Heimdall Grafika zwycięzcy

nazwa / imię

Heimdall

autor / specjalizacja

Redkroft

kategoria

Forma

edycja konkursu

2019/2020

klient

Heimdall

opis

Heimdall powstał jako rebranding niewielkiej firmy rodzinnej z małego miasteczka na Mazurach. Celem założyciela było stworzenie marki, która odzwierciedli innowacyjność i pomysłowość tworzonych przez niego maszyn dekarskich, a jednocześnie rozpocznie rewolucję w konserwatywnej branży.

Naszym celem było stworzenie nazwy i identyfikacji wizualnej marki tak, by podważyć status quo rynku dekarskiego, przedstawić firmę jako innowacyjną, odważną, a jednocześnie doskonale rozumiejącą realia i potrzeby dekarzy.

Nazwa perfekcyjnie rezonuje z odbiorcami. Heimdall to bóg Wikingów, symbol męskości, opiekuńczości i poświęcenia. Służył innym bóstwom otaczając opieką ich domostwo. Symbolizuje wszystko to, co metaforycznie jest bliskie celom dekarstwa - tworzeniu bezpiecznego dachu nad głową. Dodatkowo nordycki charakter budzi skojarzenia z surowością pogody, z którą dekarze się na co dzień zmagają, a którą przetrwać muszą budowane przez nich dachy. Również brzmienie i konstrukcja słowa pełnią fundamentalną rolę. Fonetycznie nazwa przybiera stabilny, niski, męski ton. Geometria liter jest prosta, o ostrych kątach, przez co budzi wymagane wrażenie stabilności i siły.

Konstrukcja logotypu wprowadza dynamikę niespotykaną dotąd w branży dekarskiej. Szeroki krój ze ściętymi pod ostrym kątem detalami nadaje marce pęd i energię. Typografia jest nowoczesna i w kontekście konserwatywnej branży radykalna, a mimo to efekt finalny perfekcyjnie odpowiada oczekiwaniom dekarzy. Produkty Heimdall służą zaginaniu i cięciu blachy. Wizualna budowa zarówno logotypu jak i sygnetu doskonale współgra z profilem firmy. Detale jak geometria liter i znaków umacnia poczucie, że marka jest techniczna.

Dobór kolorów i detale konstrukcyjne nadają maszynie niezwykle dynamiczny, nowoczesny charakter. Już w trakcie ustalania strategii marki przyjęliśmy, że Heimdall ma umacniać zawodową dumę, obalać częsty obraz dekarza-robotnika. Uzyskaliśmy to m.in. dzięki kolorystyce. Czerń, wzbogacona białymi i czerwonymi detalami, podkreśla futurystyczny, agresywny wręcz design maszyny. Sprawia, że efekt końcowy robi wrażenie nie tylko na dekarzach, ale i na ich klientach.

Strona www ma na celu wprowadzić w świat Heimdall i zaprezentować unikalny produkt. Stronę główną potraktowaliśmy jako prezentację charakteru marki, przedstawienie wyróżniających wartości i cech. Strony produktowe koncentrują się już na szczegółach oferty i dokładnie przedstawiają poszczególne elementy każdej z maszyn. Zakładki Serwis i Kontakt są finalnym krokiem podróży klienta – obniżają niepewność zakupową i motywują do rozmowy z przedstawicielem marki.

nagroda

komentarz jury

Cytując jednego z Jurorów: world class design. Kiedy słyszymy, że rodzinna firma z małego miasteczka na Mazurach zamawia logo u znanego studia projektowego myślimy, że chodzi o producenta ekologicznej żywności lub miodów pitnych zamkniętych w designerskich opakowaniach mających podbić gusta wielkomiejskich hipsterów. Kiedy jednak Jury zobaczyło identyfikację marki Heimdall produkującej zaginarki dekarskie poczuliśmy się jakbyśmy zostali zaproszeni do lotu w kosmos. Odważnie poprowadzona identyfikacja, bezbłędnie funkcjonalna i do szpiku nowoczesna sprawiła, że przez chwilę mieliśmy wrażenie, że Cape Canaveral przeniósł się do Węgorzewa. Gratulacje!

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

Arctic Paper

Munken Paper

Pan

Patroni medialni