CEL, identyfikacja wizualna klubu muzycznego

nazwa / tytuł projektu

CEL, identyfikacja wizualna klubu muzycznego

autor / studio projektowe

Katarzyna Olejarczyk

kategoria

Idea

edycja konkursu

2021-2022

opis

CEL to to, co znasz, ale też to, co chciałbyś odkryć. CEL nie wyklucza, a łączy. CEL uczy, ale też pozwala czerpać z siebie. CEL to miejsce, do którego dążysz, choć samo do Ciebie zmierza. CEL to klub, który jest wypadkową historii, ale i przyszłości muzyki elektronicznej. CEL jest dla Ciebie i Ty jesteś dla niego w każdym tego słowa znaczeniu.

Mamy misję, którą jest rozwój lokalnej sceny elektronicznej. Chcemy wydobywać nowe talenty, ludzi z pasją do muzyki i wyjątkową wrażliwością, a oprawa wizualna ma w pełni oddawać charakter miejsca i imprez organizowanych w CELu, to kreatywne centrum, w którym spotykają się twórcy z różnych dziedzin, a muzyka jest pretekstem, który nas łączy. CEL to także miejsce, w którym odbywają się warsztaty muzyczne oraz hub dla młodych DJ-ów, których pierwsze kroki chcemy wspierać, wierząc w siłę lokalnej społeczności. Z tego powodu powstał także CEL LAB, warsztaty prowadzone przez najlepszych polskich DJów, których miksy regularnie lądują w zagranicznych magazynach muzycznych, a ich nick widnieje na plakatach najważniejszych imprez w kraju. Dzięki ich doświadczeniu wszyscy muzyczni zajawkowicze mogą spróbować swoich sił i posiąść wiedzę od najlepszych z branży. Szeroko, bez ograniczeń, ponad wszelkimi barierami stylistycznymi.

Projekt identyfikacji wizualnej dla CELu w pełni i na każdym polu odpowiada założeniom i koncepcjom tworzonym wokół klubu. Wszelkie materiały graficzne i promocyjne są zachowane w odpowiedniej, charakterystycznej i wyróżniających to miejsce stylistyce, na bazie której budowana jest rozpoznawalność CELu w całej Polsce jak i zagranicą. CEL to nie tylko miejsce, a przede wszystkim ludzie, którzy je tworzą, dlatego wszelkie materiały graficzne, filmowe czy animacje są składową wielu doświadczeń i inspiracji związanych z daną społecznością.

Głównym założeniem identyfikacji wizualnej jest generowanie modułowych grafik 2D jako podstawy dla animacji i estetyki 3D, uzupełniając całość projektu o eksperymentalne podejście w postaci algorytmów zaburzających percepcję obrazów. Stanowi to doskonałe tło dla szeregu dźwięków, które nieustannie zmieniają się w tle i ewoluują wraz z odbiorcami. Jest to również swego rodzaju metafora inspiracji i różnorodności, które można znaleźć i doświadczyć w CELu. Punktem odniesienia dla stworzenia key visuala jest geometria (a dokładniej kwadrat) wykorzystana w logo, która jest metaforą celu (po polsku CEL) - na niej opiera się kompozycja i elementy siatki modułowej. Najważniejszym zadaniem było stworzenie spójnej tożsamości wizualnej, która znajduje odzwierciedlenie w obu - dźwięku i społeczności, wyrażonej poprzez obrazy, typografię, logo, animację i wideo.

Pojawienie się CELu na mapie Polski (szczególnie Katowic) odbiło się szerokim echem w mediach związanych z muzyką elektroniczną. Imprezy organizowane w CELu oraz artyści w nim występujący zostali docenieni w prestiżowych konkursach jak np. MUNOLUDY, a dzięki aktywności i regularnym występom w klubie, przyczyniło się to do szerszej promocji konkretnych artystów i kolektywów, dzięki którym mogli wystąpić np. w prestiżowym HOR Berlin albo w mekce kultury klubowej - Berghain.

Całość projektu do obejrzenia pod linkiem:
https://www.behance.net/gallery/137010245/CEL-music-club-visual-identity

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN