LEGENDY / kalendarz

nazwa / imię

LEGENDY / kalendarz

autor / specjalizacja

TOFU Studio

kategoria

Impakt społeczny

edycja konkursu

2019/2020

klient

UNICEF

opis

Od 2013 roku staramy się przygotowywać rokrocznie charytatywną publikację, której celem jest wsparcie wizerunkowe wybranej przez nas fundacji.

Do tej pory powstały:
2013 / Kalendarz ETNO dla Fundacji Hospicyjnej
2015 / Kalendarz BAJKI dla Pomorskiego Hospicjum dla Dzieci
2016 / Kalendarz DINOZAURY dla Fundacji Zdążyć z Pomocą
2017 / Kalendarz ROBOTY dla Fundacji Krwinka
2019 / Kalendarz MIKRO / MAKRO dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
2020 / Kalendarz LEGENDY dla UNICEF Polska

Wszystkie projekty powstają w studiu w 100% charytatywnie. Druk i produkcja jest sponsorowana w całości przez podmioty zewnętrzne. Docelowo przekazywanych jest przez nas konkretnej fundacji 300 - 350 sztuk wyprodukowanego, ręcznie numerowanego i zapakowanego kalendarza. Fundacje wykorzystują te materiały sprzedając je na aukcjach i pozyskując w ten sposób środki, lub przekazując w podzięce swoim donatorom.

Tym razem podobnie jak w latach ubiegłych, TOFU przygotowało ręcznie numerowany kalendarz poświęcony UNICEF Polska, która to organizacja jest dobrze znana ze swojego zaangażowania w pomoc dzieciom na całym świecie.

Nasza praca koncentrowała się na podkreśleniu i pokazaniu elementów kultury czterech krajów, w których UNICEF ma programy pomocowe. Chcieliśmy podzielić się starymi historiami, legendami i pokazać wyjątkowość i piękno regionów wspieranych przez UNICEF, ponieważ nie są one zbyt dobrze znane w Polsce.

HONOROWY PATRONAT: UNICEF Aby rozpocząć projekt, musieliśmy uzyskać zgodę i patronat od UNICEF Polska. Skontaktowaliśmy się z nimi, podzieliliśmy się naszym pomysłem, kilkoma szkicami i oczekiwaliśmy na decyzję. Finalnie otrzymaliśmy honorowy patronat i oficjalne oświadczenie w którym UNICEF Polska zgodziło się wziąć udział w projekcie.

KALENDARZ: Główną ideą kalendarza było pokazanie legend z Syrii, Sudanu, Nigru i Jemenu w wyjątkowej i atrakcyjnej formie. Najpierw, znaleźliśmy i wybraliśmy 12 starych historii z tych regionów i przygotowaliśmy je od strony copywriterskiej. Następnie je zilustrowaliśmy. Finalnie każda karta zawiera ilustrację wybranej afrykańskiej lub arabskiej legendy z konkretnego regionu. Ta sama legenda została również dołączona do każdej karty jako ulotka z całą historią w formie opisowej. Każdą ulotkę z daną legendą można również w bardzo prosty sposób oddzielić od kalendarza. Dodatkowo ostatnia strona kalendarza ma formę wysztancowanego i składanego pudełka, w którym można przechowywać wszystkie 12 legend oddzielonych od kalendarza.

MASKA: Okładkę kalendarza można także wykorzystać jako maskę do samodzielnego ozdobienia ściany.

STRONA INTERNETOWA: W ramach tego projektu nagraliśmy i przygotowaliśmy legendy z lektorem w studiu nagraniowym. Wszystkie ilustracje, pliki nagrane w języku polskim i legendy w formie opisowej można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej: http://www.the-legends.pl/

YOUTUBE: Dodatkowo umieściliśmy wszystkie nagrane legendy w postaci zaślepek w języku polskim na youtube do bezpłatnych odsłuchów.

ZESPÓŁ:

1: ADAM CHYLIŃSKI, Koncept, Art Direction

2: DANIEL NABOROWSKI, Koncept, Fundrasing, Project management

3: PAULINA KOZICKA, Art Direction, Ilustracje, web design, zaślepki

4: ALEKSANDRA MOKWA - KAŁUGA, Copywrite

5: ANNA LEWANDOWSKA, Konsultacje / UNICEF Polska

6: AGNIESZKA PAWLIK - KUFEL, Konsultacje / UNICEF Polska

7: ADRIAN SAMSELSKI, Design support

8: KSAWERY KIRKLEWSKI, Web development

9: PATRYK HENNING, Web development

10: URSZULA ABUCEWICZ, Korekta

11: PAWEŁ MORWCZYŃSKI, Print Manager / druk / NORMEX

12: MAŁGORZATA BRAJNER, Lektor / Teatr Wybrzeże

13: PAWEŁ ŻWAN, Nagrania / Tercja Studio

14: SEBASTIAN MAĆKOWSKI, Support / Bałtycki Instytut Technologiczny

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

Arctic Paper

Munken Paper

Pan

Patroni medialni