Seria opakowań dla Bydgoszczy Grafika zwycięzcy

nazwa / imię

Seria opakowań dla Bydgoszczy

autor / specjalizacja

Karolina Gdaniec

kategoria

Świeża krew

edycja konkursu

2019/2020

opis

Przedmiotem mojej pracy było zaprojektowanie opakowań promocyjnych dla Bydgoszczy. Zestaw składa się z głównego opakowania – Bydboxu, który mieści w sobie produkty regionalne związane z miastem, takie jak: praliny, mydła, piwa rzemieślnicze i krówki. Dodatkowo zawiera pocztówkę, mapę miasta, maseczkę ochronną oraz bawełnianą torbę. Bydbox występuje zarówno w podstawowej wersji, która zawiera jeden egzemplarz z wymienionych produktów jak również w wersji spersonalizowanej.
Pomysł zaprojektowania „Pakietu z Bydgoszczy” powstał pod wpływem chęci ulepszenia i uspójnienia wizerunku miasta oraz stworzenia produktów, które będą nośnikami promocji i identyfikacji miasta. Celem projektu jest również zachęcenie przyjezdnych gości do odwiedzenia miejsc, z których pochodzą dane produkty, jak również zobaczenia tych, które w ilustracyjny sposób zostały przedstawione
na opakowaniach.
Głównym motywem występującym w identyfikacji jest, fala. Nawiązuje ona do wodniackich tradycji miasta jak również jego atrakcyjnego położenia geograficznego, pomiędzy dwoma rzekami: Wisłą i Brdą oraz Kanałem Bydgoskim. To właśnie wzdłuż rzeki Brdy toczy się codzienne, kulturalne i biznesowe życie miasta.
Opakowania zostały przygotowane w taki sposób aby były jak najbardziej funkcjonalne, łatwe i szybkie
w składaniu, użyciu jak i w późniejszym transporcie. Zależało mi na zaprojektowaniu atrakcyjnej, ale jednocześnie prostej formy, której proces wytwarzania byłby na tyle prosty aby mógł zostać później wdrożony przez władze miasta. Opakowania można w łatwy sposób spłaszczyć i złożyć, co korzystnie wpływa na przechowywanie i transport.

nagroda

komentarz jury

„Opakowania dla Bydgoszczy” to samograj, gotowy „zestaw–marka”. Autorka przemyślała go od podstaw – zdefiniowała problem i rozwiązała go na wielu poziomach, tworząc projekt dopracowany pod względem graficznym i produkcyjnym. Apetyczny, zawadiacki, gotowy do wdrożenia. Drogie Biuro Promocji Miasta Bydgoszcz, czekamy na telefon do Karoliny Gdaniec!

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

Arctic Paper

Munken Paper

Pan

Patroni medialni