 lat, jak i młodzież powyżej 15 roku życia,
– tone of voice, hasła przewodniego.

Hasło „Język to jedyna bariera” podkreśla, że pomimo problemów komunikacyjnych osób pochodzących z różnych części świata – myślimy i czujemy tak samo. By móc w pełni wyrazić siebie, rozkwitać i zmieniać świat – musimy znać język naszego otoczenia.

Na potrzeby projektu powstały tzw. „słowostworki” – postacie zbudowane na bazie liter i znaków wywodzących się z różnorakich alfabetów świata. Słowostworki komunikują się ze sobą za pomocą chmurek – myśli, mowy ciała i prostych zwrotów. Pokazują, że nauka języka może być łatwa i przyjemna. Słowostworki wyglądają jak kolorowe kwiaty – dzięki Language Supp otwierają się na świat, ukazują swoje prawdziwe piękno i osobowość (analogicznie do poczucia swobody i przynależności, gdy potrafimy komunikować się z rówieśnikami w ich ojczystym języku).

Oryginalny znak (typografia przypominająca odręczne pismo i tradycyjną edukację z wykorzystaniem tablicy), przyjazna kolorystyka, łagodne i budujące ciekawą opowieść o językach świata ilustracje, silne hasło – tworzą przyjazna i ciepłą identyfikację wizualną, obietnicę profesjonalnej opieki/wsparcia.

Projekt pozwala na budowanie wyrazistych komunikatów i grafik w mediach społecznościowych oraz reklamach projektu. Poza wymienionymi powyżej nośnikami, identyfikacja wizualna rozwinięta została na elementy interfejsu platformy e-learningowej Supp.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU