Wystawa - Historia Mistrzów. 50 lat ligowego hokeja w Tychach.

nazwa / imię

Wystawa - Historia Mistrzów. 50 lat ligowego hokeja w Tychach.

autor / specjalizacja

Blank Studio

kategoria

Proj. dla inst. publicznych

edycja konkursu

2019/2020

klient

Muzeum Miejskie w Tychach | Gemini Park Tychy

opis

To pierwsza wystawa, podsumowująca ważny – zarówno dla Tychów, jak i polskiego sportu – okres w historii hokeja. Ekspozycja, przygotowana we współpracy z Muzeum Miejskim W Tychach oraz centrum handlowym Gemini Park Tychy, pokazywała hokej jako globalną i atrakcyjną dyscyplinę sportu. Pięć stref tematycznych, rozmieszczonych w różnych częściach centrum , opowiadało o korzeniach tyskiego hokeja, o powstaniu pierwszego sztucznego lodowiska, a także o ważnym obiekcie na mapie miasta – Stadionie Zimowym.

Nasza praca obejmowała przygotowanie aranżacji oraz projektów graficzne i wzorniczych dla wszystkich stref tematycznych wystawy. Zmierzyliśmy się bardzo trudną materią: jak sprawić, by materiał muzealniczy, często w niezbyt zadowalającej jakości, przyciągnął uwagę klientów wielkopowierzchniowego sklepu, którzy są atakowani przez krzykliwy materiał graficzny niemal z każdej strony? Jak poradzić sobie z niewielkim budżetem instytucji i zaaranżować ciekawą wystawę?

Postawiliśmy na kontrastową, nasyconą kolorystykę (związaną z barwami występującymi na lodowisku hokejowym), nietypowe kształty, przeskalowanie oraz użycie fizycznych materiałów, które nie kojarzą się z centrum handlowym (np. oryginalna siatka bramkarska użyta jako element konstrukcyjny stref wystawy). Dzięki tym zabiegom powstał unikatowy wizualny język, który obejmował: wybór krojów pisma (bardzo rzucające się w oczy: Ferry Black / Letters from Sweden; Perec Ludique Oncle Jacques / Pampa Type), projektowanie elementów graficznych, tworzenie układów typograficznych i wybór materiałów wykończeniowych. Mimo relatywnie niewielkich nakładów finansowych udało się przygotować aranżację, która wpadała w oko klientów sklepu - dzięki czemu treści muzelanicze znalazły nowe, dużo większe grono odbiorców.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

Arctic Paper

Munken Paper

Pan

Patroni medialni