36 Days of Type 2020

nazwa / imię

36 Days of Type 2020

autor / specjalizacja

Karol Tomoki Yamazaki

kategoria

Forma

edycja konkursu

2019/2020

opis

Popularny challenge 36 Days of Type jest dla mnie coroczną okazją do, z jednej strony, zabawy z formą znaków i szukaniem granic ich czytelności, a z drugiej, eksploracji i definiowania własnego stylu.

W tym roku postanowiłem ograniczyć paletę kolorystyczną do minimum i poszukać ciekawych form w tradycyjnym, płaskim projektowaniu. To, czego nie przewidziałem, to jak bardzo rok 2020 i jego nieprzewidywalność wpłynie na rozwój projektu.

W miarę jak pandemia zaczęła się rozgaszczać w otoczeniu i stało się jasne, że jej surrealistyczna codzienność zostanie z nami na długi czas, zauważyłem, że trudno mi traktować projekt jako czyste rekreacyjne ćwiczenie, a rzeczywistość sama zaczęła wkradać się do rysunków. Z czasem projekt przybrał postać umownego wizualnego dziennika, za pomocą którego na żywo przerabiałem myśli i emocje towarzyszące przystosowywaniu się do nowych realiów.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

Arctic Paper

Munken Paper

Pan

Patroni medialni