nominacje
Bezmięsny – nowa seria opakowań
W 2018 roku stworzyliśmy branding i koncepcję opakowań dla produktów marki Bezmięsny. Opakowania zapakowane były w plastikowe tacki. Rok 2019 był rokiem kolejnej jeszcze ważniejszej zmiany – nowe seria produktów Bezmięsny pojawiła się w opakowaniach przyjaznych dla środowiska. Celem było wyeliminowanie materiałów nienadających się do recyklingu oraz budowanie pozytywnych relacji ze społecznością odbiorców, którą udało zbudować się wokół marki. Efektem tych zmian są pudełka kartonowe na wegańskie kiełbaski i wegański sos boloński. Wizerunek marki jest spójny – projekt jest nadal oparty na ilustracji – ale już na pierwszy rzut oka konsument może dostrzec zmiany wprowadzone w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiska. Odbiorcą marki Bezmięsny jest osoba świadoma zagrożeń klimatycznych, dbająca o środowisko, zwolenniczka/zwolennik praw zwierząt, często weganie.
Branding dla Pracowni ZBIORY
Dzięki świadomemu projektowaniu już projekt logotypu uwzględniał potrzeby marki less waste – czytelny, o wyrazistej formie, łatwy w reprodukowaniu. Znak został z powodzeniem zaszczepiony w tkankę marki i jest bezpośrednim nośnikiem jej filozofii. Branding składa się z logotypu, akcydensów, ikon, wizerunku internetowego pracowni oraz patternów. Branding pracowni ZBIORY został wdrożony i rozwija się z powodzeniem od lipca 2019 roku.
Chosen By — moda cyrkulacyjna
„Spraw, aby Twoja moda trwała” — to nowe przesłanie, które towarzyszy zmianom brandingowym marki. Chosen By to komis i platforma internetowa do zakupów i sprzedaży mody pre-owned, pochodzącej z drugiej ręki. Celem zmiany wizerunkowej jest budowanie wokół marki społeczności, która skupia ludzi świadomych zagrożeń środowiskowych wynikających z przemysłu fast-fashion, a także promowanie wiedzy o zaletach tzw. mody cyrkulacyjnej, świadomych zakupach rzeczy używanych, które dzięki wysokiej jakości mogą dobrze służyć nowym właścicielom. Mocniejsze ukierunkowanie na odpowiedzialność środowiskową wymusiło zmiany w obrębie identyfikacji wizualnej. Założyliśmy minimalizację ilości materiałów drukowanych, wykorzystanie papierów pochodzących z recyklingu i naturalnych surowców. Powstały wizytówki, metki, karty produktu (niezbędne w sprzedaży wysyłkowej produktów różnych marek) i naklejki jako uzupełnienie opakowań. Stosowane dotychczas pudełka z nadrukiem zostały zastąpione najprostszymi tekturowymi pudełkami fasonowymi z bawełnianą naklejką. Okazało się to zasadne także z perspektywy biznesowej — znacznie zminimalizowane zostały koszty produkcji opakowań, zaś środki z budżetu można było zainwestować w wysokiej jakości papiery ekologiczne. W materiałach drukowanych został wykorzystany papier bawełniany, pochodzący z przetworzonego produktu ubocznego (konkretnie lintersu bawełnianego) w procesie wytwarzania tekstyliów. Można uznać, że ma bardzo niewielki wpływ na środowisko — gdyby nie papier bawełniany linters byłby zmarnowanym produktem ubocznym. Wykorzystany został również papier Betulla z serii „Woodstock” od Fedrigoni Papers, zawierający 80% włókien recyklingowanych i 20% włókien ECF, certyfikowany przez FSC®, ekologiczny papier niepowlekany Eko Kraft i konopne plomby sznurkowe. Tłoczenia stały się elementem przewodnim materiałów marki. Matryce do tłoczeń nadają się do ponownego wykorzystania, przy dodruku i do ewentualnej produkcji dodatkowych materiałów w przyszłości. Wdrożeniu zmian w identyfikacji towarzyszyła mikro-kampania promująca zrównoważoną modę. Publikacja kampanii została zaplanowana w Black Friday i miała na celu zwrócenie uwagi na zagrożenia dla środowiska, jakie niesie ze sobą moda masowej produkcji i nadmierny konsumpcjonizm. Manifest w formie video został opublikowany na kanałach digitalowych marki, a na skrzynki e-mailowe klientów platformy Chosen By trafił mailing poruszający tematy mody cyrkulacyjnej i zrównoważonych zakupów w Black Friday. https://vimeo.com/393123448 Kierunek artystyczny & design: Aleksandra Brzozowska Project manager: Oliwia Praszczałek Zdjęcia: Marta Chudek
Clearance. Bagienne strefy buforowe
Kampania edukacyjnej projektu Clearance – strategii wdrażania bagiennych stref buforowych, czyli koncepcji prowadzącej do oczyszczenia europejskich rzek i uratowania Morza Bałtyckiego przed degradacją. Nasze zadanie polegało na zaprojektowaniu broszur w trzech językach: angielskim, polskim i niemieckim oraz przygotowanie dwóch animacji poklatkowych w wersji rozbudowanej i skróconej pod social media. Aby podkreślić ekologiczny charakter projektu wykorzystaliśmy papieru z recyklingu i druk w ekologicznej, japońskiej technologii risografii. Projekt dopełniają odręczne ilustracje natury wykorzystane w wersji do druku jak i ożywione w animacji. Projekt zrealizowany dla Universität Greifswald. Autorzy projektu: Łukasz Izert Kuba Mazurkiewicz
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.