nominacje

Tomasz Opaliński

Urodzony w 1993 roku. Studia: Wydział Grafiki Sztuk Pięknych w Warszawie (2013 - 2018). Dziedziny działalności artystycznej: grafika artystyczna, grafika projektowa, rysunek, ilustracja.

#świeża krew 

TZKE

Studio projektowe z Poznania specjalizujące się w brandingu oraz UX/UI. Ideą studia jest angażowanie całego zespołu projektowego i Klienta w procesie kreatywnym, więc również często jak przed komputerem można ich znaleźć przy stole warsztatowym. Zafascynowani brutalizmem, swoją pasję wyrażają projektując plakaty i eksperymentując z koncepcjami UI.

#świeża krew 

Olle studio

Olle Studio to krakowski kolektyw graficzny specjalizujący się w projektowaniu identyfikacji wizualnych, w którego skład wchodzą: Marta Wójcik, Piotr Płoch, Tomasz Chrostek i Kinga Bożkiewicz. W swojej pracy skupiamy się na prostych i użytecznych, lecz nieszablonowych rozwiązaniach przy tworzeniu języków i systemów wizualnych marek. Od 2017 roku wraz z Pawłem Rębiszem tworzymy zespół współpracujący z Cisco Design Group.

#świeża krew 

Magdalena Karcz

Absolwentka Wydziału Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Dyplom o polskiej typografii awangardowej* lat 20. i 30. obroniła z wyróżnieniem w 2017 roku, promotor dr hab. Sławomir Kosmynka, prof. ASP. Dyplom ten został nagrodzony w konkursie Prime Time 2017 Najlepszych Dyplomów ASP w Łodzi, przeglądzie Graduation Projects 2017 oraz otrzymał nagrodę w konkursie The World’s Best Typography organizowanym przez Type Directors Club z Nowego Jorku. W swojej pracy twórczej wyznaje zasadę, że dobrze dobrana litera to klucz do udanego projektu. Entuzjastka typografii, digitalizacji zbiorów i cyfrowych zasobów otwartych.

#świeża krew 

Katarzyna Wieteska

W 2017 roku ukończyła z wyróżnieniem studia na wydziale Grafiki i Malarstwa Łódzkiej ASP. Otrzymała główną Nagrodą Rektora ASP w Łodzi w 27. Konkursie im. Władysława Strzemińskiego - Projekt 2017 za projekt monografii Larsa von Triera, który następnie znalazł się w zbiorczej publikacji „Art in Book Form”wydawnictwa Send Points (2018). Jej projekt The Darknet Zine brał udział w wystawie najlepszych dyplomów ASP w Łodzi - PRIME TIME 2017, a plakaty towarzyszące tej pracy trafiły do finału Trnava Poster Triennale 2018. Zajmuje się projektowaniem publikacji, plakatów, stron internetowych oraz identyfikacji wizualnej. W swojej pracy stara się łączyć eksperymenty formalne z wizualną wrażliwością.

#świeża krew 

Weronika Mehr

Studentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach na Wydziale Projektowym. Wraz z Marią Prochaczek prowadzi studio projektowe – muflon studio. Specjalizuje się w komunikacji wizualnej. Tworzy projekty z zakresu informacji i identyfikacji. Wykorzystuje projektowanie, by wspierać inicjatywy, które korzystnie wpływają na rozwój społeczeństwa. Stale współpracuje z takimi organizacjami jak: TEDxKatowice, Fundacja Napraw Sobie Miasto, Czyste powietrze. Tworzy projekty z zakresu edytorstwa i komunikacji wizualnej dla instytucji takich jak: Żydowski Instytut Historyczny, Muzeum Śląskie, Zamek Cieszyn, Teatr Miejski w Gliwicach. Otrzymała wyróżnienie za Najpiękniejszą książkę roku 2018; wyróżnienie w konkursie Joseph Binder Award 2018 oraz wyróżnienie PGWAwards 2017.

#świeża krew 

Grafika zwycięzcy

Ludka Biniek

Projektantka krojów pisma, grafiki edytorskiej oraz książki artystycznej. Obroniła dyplom z wyróżnieniem dziekańskim w Pracowni Projektowania Książki i Publikacji Cyfrowych prof. Macieja Buszewicza na warszawskiej ASP. Type-geek.

#świeża krew 

Michał Pecko

Rocznik ’85. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie. Niezależny projektant działający na polu grafiki, ilustracji i działań przestrzennych. Od 2016 roku wykładowca na macierzystej uczelni.

#świeża krew 

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN