Rebranding Otodom

nazwa / imię

Rebranding Otodom

autor / specjalizacja

Kommunikat

kategoria

Forma

edycja konkursu

2020/2021

opis

W ciągu ostatnich lat OTODOM umocnił pozycję lidera na rynku nieruchomości, stając się wyborem 1 zarówno dla prywatnych nabywców, najemców i sprzedających, jak i poważnym partnerem biznesowym dla całej branży nieruchomości. Marka już dawno przestała się kojarzyć z “tablicą ogłoszeniową”, rozwinęła nową strategię Customer-centred data-driven INDUSTRY LIGHTHOUSE, w której rola marki została zdefiniowana na nowo jako FRIENDLY ADVISOR. Marka potrzebowała nowego języka wizualnego, który wyraziłby jej nową rolę i ambicje, pokazał ją jako nowoczesną i odważną, a jednocześnie stworzył przestrzeń do wyrażania jej komunikacyjnego assetu - EMOCJI. Komunikacja wizualna w branży nieruchomości jest mocno osadzona w stereotypach. Większość graczy na tym rynku posługuje się ikoną domku reinterpretowanego na dziesiątki sposobów. W żadnym razie nie chcieliśmy wejść na tę drogę. Uprościliśmy maksymalnie symbolikę domu, usuwając zarys dachu i dochodząc do możliwie najbardziej elementarnej formy, jaką jest kwadrat. Zaczerpnięty z planów architektonicznych kwadrat jako symbol domu, miejsca do życia, przestrzeni osobistej, własnych 4 ścian. Wewnątrz kwadratu znalazło się koło, rozumiane symbolicznie jako człowiek, konsument będący w centrum zainteresowania marki, ale i sama marka, dla której ten kształt stał się sygnetem zastępującym literę O w logotypie. Siła tkwi w prostocie. Nowy system identyfikacji wizualnej został uporządkowany i oparty na ewolucji, ulepszeniu dotychczasowych identyfikatorów mark. Przeszedł także rewolucję, która uzupełniła je o nowe elementy. Dzięki dynamicznemu brandingowi, marka Otodom zyskała nie tylko bardziej profesjonalny charakter, ale także czytelny i nowoczesny wymiar. Wykorzystanie elementarnych kształtów dało nieograniczone możliwości wykorzystania ich kreatywnie. Proste zabiegi działające jednak w synchronizowany sposób sprawiają, że branding jest przyjazny, pojemny i odważny, czyli w sam raz dla lidera. Nowy logotyp zyskał odważny charakter i stworzył miejsce do dynamicznych komunikatów przez wymienianie symbolu na ikony nawiązujące m.in. do emocji. Identyfikacja została zdefiniowana także przez ruch, oraz wizualizacje danych, które stały się charakrterystycznym elementem brandingu. Cały system został zdefiniowany przez Brandbook, który powstał także w wersji online, gdzie zarówno zasady używania jak i autoryzowane pliki są dostępne dla współtwórców marki Otodom. Rebranding miał swoją premierę wraz z kampanią telewizyjną stworzoną przez Leo Burnett. Nowa identyfikacja wizualna została zaadaptowana przez agencję na potrzeby spotów dokładnie w taki sposób, jaki był naszą intencją jako twórców. To najlepszy sprawdzian, jeśli branding jest używany zgodnie z zamysłem podczas implementacji go poza studiem. Dynamicznie zmieniające się logo dało w filmach możliwość plastycznego wyrażenia emocji i skorelowania ich z obrazem video. To działa i co ważniejsze oddziałuje na emocje! Równolegle został opublikowany raport SZCZĘŚLIWY DOM w nowej szacie graficznej. Wszystkie inne działania marketingowe przejmują nowe rozwiązania wizualne. Konsekwentnie i w dynamicznym tempie nowy branding zostaje wprowadzony na wszystkie nośniki i kanały marki. Przy takiej skali i rozpoznawalności jest to niezwykle istotne. Wdrożenie będzie przebiegać etapowo, dlatego na niektórych nośnikach nie widać jeszcze nowego brandingu. Jednak dzięki systematycznej implementacji elementów i funkcjonalnemu brandbookowi online powstała unikalna dla procesu możliwość udostępnienia źródeł i zasad wszystkim zaangażowanym w markę.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Patroni Medialni

STGU


STGU


STGU