SGGW branding

nazwa / tytuł projektu

SGGW branding

autor / studio projektowe

Podpunkt

edycja konkursu

2020/2021

opis

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) to uczelnia z ponad 200-letnią tradycją w badaniach z zakresu biologii, rolnictwa i innych dziedzin zajmujących się życiem, przyrodą i jej związkiem z człowiekiem. Strategia rozwoju Uczelni jako nadrzędny wskazuje rozwój badawczy instytucji, tworzenie silnego ośrodka naukowego. Wokół nauki o życiu koncentruje się tradycja i charakter SGGW, a anglojęzyczna nazwa szkoły brzmi Warsaw University of Life Sciences. Dlatego życie stało się główną inspiracją nowej tożsamości Uczelni. Kluczowa idea opiera się na powiązaniu Uniwersytetu z Ziemią, naturą i życiem w jego najbardziej biologicznych i podstawowych formach (komórki, krople wody, białka i inne związki organiczne). Stworzyliśmy sześć form atomowych – cząstek elementarnych – które stały się podstawą nowej identyfikacji. W ich opracowaniu brali udział naukowcy, dzięki czemu język wizualny Uczelni jest również językiem nauki. Podstawą tych cząstek jest okrąg – forma nawiązująca do cykliczności natury. Kształty te są używane w całym projekcie, zaczynając od typografii, gdzie umieszczamy je w dwóch czcionkach dedykowanych potrzebom SGGW (typografia opracowana we współpracy z Mateuszem Machalskim i Natanaelem), po wszelkie motywy graficzne i rozbudowany system tworzenia ilustracji. Kluczowa idea cząstek elementarnych to nie tylko język wizualny uczelni ale również system haseł ją promujących. Odniesienie do życia znajdujemy w zawołaniach: „Wiemy wszystko o życiu w SGGW”, „Życie w SGGW”, „Rozwiń sie w SGGW”, „Wiedza kiełkuje w SGGW”, „Łączymy siły w SGGW”, etc. Współtworzony z naukowcami pomysł oddaje charakter Uczelni i ją wyróżnia, łatwo adaptuje się do wszelkich form komunikacji. Tak jak ewoluuje życie – tak system identyfikacji wizuanej daje możliwości budowania nieskończonej ilości motywów, bogatego wizualnego świata SGGW. Co ważne – nie ma drugiego podobnego projektu w świecie identyfikacji wizualnych uczelni. Niezmiernie ważne było pokazanie ciągłości tradycji Uniwersytetu, dlatego projekt znaku oparliśmy na historycznym golde. Dostosowaliśmy go do nadrzędnej idei identyfikacji, konstruując wieniec z cząsteczek elementarnych użytych w całym projekcie. Godło zachowało wszystkie ważne historycznie elementy (współpraca z historykami Uczelni). Zakres projektu: strategia komunikacji, projekt identyfikacji wizualnej z wyróżnieniem dwóch linii komunikacyjnych (naukowo-biznesowej i studenckiej), projekt kampanii promocyjnej i haseł.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN