nominacje

"Pantera Adela i Ekoferajna"

Kasia Walentynowicz

Pantera Adela i jej przyjaciele podsuwają sobie pomysły, jak w prosty i przyjemny sposób dbać o planetę. Żeby być eko-bohaterem, można na przykład rysować po obu stronach kartki, nosić fajne łaty na dziurach w spodniach albo wymieniać się zabawkami z koleżankami i kolegami! Można też POMÓC PRZEDMIOTOM: wyleczyć kran z kataru, dać się zdrzemnąć żarówce pod naszą nieobecność lub pozwolić przeczytanej książce przeżyć przygodę w innym domu. Książka kartonowa dla najmłodszych czytelników, baaardzo kolorowa, pełna rymów i humoru, przy której można spędzić radosny czas z dzieckiem. Bo czemu by nie rymować i dobrze się bawić przy ważnych tematach? Spotkanie z Ekoferajną to idealny sposób, by pokazać dzieciom, że: • ekologia to też proste, codzienne czynności, • każdy może działać na rzecz przyrody, nawet dziecko, • ludzie są częścią świata i każdy jest odpowiedzialny za dobrostan planety. Książka w przystępny sposób wyjaśnia, co tak naprawdę jest istotą ekologicznego stylu życia i zachęca najmłodszych do praktykowania go na co dzień. Dzięki grubszym stronom z kartonu, jest wytrzymała, a w odpowiednim momencie będzie można ją przekazać dalej, jak radzi ośmiornica Pola. Książka pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste i Fundacji Eko-Rozwój. wydawnictwo: Wydawnictwo Widnokrąg koncepcja: Kasia Walentynowicz, Paweł F. Majka tekst: Paweł F. Majka ilustracje: Kasia Walentynowicz projekt: Beata Danowska

#Proj. przyjazne środowisku 

Grafika nagrodzonego

"Z wizytą w wodzie (...)" i "Z wizytą w lesie (...)", gry memory

Kasia Walentynowicz

2 serie edukacyjnych gier memory dedykowane gatunkom zwierząt, roślin i grzybów będących pod ochroną w Polsce. Zarówno pudełka, jak i karty, wydrukowane zostały na papierze typu kraft – niebielonym, niewygładzonym, nielakierowanym, wykonanym z mieszanki włókien pierwotnych i tych pochodzących z recyklingu. Papier nadający się do recyklingu. Usztywnienia pudełek powstały z odpadów papieru. Gry mają na celu zwiększenie świadomości ekologicznej dzieci podczas wspólnej zabawy. Gry prezentują nie tylko znane powszechnie zwięrzęta chronione, ale też te mniej znane grzyby i rośliny – seria "Z wizytą w wodzie" obejmuje środowiska wodne, a "Z wizyta w lesie" - leśne. Do gier załączony jest składany miniplakat – po jednej stronie zawiera informacje o danych gatunkach, a po drugiej kolorowankę przedstawiającą prezentowane w grach gatunki. Można ją pokolorować, oprawić w ramkę i powiesić na ścianie jak plakat. Którą kozę zew natury przywołał pod wodę, na rzeczne dno? Czy pływak i pływacz spotykają się przy wspólnym stole? Poznaj objęte ochroną gatunki zwierząt i roślin, które zamieszkują polskie wody. Czy paszkot to dziki kot? Czy szmaciak i obuwik, które możesz spotkać w leśnym runie, to porzucone przez roztargnionego grzybiarza kalosze? Poznaj objęte ochroną gatunki zwierząt, roślin i grzybów, które zamieszkują polskie lasy. wiek graczy: 3+. projekt, wydawca: Katarzyna Walentynowicz / teksty: Paulina Kaucz / wsparcie merytoryczne: Marta Walentynowicz / zdjęcia: Piżmak Studio

#Proj. przyjazne środowisku 

COFFEEPRO - Opakowania do kawy

ILLCAT.studio

Opakowania oraz etykiety nie mogą być jedynie dodatkiem, ładnym obrazkiem, w który ubrane zostają ziarna najwyższej jakości kawy. Funkcja oraz forma muszą iść ze sobą w parze. Dbając o środowisko naturalne chcemy aby opakowania oraz etykiety spełniały dodatkowe funkcje, zamiast trafiać od razu do kosza po spożyciu zawartości. Celem ma być zachęcenie odbiorców do spróbowania kawy z segmentu speciality. Papier oraz folia posiadają specjalne certyfikaty środowiskowe. Etykiety opakowań służą od teraz zarówno dla początkujących amatorów jak i zaawansowanych entuzjastów kawy. Otwierana etykieta (jedyna taka na rynku) zawiera szereg informacji dla ekspertów, które pomogą wybrać idealne ziarna dla siebie, np. region pochodzenia, plantację, wysokość uprawy, charakterystykę ziaren itd. Początkujący odbiorcy dostają natomiast narzędzia w postaci wizualnego odwzorowania grubości mielenia oraz miarki do samodzielnego złożenia, dzięki czemu będą mogli cieszyć się maksymalnym smakiem bez konieczności inwestowania w drogi sprzęt na samym początku swojej przygody ze speciality coffee. Etykieta zamiast do kosza trafi w ten sposób na domowe półki. Naklejki na tyle opakowania można wykorzystać powtórnie np. na puszkach kawowych wielorazowego użytku. Seria opakowań wykorzystuje kod kolorystyczny przypisany dla źródła pochodzenia ziaren kawy oraz metody parzenia. Opakowania koloru niebieskiego przeznaczone są do espresso, natomiast szare do metod alternatywnych. Odrywana etykieta może pełnić funkcję kolekcjonerską (uśmiech w stronę starych fanów marki, którzy zbierali poprzednie etykiety). Od tej pory etykieta oraz opakowanie rozłożone na części pierwsze nie trafiają do kosza, tylko dostają nową funkcję - odbiorca sam wybiera czy będzie to funkcja praktyczna, czy kolekcjonerska. Ograniczone zostało w tym przypadku generowanie dodatkowej ilości śmieci. Fani marki przyjeli ten pomysł bardzo otwarcie, chwaląc tego typu rozwiązania, które stoją ramię w ramię z filozofią brandu. Zmiany wizerunkowe zostały dostrzeżone od razu, wzbudzając dyskusję w social mediach oraz wśród baristów. Dzięki temu marka jest na dobrej drodze do powrotu do pierwszej ligi w swoim segmencie. Po trudnych czasach pandemicznych (zwłaszcza dla sektora gastronomicznego) podkreślone zostało nowe otwarcie.

#Proj. przyjazne środowisku 

Listny Cud

noou.design

BRIEF: Listny Cud to firma produkująca nowy superfood na rynku Polskim. Są to mikroliście, czyli druga po kiełkach faza wzrostu rośliny. Listny Cud potrzebował logo i identyfikacji wizualnej, która przedstawi polskiemu rynkowi ten innowacyjny przysmak. Marka chciała być postrzegana jako żywiołowa, wyrazista, na czasie i przyjazna. Grupą docelową są ludzie kochający jedzenie i gospodynie domowe dbające o zdrowie swoje i swojej rodziny, a także o środowisko. Mikroliście mają 6 razy więcej wartości odżywczych niż dorosła roślina. Produkowane są na farmach wertykalnych, które zużywają 90% mniej wody (!) niż tradycyjne rolnictwo. Są wytwarzane lokalnie, ich transport nie zajmuje długo i ma prawie zerowy ślad węglowy (w odróżnieniu od importowanych produktów z zagranicy). LOGO: Sygnet pokazuje to jak wygląda docelowy produkt. Będzie on sprzedawany w biodegradowalnych doniczkach, aliście będą we wczesnej fazie wzrostu. Kolor użyty w logo symbolizuje spektrum światła jakim naświetlane są roślinki w farmach wertykalnych. Jest to światło różowe, fioletowe. IDENTYFIKACJA: Koncepcja identyfikacji wizualnej i opakowań miała wyeliminować użycie plastiku i zminimalizować użycie elementów drukowanych. Zamiast plastikowych doniczek, mamy biodegradowalne. Zamiast foliowych opakowań, mamy ekologiczne papierowe owijki. Oznakowanie produktu bazuje na drewnianych patyczkach wetkniętych w doniczkę. Wizualnie koncepcja identyfikacji opiera się o bardzo szeroką gamę kolorystyczną, perfekcyjną fotografię produktową, oraz dobrze dobraną typografię. Kolory dodają żywiołowości, font nagłówkowy jest bardzo przyjazny i miękki dla oka. Do tego szczypta humoru zawarta w ilustracjach i efekt końcowy który, perfekcyjnie realizuje brief.

#Proj. przyjazne środowisku 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Patroni Medialni

STGU


STGU


STGU