Biały Tunel Grafika zwycięzcy

nazwa / imię

Biały Tunel

autor / specjalizacja

Krystian Berlak

kategoria

Idea

edycja konkursu

2019/2020

klient

Alkopoligamia

strona www

bialytunel.pl

opis

Album pt. Biały Tunel, wydawnictwo Alkopoligamia

Eksperymentalne wydawnictwo nieznanego dotychczas składu Biały Tunel. Limitowany nakład 5000 sztuk i promocja leżąca jedynie w rękach fanów Alkopoligamii. Czy da się wywołać zainteresowanie odbiorców, kiedy artysta jest całkowicie nieznany i wypromować płytę, której nie jest znany gatunek muzyczny?
Da się.

Wystarczy obudzić ciekawość, zaangażować i dostarczyć fanom odpowiednich narzędzi, które pozwolą im wywołać buzz w sieci. Przenieśliśmy esperymentalny charakter albumu Na wszystkie etapy komunikacji. Owialiśmy je następnie tajemnicą i pozwoliliśmy fanom alkopoligamii rozwiązywać kolejne zagadki.

W celu zapowiedzi albumu posłużyliśmy się cyfrowym kodem, którym zastąpiliśmy typografię. Właśnie za pomocą szyfru odkrywaliśmy kolejne karty: członków zespołu i nazwę. W dniu startu preorderu wystartowała interaktywna strona internetowa, Której tłem był udostępniony fragment jednego z utworów. Punktem kulminacyjnym był jednak sam album. Projekt okładki oparty został na wyliczeniach i siatkach matematycznych. Typografia nawiązywała do tej stosowanej w 60 latach przez specjalistów inżynierii kosmicznej.

Album zawierał również specjalny kod, który dawał możliwość sparowania się z innym nabywcą płyty. Po wpisaniu kodu do systemu, użytkownicy otrzymywali dostęp do Ukrytej zawartości tunelu – podstrony, która zawierała niepublikowane utwory, treści, czy beat maszynę opartą na dźwiękach utworów białego tunelu. Proces parowania, a także dostęp do ukrytej zawartości generowały kolejne publikacje w social mediach i podkręcały buzz wokół albumu.

Clipy zastąpiliśmy technicznymi animacjami, a w materiałch prasowych posługiwaliśmy się rysunkiem technicznym oraz zdjęciami, na których artyści nie byli dokładnie widoczni. Cała promocja bazowała jedynie na niestandardowych dla tej dziedziny / branży rozwiąniach technologoicznych, co w efekcie przyniosło 100% publikacji w postaci earned media, w tym publikacje w sm.

Tuż po premierze, biały tunel znalazł się na drugim miejscu listy sprzedaży olis.
Pojawiło się kilkaset publikacji na instagramie i facebooku, a premiera była szeroko komentowana nie tylko w social mediach, ale też w mediach tradycyjnych.

Klient: Alkopoligamia.com, Biały Tunel (Ten Typ Mes, Szogun, Bartosz tkacz)
Produkcja, management i komunikacja: Kornelia Hećman, hecman.co
Projekt graficzny, art direction: Krystian Berlak, Kamil Pietrzak, berlakpietrzak.com

nagroda

komentarz jury

Pomysł aby wprowadzić odbiorcę do wymyślonego świata po ścieżce wyznaczonej koordynatami, postawić słuchacza przed tunelem czasoprzestrzennym i pozwolić mu przenieść się do świata muzyki Piotra Szmidta (Ten Typ Mes), Bartosza Tkacza i Bartka Pietrzaka (Szogun). Pomysł aby zagłębiać się w projekcie według przemyślanych posunięć marketingowych, po kawałku. To wszystko zasługuję na nagrodę. W świecie konsumującym wszystko 24/7, pędzącym w kierunku globalnego wrzasku, w którym trudno jest wyłapywać subtelności praca, która odcina nas od tego szumu i daje się uwieść swoją pustką, swoim poukładaniem jest na wagę złota.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU