nominacje

PARALLAX

Katarzyna Wolny-Grządziel

PARALLAX to książka podsumowująca projekt artystyczny składająca się z trzech części. W części pierwszej zawiera zbiór esejów stanowiących bezpośredni dialog między artystami polskimi i brytyjskimi, w kolejnych dokumentacje wystaw zorganizowanych w Katowicach i Londynie. Formuła projektu, oraz rozpiętość działań artystycznych, wpłynęły na formę książki. Spis treści, ujęty w formie tabeli, podsumowuje działania uczestników na przestrzeni dwóch lat. Tabela prowadzi czytelnika po kolejnych rozdziałach książki i pozwala na nielinearne poruszanie się po treściach. Elementy nawigacyjne pojawiają się zarówno w żywej paginie, jak i przy nazwiskach autorów esejów.

#forma 

Inna Bajka

Dragon Rouge

Naszym celem było wprowadzenie na rynek masowy unikalnej oferty w kategorii zdrowej żywności – pomóc klientowi wprowadzić do menu ,,zwyczajnej” polskiej rodziny superfood. Produkt to gotowe do zalania owsianki i obiadki, zdrowy fast food – czyli naraszcie zupełnie INNA BAJKA. Wyzwaniem marketingowym było zachęcenie ludzi do jego spróowania przez zniwelowanie dystansu – większość marek w tej kategorii to marki dla ekspertów. My postanowiliśmy być przyjemni i przyjaźni, a nawet zabawni: w tym celu stworzyliśmy team ambasadorów-edukatorów – jest wśród nich Ranny Ptaszek, Dziki Dostawca, Owca Cała i Syty Wilk. Każdy z nich udziela się w mediach społecznościowych, dzięki czemu komunikacja marki jest osobowa, żywa i pomaga w budowaniu angażującej relacji z konsumentami.

#forma 

Folx

Super Super

Folx – pierwsza sieć komórkowa w aplikacji, działająca na zasadach subskrypcji. Projekt odpowiada na potrzeby jego odbiorców: pokolenia cyfrowego, które ceni sobie rzeczy i usługi proste. Punktem wyjścia do myślenia o marce i brandingu Folx było odejście od znanego dotychczas świata krzykliwych reklam i postawienie na wygodę, przejrzystość, prostotę, co znalazło swoje odzwierciedlenie w identyfikacji, m.in. w minimalistycznym logotypie, czy na stronie www i w sesji produktowej, których zadaniem była prezentacja nowego, startupowego operatora w skondensowany i jasny sposób. Z drugiej strony musieliśmy odpowiedzieć na potrzebę ludzi pokolenia cyfrowego, którzy korzystają z aplikacji. Stąd w brandingu duży komponent technologiczny, wyróżniający nas na tle innych operatorów.

#forma 

Grafika zwycięzcy

Font Sudety

Jan Estrada-Osmycki

Pomysł na krój Sudety powstał podczas pobytu w Sokołowsku, gdzie mieszkałem przez pół roku. Inspiracją była bogata kultura wizualna Dolnego Śląska, w szczególności typografia. Celem — przede wszystkim intelektualno-twórczo-medytacyjna zabawa podczas której przy okazji powstał krój — kaligraficzny i geometryczny zarazem. Sposobem — charakterystyczny ślad ostrego narzędzia trzymający się kilku prostych reguł (nie zawsze łatwych do wprowadzenia) i dwóch przecinających się osi, przez co litery łączą się w słowa w bardzo ornamentalny sposób, pod kilkoma kątami. Praca nad Sudetami przypominała bardziej tworzenie puzli, albo patternu, niż kroju.

#forma 

Pełno ich nigdzie...

Podpunkt

Projekt architektury i grafki wystawy ulicznej zrealizowanej dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie oraz Centrum Studiów nad Holocaustem i Mniejszościami Religijnymi w Oslo. Wystawa prezentuje murale poświęcone tematyce żydowskiej i upamiętniające żydowską przeszłość Polski. Wystawa swoją premierę miała jesienią 2017 w Oslo, a dzięki swojej modularnej konstrukcji przygotowana jest do transportu i ekspozycji w różnych częściach świata.

#forma 

Atlas of Modernity. The 20th and 21st Century Art Collection

Honza Zamojski

Zarówno wystawa, jak i odwołujące się do niej wydawnictwo nie opowiadają o dziejach modernizmu ani tym bardziej — o historii modernistycznej sztuki. Miast chronologicznie uporządkowanej narracji oferują montaż wyobrażeń nowoczesności oraz jej śladów utrwalonych w sztuce XX i XXI wieku. Pojawiający się w tytule „atlas” określa zasadę przyjętej konstrukcji: jest ona swoistym zbiorem map, z których każda opisuje topografię innego terytorium nowoczesności. […] Dopełnienie stanowią przygotowane na potrzeby niniejszego wydawnictwa kolaże Witka Orskiego, umieszczone na początku rozdziałów. Zestawiają one, mieszają i przemieszczają elementy prac pochodzących z różnych części oryginalnego „atlasu”,  otwierając tym samym wyobrażenia nowoczesności na kolejne przekształcenia i interpretacje.

#forma 

Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

TOFU Studio

Naszym zadaniem było przygotowanie identyfikacji graficznej oraz spójnej koncepcji komunikacji dedykowanej promocji XIV wiecznego tryptyku "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga. Całość została przygotowana na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku

#grand prix  #forma 

Zwierzoczłekoupiory

Headmade Studio

Plakat do musicalu biograficznego inspirowanego twórczością i biografią Tadeusza Konwickiego powstałego jako koprodukcja Teatru Pożar w Burdelu i Teatru Studio. Plakat to collage fragmentów fotografii przedstawiających socrealistyczne rzeźby okalające Pałac Kultury i Nauki, budowli, która często pojawiała się w twórczości Konwickiego jako totalitarne monstrum ogniskujące lęki, traumy, upiorne tajemnice. Plakat bazuje na kontrastach tego co żywe i martwe, czułe i chropowate, delikatne i ciężkie, ruchome i zastygłe, przeszłe i teraźniejsze.

#forma 

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN