KBF – rebranding Krakowskiego Biura Festiwalowego

nazwa / imię

KBF – rebranding Krakowskiego Biura Festiwalowego

autor / specjalizacja

Studio Otwarte

kategoria

Proj. dla inst. publicznych

edycja konkursu

2019/2020

klient

Krakowskie Biuro Festiwalowe

strona www

otwarte.com.pl

opis

Krakowskie Biuro Festiwalowe – największa krakowska instytucja kulturalna – ma ponad 20 lat. Od powołania w 1997 roku KBF zdążył się mocno zmienić. Do tego stopnia, że nawet nazwa z czasem stała się mało precyzyjna. Dziś KBF, prócz organizacji krakowskich festiwali, zajmuje się nieporównanie szerszym spektrum działań – w obszarze kultury, biznesu, turystyki, edukacji, działań lokalnych oraz przemysłów: kreatywnych, spotkań i czasu wolnego. Żeby skutecznie promować Kraków i komunikować własną markę, KBF potrzebował nowoczesnego, efektywnego i prostego w obsłudze zestawu narzędzi do komunikacji – promocyjnej, wizerunkowej, werbalnej i wizualnej.

Nowy logotyp wprost nawiązuje do poprzedniego, rozpoznawalnego i udanego znaku. Wciąż eksponowany jest przede w wszystkim skrót, łatwy do wymówienia i zapamiętania – który od teraz będzie stosowany w komunikacji jako jedyna nazwa własna (bez innych uproszczeń jak np. „Biuro”). Dotychczasowy, stylizowany na gwiazdkę asterysk został zastąpiony innym znakiem pisarskim: dwukropkiem, otwierającym długą listę aktywności i kompetencji KBF.

Z dotychczasowych kolorów KBF – granatowego i pomarańczowego – pozostał pomarańczowy, jako charakterystyczna, żywa barwa firmowa. Granatowy zastąpiły bardziej uniwersalne biel i czerń, stanowiące teraz neutralny dodatek do koloru wiodącego. Zaś dwukropek, wraz z innymi, dodatkowymi znakami pisarskimi, stał się leitmotywem wszystkich materiałów informacyjnych i promocyjnych.

Prócz zmiany logo powstał cały nowy język wizualny KBF – unowocześnione i ujednolicone liternictwo, szata graficzna i szablony materiałów, a także zbiór zasad i wytycznych do tworzenia kolejnych projektów, promujących zarówno KBF, jak i marki, produkty i instytucje podległe i współpracujące.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

Arctic Paper

Munken Paper

Pan

Patroni medialni