nominacje
PARALLAX
PARALLAX to książka podsumowująca projekt artystyczny składająca się z trzech części. W części pierwszej zawiera zbiór esejów stanowiących bezpośredni dialog między artystami polskimi i brytyjskimi, w kolejnych dokumentacje wystaw zorganizowanych w Katowicach i Londynie. Formuła projektu, oraz rozpiętość działań artystycznych, wpłynęły na formę książki. Spis treści, ujęty w formie tabeli, podsumowuje działania uczestników na przestrzeni dwóch lat. Tabela prowadzi czytelnika po kolejnych rozdziałach książki i pozwala na nielinearne poruszanie się po treściach. Elementy nawigacyjne pojawiają się zarówno w żywej paginie, jak i przy nazwiskach autorów esejów.
Inna Bajka
Naszym celem było wprowadzenie na rynek masowy unikalnej oferty w kategorii zdrowej żywności – pomóc klientowi wprowadzić do menu ,,zwyczajnej” polskiej rodziny superfood. Produkt to gotowe do zalania owsianki i obiadki, zdrowy fast food – czyli naraszcie zupełnie INNA BAJKA. Wyzwaniem marketingowym było zachęcenie ludzi do jego spróowania przez zniwelowanie dystansu – większość marek w tej kategorii to marki dla ekspertów. My postanowiliśmy być przyjemni i przyjaźni, a nawet zabawni: w tym celu stworzyliśmy team ambasadorów-edukatorów – jest wśród nich Ranny Ptaszek, Dziki Dostawca, Owca Cała i Syty Wilk. Każdy z nich udziela się w mediach społecznościowych, dzięki czemu komunikacja marki jest osobowa, żywa i pomaga w budowaniu angażującej relacji z konsumentami.
Folx
Folx – pierwsza sieć komórkowa w aplikacji, działająca na zasadach subskrypcji. Projekt odpowiada na potrzeby jego odbiorców: pokolenia cyfrowego, które ceni sobie rzeczy i usługi proste. Punktem wyjścia do myślenia o marce i brandingu Folx było odejście od znanego dotychczas świata krzykliwych reklam i postawienie na wygodę, przejrzystość, prostotę, co znalazło swoje odzwierciedlenie w identyfikacji, m.in. w minimalistycznym logotypie, czy na stronie www i w sesji produktowej, których zadaniem była prezentacja nowego, startupowego operatora w skondensowany i jasny sposób. Z drugiej strony musieliśmy odpowiedzieć na potrzebę ludzi pokolenia cyfrowego, którzy korzystają z aplikacji. Stąd w brandingu duży komponent technologiczny, wyróżniający nas na tle innych operatorów.
Font Sudety
Pomysł na krój Sudety powstał podczas pobytu w Sokołowsku, gdzie mieszkałem przez pół roku. Inspiracją była bogata kultura wizualna Dolnego Śląska, w szczególności typografia. Celem — przede wszystkim intelektualno-twórczo-medytacyjna zabawa podczas której przy okazji powstał krój — kaligraficzny i geometryczny zarazem. Sposobem — charakterystyczny ślad ostrego narzędzia trzymający się kilku prostych reguł (nie zawsze łatwych do wprowadzenia) i dwóch przecinających się osi, przez co litery łączą się w słowa w bardzo ornamentalny sposób, pod kilkoma kątami. Praca nad Sudetami przypominała bardziej tworzenie puzli, albo patternu, niż kroju.
Pełno ich nigdzie...
Projekt architektury i grafki wystawy ulicznej zrealizowanej dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie oraz Centrum Studiów nad Holocaustem i Mniejszościami Religijnymi w Oslo. Wystawa prezentuje murale poświęcone tematyce żydowskiej i upamiętniające żydowską przeszłość Polski. Wystawa swoją premierę miała jesienią 2017 w Oslo, a dzięki swojej modularnej konstrukcji przygotowana jest do transportu i ekspozycji w różnych częściach świata.
Atlas of Modernity. The 20th and 21st Century Art Collection
Zarówno wystawa, jak i odwołujące się do niej wydawnictwo nie opowiadają o dziejach modernizmu ani tym bardziej — o historii modernistycznej sztuki. Miast chronologicznie uporządkowanej narracji oferują montaż wyobrażeń nowoczesności oraz jej śladów utrwalonych w sztuce XX i XXI wieku. Pojawiający się w tytule „atlas” określa zasadę przyjętej konstrukcji: jest ona swoistym zbiorem map, z których każda opisuje topografię innego terytorium nowoczesności. […] Dopełnienie stanowią przygotowane na potrzeby niniejszego wydawnictwa kolaże Witka Orskiego, umieszczone na początku rozdziałów. Zestawiają one, mieszają i przemieszczają elementy prac pochodzących z różnych części oryginalnego „atlasu”, otwierając tym samym wyobrażenia nowoczesności na kolejne przekształcenia i interpretacje.
Sąd Ostateczny Hansa Memlinga
Naszym zadaniem było przygotowanie identyfikacji graficznej oraz spójnej koncepcji komunikacji dedykowanej promocji XIV wiecznego tryptyku "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga. Całość została przygotowana na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku
Zwierzoczłekoupiory
Plakat do musicalu biograficznego inspirowanego twórczością i biografią Tadeusza Konwickiego powstałego jako koprodukcja Teatru Pożar w Burdelu i Teatru Studio. Plakat to collage fragmentów fotografii przedstawiających socrealistyczne rzeźby okalające Pałac Kultury i Nauki, budowli, która często pojawiała się w twórczości Konwickiego jako totalitarne monstrum ogniskujące lęki, traumy, upiorne tajemnice. Plakat bazuje na kontrastach tego co żywe i martwe, czułe i chropowate, delikatne i ciężkie, ruchome i zastygłe, przeszłe i teraźniejsze.
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych