Neontri

nazwa / imię

Neontri

autor / specjalizacja

Jolanta Ożdżyńska

kategoria

projekt roku

edycja konkursu

2018/2019

klient

Braintri/Neontri

strona www

www.neontri.com

opis

BRIEF:
Firma Braintri tworzy innowacyjne oprogramowanie i świadczy specjalistyczne usługi doradcze na rzecz banków i innych instytucji działających na rynku płatności. Po 6 latach istnienia z racji rozwoju i wchodzenia na nowe rynki biznesowe, potrzebowała zmiany i odświeżenia systemu identyfikacji wizualnej.

Rebrandingowi przyświecała idea ewolucji, a nie rewolucji. Zmiany obejmowały nazwę firmy, logo, stronę internetową i wszystkie materiały graficzne oraz gadżety firmowe i wystrój biura. A także zasad dotyczących warstwy językowej. W czasie rebrandingu powstał rozbudowany i kompleksowy brand manual, którego wcześniej firma nie posiadała.

Poszukiwania nowej nazwy w dzisiejszych czasach to proces bardzo burzliwy, ciekawy i trochę ... niewdzięczny. Gdy już myślisz, że wpadłeś na genialny pomysł, który pasuje, jak ulał do wszystkich części układanki nowej wizji wizerunku... okazuje się, że nie da się jej zarejestrować, albo zajęta jest domena, albo ktoś ma konto na Instagramie o tej samej nazwie i wrzuca tam zdjęcia jak jest przebrany za pszczołę... :/ Wspólnie z wieloma agencjami, freelancerami, firmowym działem marketingu i pracownikami, wygenerowaliśmy bazę ponad 1000 pomysłów. Wiele z nich była błyskotliwa, żeby zaraz potem okazało się, że nie możemy ich użyć. Emocje mknęły z prędkością światła - po amplitudzie od kreatywnego zachwytu, do gorzkiego rozczarowania. Aż wreszcie na końcu tunelu pojawiło się światełko... światło neonu.

NAZWA:
Braintri staje się Neontri. Zmieniony został tylko początkowy człon nazwy - który można interpretować dwojako: jako słowo "neo" z greckiego "neos" czyli nowy, reprezentujący nowy początek, lub jako "neon" symbolizujący światło widoczne z daleka, przykuwające uwagę. W nazwie zostaje człon „tri”, który symbolizuje między innymi drzewo, czyli stabilność, wzrost, ale też liczbę 3 jak trzy flagowe produkty firmy i trzy obszary rozwoju: mobile, payments i big data.

LOGO:
Nowe logo jest oryginalną mieszanką dwóch elementów: równoległych cylindrycznych tub neonu oraz drzewa. Kształty użyte w sygnecie nie są idealnie proste i geometryczne, są organiczne, jak drzewo. Symbolizuje to różnorodność produktów i pracowników firmy. Jednocześnie w szerszej perspektywie elementy logo tworzą równoległą i geometryczną konstrukcję, sugerującą stabilność i siłę grupy. Logo główne oraz loga produktów tworzą rodzinę znaków. Zastosowana strategia brandu obejmuje spójność charakteru znaków i kolorystyki.

IDENTYFIKACJA:
Podstawą identyfikacji wizualnej są przeskalowane organiczne kształty logo. Wraz z nowym tagline "Reshaping fintech" tworzą spójną koncepcję na poziomie wizualnym i językowym. Mnogość opcji layoutu zapewnia opracowana metoda tworzenia grafik na bazie kształtów: mamy 3 rozmiary kształtów w 5 kolorach brandu. Każda z kompozycji może używać nie więcej niż 3 kolorów brandu jednocześnie. Dodatkowym akcentem są pionowe lub owalne neonowe ilustracje.

STRONA WWW:
Zmieniła się bardzo pod względem wizualnym, ale też pod względem użyteczności. Powstały nowe podstrony i funkcjonalności, generujące materiały marketingowe: blog, newsy. Została też dopracowana pod względem dostosowania do urządzeń mobilnych.