Foodsi – branding, który wpłynął na sprzedaż i decyzje inwestorów

nazwa / tytuł projektu

Foodsi – branding, który wpłynął na sprzedaż i decyzje inwestorów

autor / studio projektowe

Podpunkt

kategoria

Idea

edycja konkursu

2021-2022

opis

CEO Foodsi, Mateusz Kowalczyk, o nowym brandingu Foodsi:
„Zmiana znacząco wpłynęła na to jak postrzegają nas Użytkownicy i Partnerzy biznesowi. W pierwszych 3 miesiącach podwoiliśmy sprzedaż, a także zaobserwowaliśmy pozytywny trend wzrostu wyników w social mediach. Co ważniejsze – to wszystko bez wyraźnego zwiększenia budżetów marketingowych.
Przemyślana koncepcja stworzona przy współpracy z agencją Podpunkt pozwoliła nam lepiej zrozumieć grupę docelową, a następnie przygotować bardziej dostosowany do niej wizerunek, z którego jako founderzy jesteśmy zwyczajnie dumni! W kolejnych miesiącach po procesie rebrandingu, zebraliśmy rundę seed, która pozwoli nam szybciej rozwijać biznes.
To rzecz jasna zawdzięczamy również wielu innym procesom, jednak czujemy, że to co przygotował Podpunkt wyraźnie wpłynęło na osiągnięty sukces ostatniego czasu. ”


Strategia komunikacji i identyfikacji wizualnej marki Foodsi opiera się na przekazie – złap okazję, złap dobre i różnorodne jedzenie, złap i daj się zaskoczyć ciekawym smakiem, złap i ratuj. Złap to zachęta do działania, które przynosi korzyść dla użytkownika aplikacji Foodsi, ale też aktywność na rzecz Ziemi. Foodsi buduje wokół siebie społeczność ludzi, którym nie jest wszystko jedno, którzy chcą zmieniać świat. Foodsi mówi do użytkowników aplikacji w sposób bezpośredni i rzeczowy – językiem prostym, językiem korzyści, zawołaniem do działania.

Jedzenie, które nie sprzedało się od razu może przywodzić na myśl jedzenie mniej smaczne. Warstwa wizualna identyfikacji została opracowana w taki sposób, żeby zburzyć ten sposób myślenia. Soczyste kolory, dynamiczne elementy, dużo światła, słodkie ikony różnorodnego jedzenia – stanowią wizualną zachętę.

Znak Foodsi, jak przystało na markę digitalową, to znak responsywny i ruchomy – rączka Foodsi łapie litery w hasłach, łapie ikonki jedzenia. Koncepcję ruchu znaku można dopasowywać do konkretnego przekazu, tematu przewodniego kampanii reklamowych marki. Foodsi jest kreatywne i to wyraża znak i pozostałe elementy identyfikacji wizualnej.!
Drugi element znaku to zielone jabłuszko – symbolem jedzenia i zielonej czystej natury. To o ich poszanowanie walczy Foodsi.

Zakres: strategia komunikacji, voice of tone marki, znak, animacje znaku i motion design aplikacji, ilustracje, layouty mediów społecznościowych, layouty reklam outdoorowych (projekt wdrożonej kampanii promocyjnej w sieci i w outdoorze), elementy wizualne aplikacji, projekt wysyłki kreatywnej do restauratorów i partnerów Foodsi, projekt elementów wizerunkowych biura Foodsi i inne.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN