Listny Cud

nazwa / tytuł projektu

Listny Cud

autor / studio projektowe

noou.design

edycja konkursu

2020/2021

opis

BRIEF: Listny Cud to firma produkująca nowy superfood na rynku Polskim. Są to mikroliście, czyli druga po kiełkach faza wzrostu rośliny. Listny Cud potrzebował logo i identyfikacji wizualnej, która przedstawi polskiemu rynkowi ten innowacyjny przysmak. Marka chciała być postrzegana jako żywiołowa, wyrazista, na czasie i przyjazna. Grupą docelową są ludzie kochający jedzenie i gospodynie domowe dbające o zdrowie swoje i swojej rodziny, a także o środowisko. Mikroliście mają 6 razy więcej wartości odżywczych niż dorosła roślina. Produkowane są na farmach wertykalnych, które zużywają 90% mniej wody (!) niż tradycyjne rolnictwo. Są wytwarzane lokalnie, ich transport nie zajmuje długo i ma prawie zerowy ślad węglowy (w odróżnieniu od importowanych produktów z zagranicy). LOGO: Sygnet pokazuje to jak wygląda docelowy produkt. Będzie on sprzedawany w biodegradowalnych doniczkach, aliście będą we wczesnej fazie wzrostu. Kolor użyty w logo symbolizuje spektrum światła jakim naświetlane są roślinki w farmach wertykalnych. Jest to światło różowe, fioletowe. IDENTYFIKACJA: Koncepcja identyfikacji wizualnej i opakowań miała wyeliminować użycie plastiku i zminimalizować użycie elementów drukowanych. Zamiast plastikowych doniczek, mamy biodegradowalne. Zamiast foliowych opakowań, mamy ekologiczne papierowe owijki. Oznakowanie produktu bazuje na drewnianych patyczkach wetkniętych w doniczkę. Wizualnie koncepcja identyfikacji opiera się o bardzo szeroką gamę kolorystyczną, perfekcyjną fotografię produktową, oraz dobrze dobraną typografię. Kolory dodają żywiołowości, font nagłówkowy jest bardzo przyjazny i miękki dla oka. Do tego szczypta humoru zawarta w ilustracjach i efekt końcowy który, perfekcyjnie realizuje brief.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN