Mikrogorzelnia (wyróżnienie)

nazwa / imię

Mikrogorzelnia

autor / specjalizacja

UVMW

kategoria

Forma

edycja konkursu

2020/2021

opis

Zadaniem studia było stworzenie identyfikacji wizualnej która podkreśli korzenie marki, to jak powstała i kto ją założył. Klient chciał dostać projekt świeży, niestandardowy, być może kontrowersyjny. Mamy do czynienia z produktem o najwyższej jakości, robionym w sposób rzemieślniczy. Identyfikacja oraz design opakowań musi iść z tą jakością w parze, ale bez powielania schematów. Mikrogorzelnia to nowa marka z segmentu alkoholi premium założona przez 12 przyjaciół. W identyfikacji chcieliśmy podkreślić zarówno oddolny, nieformalny charakter jej powstania, jak i wysoką jakość oferowanych produktów. Chcieliśmy wprowadzić na polski rynek trochę świeżego powietrza, zrobić projekt który nie będzie zachowawczy. Uniknąć myślenia o projekcie alkoholu premium w kontekście drogi = złoty, co niestety często jest pierwszym wyborem w tym segmencie alkoholi. Logotyp Mikrogorzelni metaforycznie przedstawia mit założycielski marki. Zaprojektowaliśmy formę, w której każdy z dwunastu wspólników reprezentowany jest przez cyfrę 1, ponieważ każdy z nich jest odmienną, wyjątkową osobowością, jednak tak samo ważną. W efekcie powstała dynamiczna forma, splot cyfr przypominający słońce, a jako jego fundament litera M. Litera M zawiera ponadto wcięcie przypominające kieliszek. Całość oparta jest o prosty w formie font grotesk. Pierwsze dwa produkty wprowadzone przez Mikrogorzelnię na rynek to wódka czysta żytnia oraz gin z polskich botaników. Podkreślając identyfikację wizualną marki, postanowiliśmy w designie opakowań połączyć czystą, prostą etykietę frontową, z psychodeliczną ilustracją wewnątrz butelki. Każdy z założycieli marki wybrał jeden z atrybutów, z których została zbudowana ilustracja towarzysząca wódce. Ilustracja dotycząca Ginu opowiada natomiast o składnikach, zawiera wizerunki wszystkich 11 polskich botaników użytych do stworzenia unikatowej receptury. Każda z etykiet jest ręcznie numerowana, zawiera dedykowany serii znaczek. Opakowania zawierają elementy tłoczone, lakierowane podkreślające charakter marki premium. Dla nas ważne jest to, że klienci marki wielokrotnie podkreślali, że mają do czynienia z świetnym designem (i to zarówno osoby z grup wiekowych 20-30 jak i 60+). Osoby recenzujące produkty Mikrogorzelni także podkreślały design, który w ich odbiorze był czymś świeżym i w Polsce niespotykanym. Czyli cel aby świetna jakość produktu szła z nietuzinkowym podejściem w sferze designu został spełniony

wyróżnienie

komentarz jury

Projekt wskazuje nową drogę komunikacji wizualnej na rynku wysokoprocentowych alkoholi premium. Bezpretensjonalny design, świeża paleta kolorystyczna oraz kreatywne wykorzystanie refrakcji ilustracji, wywołają uśmiech na twarzy nie jednego Millenialsa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Patroni Medialni

STGU


STGU


STGU