Biedronka Smakuje Domem (nagroda)

nazwa / tytuł projektu

Biedronka Smakuje Domem

autor / studio projektowe

Paweł Jońca / Duda Polska

kategoria

współpraca

edycja konkursu

2017/2018

strona www

paweljonca.com

opis

Kampania promująca polskie produkty pod hasłem “Biedronka smakuje domem” hołduje polskim tradycjom kulinarnym. Bohaterami kampanii zostały zwykłe potrawy: masło, chleb, szarlotka, kiełbasa, kaczka. Kolekcja plakatów autorstwa Pawła Jońcy, pokazuje proste, polskie smaki, które znamy z rodzinnych domów.

nagroda

komentarz jury

Od kilku lat z radością obserwujemy rozwój polskiej ilustracji. Piękne wystawy, sukcesy książek na międzynarodowych targach oraz fakt, że polskich twórców ilustracji zapraszają do siebie najbardziej prestiżowe gazety i magazyny sprawił, że nikt specjalnie nie dziwi się, kiedy w konkursach poświęconych grafice użytkowej wygrywa ilustrator/ka. Tym razem jednak mamy do czynienia z wyjątkowym zjawiskiem, kiedy wysokiej jakości ilustracja trafia pod strzechy. Nie jest eksponowana w sterylnych przestrzeniach galerii i nie kupimy jej w niszowej księgarni, jest dostępna dla wszystkich, obok regałów z warzywami, wędlinami i nabiałem. Gratulujemy odwagi osobie, która zaprosiła Pawła Jońcę do projektu Biedronka smakuje domem. Dzięki tej współpracy ilustracja na najwyższym poziomie mogła cieszyć oczy osób w całej Polsce i pokazała, że kultura dla wszystkich nie musi oznaczać kultury do niczego.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatwnych

MKiDN