TEDxKatowice Poza zasięgiem

nazwa / imię

TEDxKatowice Poza zasięgiem

autor / specjalizacja

Maria Prochaczek

kategoria

Idea

edycja konkursu

2019/2020

klient

TEDxKatowice

opis

30 listopada 2019 r. w siedzibie ING Banku Śląskiego odbyła się konferencja TEDxKatowice pod tytułem Poza zasięgiem. Wszystko, co człowiek zdołał kiedyś stworzyć, wcześniej było poza jego zasięgiem - zrobienie pierwszej kreski na ścianach jaskini Lascaux, budowa pierwszego domu w Çatalhöyük, wejście na pokład Santa María, czy postawienie stopy na Księżycu. Podczas wydarzenia wystąpiło 13 prelegentów z całej Polski, którzy zaprezentowali właśnie idee znajdujące się poza zasięgiem - pomysłów i działań, które są tuż za horyzontem naszej wiedzy lub patrzenia na świat. Podążając za myślą, że z początku niektóre idee mogą wydawać się nam szalone lub nieosiągalne, przestrzeń konferencyjna została zaaranżowana w taki sposób, aby każdy z uczestników mógł doświadczyć momentu, w którym sam zdobywa się na odwagę by odnaleźć i zdobyć konferencyjny pakiet, ukryty w różnych częściach przestrzeni wydarzenia. Kierując się bardziej ekologicznymi rozwiązaniami podczas tegorocznej edycji, ważniejsze od możliwości posiadania konferencyjnego pakietu z notesem, plecakiem czy widokówkami, okazało się samo doświadczenie ich zdobycia. Poszczególne elementy zostały ukryte w ciemnych boksach lub podwieszane na takiej wysokości, aby były trudne do zdobycia dla uczestników, którzy musieli wykazać się zręcznością i odwagą by po nie sięgnąć. Dzięki temu uczestnicy nie wracali do domu z nieprzydatnym pakietem, wybierali tylko te elementy, których naprawdę potrzebowali. Punktem wyjścia dla całego projektu klucza wizualnego wydarzenia stały się ilustracje zainspirowane życiorysem, bądź tematem wystąpienia danego prelegenta. Zastosowane elementy graficzne w głównej mierze odwoływały się do idei podążania za nowymi wyzwaniami oraz wynalazkami, które mogą przyczynić się do zmiany świata na lepsze lub zapobiec nadchodzącym zagrożeniom. Ilustracje zostały wykorzystane nie tylko na materiałach drukowanych, pełniły również rolę drogowskazów, ułatwiających odnalezienie konferencyjnych gadżetów. Również w trosce o ekologię zminimalizowano ilość druków, w zamian całą oprawę graficzną uzupełniono o serię animacji postaci, które wyświetlały się zarówno na boksach jak i na scenie podczas wystąpień prelegentów. Wszystkie animacje były mapowane na żywo i bazowały na reakcji publiczności oraz tego, co w danej chwili wyraził na scenie prelegent.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU