Sąd Ostateczny (SPOT, KALENDARZ)

nazwa / tytuł projektu

Sąd Ostateczny (SPOT, KALENDARZ)

autor / studio projektowe

TOFU Studio

kategoria

projekt roku

edycja konkursu

2018/2019

klient

Muzeum Narodowe w Gdańsku

opis

SPOT

W roku 2018 w ramach działań kontynuujących rozpoczętą rok wcześniej kampanię przygotowaliśmy spot promujący tryptyk Hansa Memlinga. Głównym celem działania było utrwalenie przyjętego języka komunikacji oraz rozszerzenie narzędzi promocji o formę filmową.

Pomysł na spot podobnie jak w przypadku przygotowanych wcześniej statycznych visuals został oparty na ekspozycji elementu kuli wziętej wprost z obrazu Memlinga, na której spoczywają stopy Chrystusa. Kula jest niemym symbolem absolutu, który zstąpił na ziemię i pojawia się w naszej codzienność.

KALENDARZ

Każda z kart kalendarza poświęcona jest ważnemu i konkretnemu wydarzeniu z historii tryptyku. Styczeń przedstawia postać fundatora. Luty związany jest z grabieżą obrazu przez korsarza Pawła Beneke. Całość kalendarza przybliża burzliwą historię tego dzieła, zaś ostatnie z kart poświęcone są czasom współczesnym i obecnemu miejscu ekspozycji w Gdańsku. Każdemu z wydarzeń została przypisana autorska ilustracja związana z faktem historycznym. Elementem przewodnim nadającym spójności całemu projektowi jest złota kula, symbolizująca tryptyk i nawiązująca bezpośrednio do promującej obraz wcześniej "Złotej Kampanii", która jest również elementem centralnym kalendarza. Dzięki wykrojnikowi jest także eksponowana na każdej z kart projektu. Aby nadać odpowiedni charakter publikacji wzbogaciliśmy ją produkcyjnie metalicznym kolorem PANTONE i folią hotstamping.


Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN