Hopium

nazwa / imię

Hopium

autor / specjalizacja

Paweł Stasiewicz

kategoria

Forma

edycja konkursu

2019/2020

klient

Hopium

strona www

https://hopium.pl/

opis

Projekt identyfikacji wizualnej browaru rzemieślniczego Hopium

Rynek piwa rzemieślniczego przez ostatnie 5 lat bardzo się zwiększył. Rokrocznie przybywają setki nowych browarów z bardzo różnorodną ofertą na wysokim poziomie. Oczywiście nie wszystkie się utrzymują. Znakomita większość funkcjonujących marek posługuje się bardzo wyrazistą, kolorową estetyką, nierzadko wykorzystując szeroko rozumianą ilustrację.
W tym kontekście nadrzędnym zadaniem przy projektowaniu identyfikacji wizualnej Hopium było „wywalczenie miejsca” na półkach sklepowych.
Zdecydowaliśmy się zastosowanie rozwiązań będących przeciwieństwem dominującej estetyki.
Postawiliśmy na ascetyczną typografię i monochromatyczne etykiety, które kolorystyką nawiązują do stylu piwa, zastosowanych dodatków w procesie warzenia., itp. I tak, piwa mocno chmielone utrzymane są w gamie zielonej, a piwa z dodatkami, kolorem nawiązują do użytych owoców. Ograniczyliśmy też, do niezbędnego minimum, ilość informacji na etykietach.
Integralną częścią projektu było stworzenie nazw poszczególnych piw, które tak, jak w przypadku kolorystyki, nawiązują do stylu, bądź dodatku do piwa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

Arctic Paper

Munken Paper

Pan

Patroni medialni