nominacje

Grafika zwycięzcy

Wydawnictwo i pracownia d2d

Pracownia Od ponad dwudziestu lat zajmujemy się projektowaniem i typografią książek. Nasz zespół opracowuje rocznie ponad sto tytułów. Zakres oferowanych przez nas usług obejmuje opracowanie graficzne i skład, jak również redakcję i korektę tekstów. Współpracujemy ze znanymi polskimi wydawcami. Wydawnictwo Wydawnictwo d2d.pl pod tą nazwą istnieje od 1 kwietnia 2008 roku. Jesteśmy wydawcą cenionych publikacji na temat typografii i dizajnu. Niezależnie od tego, czy pracujemy nad własną książką, czy powierzoną nam przez zleceniodawcę, dokładamy starań, by była ona rzetelnie przygotowana, piękna i przyjazna dla czytelnika. Kursy i szkolenia Poza wydawaniem unikatowych podręczników istotnym wkładem w rozwój polskiej typografii są organizowane przez nas warsztaty, na których uczymy zasad projektowania i automatyzacji pracy. Zajęcia odbywają się w małych grupach i oparte są na autorskim programie. Na życzenie klienta prowadzimy również szkolenia dla firm z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań kursantów. fot. kanały społecznościowe d2d

#edukacja/wydarzenie  #2017/2018 

Michał Pecko

Rocznik ’85. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie. Niezależny projektant działający na polu grafiki, ilustracji i działań przestrzennych. Od 2016 roku wykładowca na macierzystej uczelni.

#świeża krew 

Dawid Koruszowic

Student ASP Katowice. Obecnie podczas przygotowań do obrony projektów dyplomowych z zakresu fotografii i nowych mediów, Twórca kolektywnych realizacji z obszaru identyfikacji wizualnej.

#świeża krew 

57. Krakowski Festiwal FIlmowy

Jakub de Barbaro, Kuba Sowiński

Filmy Krakowskiego Festiwalu Filmowego to w większości dokumenty pokazujące człowieka, niejednokrotnie z właściwymi mu słabościami i ułomnościami. Edycja identyfikacji oparta została na serii amatorskich portretów znanych postaci kina. Niewprawny charakter rysunków kwestionuje zasadność obecnego w przestrzeni publicznej monopolu prezentacji piękna i ideału ikon popkultury. Odręczne prace pośrednio ukazują samych ich autorów, którzy pomimo niedoskonałości decydują się dać wyraz swojej pasji do kina. Niektóre z portretów zdają się być brzydkie, ale jak twierdzi Jakub de Barbaro “W tym leży ich siła. Dzięki temu, że mogą wydać się brzydkie, dajemy sygnał, że nie próbujemy wygładzić ich prawdy”. Rysunkowa stylistyka oprawy graficznej jest też formalnym nawiązaniem do przypadającego w 2017 roku jubileuszu 70-lecia polskiej animacji.

#grand prix 

Mediateka

Blank Studio

System informacji wizualnej dla budynku Mediateki w Tychach, biblioteki XXI wieku. Naszą rolą było sprawienie, aby jej przestrzeń zyskała niepowtarzalny nastrój - była przyjazna i zrozumiała dla ludzi w każdym wieku. Ze względu na niewielki budżet instytucji musieliśmy oprzeć się na popularnych materiałach produkcyjnych, a jednocześnie zwrócić uwagę na bezpieczeństwo - w budynku aż 4500 m2 to szklane ściany! Dlatego zdecydowaliśmy się na minimalistyczną grafikę, w której linia i geometria odgrywają główną rolę. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Nikiszowiec zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.

#grand prix  #funkcja 

Folx

Super Super

Folx – pierwsza sieć komórkowa w aplikacji, działająca na zasadach subskrypcji. Projekt odpowiada na potrzeby jego odbiorców: pokolenia cyfrowego, które ceni sobie rzeczy i usługi proste. Punktem wyjścia do myślenia o marce i brandingu Folx było odejście od znanego dotychczas świata krzykliwych reklam i postawienie na wygodę, przejrzystość, prostotę, co znalazło swoje odzwierciedlenie w identyfikacji, m.in. w minimalistycznym logotypie, czy na stronie www i w sesji produktowej, których zadaniem była prezentacja nowego, startupowego operatora w skondensowany i jasny sposób. Z drugiej strony musieliśmy odpowiedzieć na potrzebę ludzi pokolenia cyfrowego, którzy korzystają z aplikacji. Stąd w brandingu duży komponent technologiczny, wyróżniający nas na tle innych operatorów.

#forma 

Grafika zwycięzcy

Noviki

Tworzymy drukowane, wideo i wirtualne obrazy, tożsamości wizualne, publikacje, aplikacje i strony internetowe. Oprócz codziennej praktyki projektowej staramy się sięgać poza określone obszary i badać alternatywne ramy projektowania rozumiane jako proces badawczy. Zajmujemy się praktyką wydawniczą, kuratorską i wystawienniczą w czasach postartystycznych. Uczestniczymy w dyskusjach panelowych, prowadzimy wykłady, konsultacje i warsztaty. text za: Google Translate

#studio/projektant roku  #2017/2018 

Projekcje 2018

Projekcje 2018 to II edycja konferencji i warsztatów organizowanych przez projektantów graficznych, dla projektantów graficznych. Jej ideą jest integrowanie środowiska projektowego oraz wnoszenie inspiracji do dalszego tworzenia. W tym roku rozmawialiśmy o „Egzekucji” czyli o tym jak genialne pomysły, zamienić w funkcjonalne projekty. Wśród prelegentów gościliśmy m.in. Werklig, Redkroft, Goodlooking Studio, Mr.Osom, Illcat/PTNS, Iwańskiego oraz UVMW z Pjusem. Dodatkowo podczas konferencji był zorganizowany dzień warsztatów, gdzie swoje można było podszkolić swoje umiejętności od projektowania UX (Tonik), 3D w brandingu (Uniforma), kaligrafię (Loveletter sstudio) po dziaranie tatuażów (Tattoo.pl). Strona internetowa

#wydarzenie / osobowość 

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN