Essence of Poland – zapach Polski

nazwa / imię

Essence of Poland – zapach Polski

autor / specjalizacja

Podpunkt

kategoria

Impakt społeczny

edycja konkursu

2019/2020

klient

Wojtek Ziemilski

opis

„Essence of Poland” to projekt artystyczny Wojtka Ziemilskiego, przygotowany specjalnie na otwarcie festiwalu Culturescapes w Bazylei. Perfumy będące częścią występu performatywnego zostały stworzone przez artystę przy udziale znanego szwajcarskiego perfumiarza, Andreasa Wilhelma.

„Dzielenie się tożsamością narodową jest trudne. Jak dzielić się czymś, co jest intuicyjne i osobiste, a jednocześnie obiektywne, a przynajmniej kolektywne? W czasach, gdy polityka polega głównie na dzieleniu i antagonizowaniu, jak znaleźć poczucie spójności i powszechności?” Wojtek Ziemilski zinterpretował to doświadczenie przez pryzmat perfum, które wywołują skojarzenia związane z jego osobistą historią. Dla każdego odbiorcy, który otrzymał próbkę podczas występu zapach stał się indywidualnym, osobistym przeżyciem.

Projekt i produkcja opakowania do perfum była ciekawym wyzwaniem. Zapach Essence stanowił nieoczywisty zestaw skojarzeń artysty z Polską i bardzo zależało nam, żeby opakowanie wybrzmiało tą nietypowością (w kompozycji zapachowej znalazły się m.in. nuty: żelaza, smaru, bananów), z drugiej zbudowało doświadczenie ekskluzywności typowe do tego rodzaju produktu, jakim jest dobry zapach.
Projekt intryguje i dobrze prezentuje nietypową zawartość. Ale przede wszystkim zmusza do refleksji i zadaje pytanie – kim jest Polska?

Zakres: koncepcja oprawy graficznej, projekt znaku i opakowania, produkcja flakonów i opakowania.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

Arctic Paper

Munken Paper

Pan

Patroni medialni