Muzeum Zabawek – identyfikacja wizualna

nazwa / imię

Muzeum Zabawek – identyfikacja wizualna

autor / specjalizacja

Podpunkt

kategoria

Idea

edycja konkursu

2020/2021

opis

Muzeum Zabawek to nowopowstająca instytucja na mapie Krakowa. Muzeum Zabawek prezentuje jedną z największych kolekcji classic toys na świecie, będzie również miejscem aktywności lokalnej. Identyfikacja wizualna ma dobrze reprezentować Muzeum na mapie najlepszych instytucji kulturalnych na świecie, ma przyciągać do Krakowa turystów z całego świata. Ważnym wyzwaniem przy tworzeniu tożsamości wizualnej był fakt, że nie jest to Muzeum jedynie dla dzieci. Dzieci są ważnym odbiorcą, ale nie jedynym. POMYSŁ Przeglądając muzealne zbiory naszą uwagę zwróciła kolekcja zabawek akordeonowych, których wspólną cechą jest ruchomy element – zazwyczaj harmonijka. Z jednej strony jest to bogata kolekcja wzorów, z drugiej jej mobilność i często zabawny / humorystyczny charakter wyrażają znakomicie założenia nowej instytucji. Pomysł inspirowany jest zabawkami tj. pies Slinky z lat 50-tych, czeskie zabawki Libuse Niklovej, czy słynny Jack-in-the-box. Zabawki akordeonowe zainspirowały nas do stworzenia responsywnej, swobodnej i lekko humorystyczne identyfikacji. Jest ona zarazem wyrazista i dynamiczna, ma wszystko by wyróżnić działania komunikacyjne instytucji tak w mediach drukowanych, jak i cyfrowych. Identyfikacja wizualna Muzeum Zabawek to też projekty ruchu (rozwijanie harmonijki, skoki), który mamy nadzieje będzie powszechnie obecny w działaniach komunikacyjnych Muzeum. Motyw harmonijki rozwija się i zwija w całej identyfikacji. Prosty w obsłudze, a jednocześnie dynamiczny i swobodny system łączy nostalgię świata dziecka ze współczesnym designem. Znak Muzeum przybiera różne, choć spójnie skonstruowane formy, tak by wyrazista była tożsamość instytucji. Jedna z wersji znaku obrazuje smoka wawelskiego, robiąc ukłon w stronę symbolu Krakowa. Znak występuje w pionie, poziomie, w wersji statycznej i animowanej. Animowana wersja znaku cieszy oko i wywołuje wśród odbiorców miłe reakcje. Harmonijka wplata się również w ilustracje, czy w motywy graficzne. Ale tożsamość Muzeum Zabawek to nie tylko świat ilustracji – jest tutaj również przestrzeń na fotografie historycznych obiektów. By prezentować je w nowoczesny sposób, połączone zostały z prostym liternictwem, intensywnymi kolorami i kropkami (motyw pochodzący z konstrukcji znaku, wykorzystywany również w ilustracjach). Tożsamość wizualna Muzeum jest dynamiczna i wyrazista. Ponieważ Muzeum kieruje swoją ofertę również dla dorosłych, projekt ma w sobie kanciastość i ostrość, typową dla historycznych zabawek. O projekcie pisali: – Magazyn PAGE, Niemcy – artykuł – Under Consideration – artykuł – Publikacja w sekcji Best of Behance – Top 10 August’s Branding wg Mindsparkle Mag i Future London Academy

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Patroni Medialni

STGU


STGU


STGU