European Design Festival 2019 Grafika zwycięzcy

nazwa / imię

European Design Festival 2019

autor / specjalizacja

Uniforma

kategoria

projekt roku, 2017/2018

edycja konkursu

2018/2019

klient

Element Talks

strona www

uniforma.pl

opis

“Portfolio is Dead” było hasłem przewodnim konferencji Element Talks będącej współorganizatorem i największym punktem programu European Design Festival 2019. Międzynarodowy festiwal, który co roku odbywa się w innym państwie, w 2019 roku wybrał Warszawę.

O jakości designera nie świadczą już ładne obrazki w jego portfolio. Musimy być bardziej interdyscyplinarni niż kiedykolwiek. Jeśli potrafimy dobrze zgrać nasze umiejętności z ludźmi, z którymi współpracujemy, technologiami, którymi dysponujemy i światem, w po którym się poruszamy, możemy przenosić góry. By to osiągnąć musimy pracować wszyscy jak dobrze naoliwiona maszyna. Do tej tezy nawiązuje identyfikacja inspirowana niemożliwymi maszynami Francisa Picabii i ideą internetowych "oddly satisfying gifs".

Zakres prac:

• identyfikacja Festiwalu i konferencji
• rendery 3D i animacje
• video promocyjne
• projekty do social media
• druki okolicznościowe
• gadżety festiwalowe
• elementy scenografii

nagroda

komentarz jury

Projektanci projektujący dla festiwalu o projektowaniu… Mają albo najlepszą pracę z możliwych, albo najgorszą. Tworząc identyfikację European Design Festiwal 2019 studio Uniforma musiało sprostać nie tylko oczekiwaniom zamawiającego, któremu zależało na stworzeniu spójnego komunikatu promocyjnego. My wszyscy, reprezentu-jący polską grafikę użytkową, licząc na dobry występ przed europejską „śmietanką” projektantów oraz mediów skupionych wokół grafiki, musieliśmy nałożyć niemałą presję na autorów. Uniforma udźwignęła ten bagaż, tworząc zestaw jakości wizualnych – typografię, layouty, dobór kolorystyki, elementy 3D, animacje – sprawnie komunikujących wszelkie aktywności festiwalowe. Opracowano wielowątkową identyfikację, która korzystając z bogatej palety jakości wizualnych pozostała spójna i skuteczna.