KBF – rebranding Krakowskiego Biura Festiwalowego

nazwa / imię

KBF – rebranding Krakowskiego Biura Festiwalowego

autor / specjalizacja

Marcin Wolny

kategoria

Proj. dla inst. publicznych

edycja konkursu

2019/2020

klient

Krakowskie Biuro Festiwalowe

strona www

otwarte.com.pl

opis

Krakowskie Biuro Festiwalowe – największa krakowska instytucja kulturalna – ma ponad 20 lat. Od powołania w 1997 roku KBF zdążył się mocno zmienić. Do tego stopnia, że nawet nazwa z czasem stała się mało precyzyjna. Dziś KBF, prócz organizacji krakowskich festiwali, zajmuje się nieporównanie szerszym spektrum działań – w obszarze kultury, biznesu, turystyki, edukacji, działań lokalnych oraz przemysłów: kreatywnych, spotkań i czasu wolnego. Żeby skutecznie promować Kraków i komunikować własną markę, KBF potrzebował nowoczesnego, efektywnego i prostego w obsłudze zestawu narzędzi do komunikacji – promocyjnej, wizerunkowej, werbalnej i wizualnej.

Nowy logotyp wprost nawiązuje do poprzedniego, rozpoznawalnego i udanego znaku. Wciąż eksponowany jest przede w wszystkim skrót, łatwy do wymówienia i zapamiętania – który od teraz będzie stosowany w komunikacji jako jedyna nazwa własna (bez innych uproszczeń jak np. „Biuro”). Dotychczasowy, stylizowany na gwiazdkę asterysk został zastąpiony innym znakiem pisarskim: dwukropkiem, otwierającym długą listę aktywności i kompetencji KBF.

Z dotychczasowych kolorów KBF – granatowego i pomarańczowego – pozostał pomarańczowy, jako charakterystyczna, żywa barwa firmowa. Granatowy zastąpiły bardziej uniwersalne biel i czerń, stanowiące teraz neutralny dodatek do koloru wiodącego. Zaś dwukropek, wraz z innymi, dodatkowymi znakami pisarskimi, stał się leitmotywem wszystkich materiałów informacyjnych i promocyjnych.

Prócz zmiany logo powstał cały nowy język wizualny KBF – unowocześnione i ujednolicone liternictwo, szata graficzna i szablony materiałów, a także zbiór zasad i wytycznych do tworzenia kolejnych projektów, promujących zarówno KBF, jak i marki, produkty i instytucje podległe i współpracujące.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU