nominacje

Stabat Mater Dolorosa

Vera King

Zine jest autorską, osobistą interpretacją treści płyty Siksy; Stabat Mater Dolorosa, wydanej w 2018 roku przezwytwórnię Antena Krzyku. Praca stanowi swoisty dodatek kolekcjonerski. Elementy ilustracyjne są rozwinięciemmotywu graficznego projektu płyty zredukowanego do czerni i bieli. Nakład: 40 egzemplarzy, format: a5, 32 strony,druk: riso (czerń). Realizacja: Wydawnictwo Eksperymentalne X-Press.

#grand prix 

Oskar i Zofia Hansenowie. Forma Otwarta

Piotr Chuchla

Motyw przewodni projektu – ramka, wywodzi się wprost z idei formy otwartej – idei przewodniej w twórczości Zofii i Oskara Hansenów. Wystawa ukazuje ewolucję hansenowskiej idei formy otwartej, począwszy od jej źródeł w projektach architektonicznych do zastosowania w filmach, grach wizualnych i działaniach performatywnych. Projekt obejmował przygotowanie wszystkich materiałów drukowanych (ulotka, zaproszenie, plakat) oraz podpisów do eksponatów wydrukowanych na ekspozytorach wykonanych wg projektu Hansenów. W ramach dodatkowej promocji wystawy powstało 5 kolekcjonerskich plakatów wykonanych ręcznie w technice sitodruku prezentujących projekty oraz parę architektów.

#grand prix 

Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

TOFU Studio

Naszym zadaniem było przygotowanie identyfikacji graficznej oraz spójnej koncepcji komunikacji dedykowanej promocji XIV wiecznego tryptyku "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga. Całość została przygotowana na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku

#grand prix  #forma 

Czartoryscy. Historia kolekcji

Elipsy + Marcel Benčík

Identyfikacja wizualna wystawy Czartoryscy. Historia kolekcji to część kompleksowego projektu wydarzenia, które miało miejsce w Galerii Kordegarda w Warszawie pod koniec 2017 roku. Identyfikacja bezpośrednio nawiązuje do układu aranżacyjnego obiektów we wnętrzu galerii. Układ figur geometrycznych (motyw przewodni identyfikacji) to przełożenie kształtu nisz w ścianie ekspozycji. Motyw pojawia się w każdym materiale promocyjnym wystawy. Figury (nisze) na plakatach, banerach, w animacjach... układają się w różne kompozycje. „Szafa” zaprojektowana dla obiektów potocznie nazwana została bombonierką.

#grand prix 

Malta Festival 2017

Bękarty

Jedno z najważniejszych wydarzeń artystycznych Europy Środkowo-Wschodniej. Festiwal prezentuje międzynarodowy program teatralny, muzyczny, taneczny i filmowy. Odbywa się od 1991 roku w Poznaniu.

#grand prix 

U-jazdowski

UVMW

Myśląc nad komunikacją wizualną kampanii wizerunkowej U-jazdowskiego zainspirowało nas to w jak różny sposób ludzie używają ekranów dotykowych. Przenieśliśmy tą ideę na grafikę, tworząc wielokanałową kampanię promującą szeroką ofertę U–jazdowskiego.

#grand prix 

Targówek Mówi

zespół wespół

Proces projektowy miał charakter partycypacyjny. Mieszkańcy warszawskiej dzielnicy Targówek Fabryczny uczestniczyli w serii przygotowanych przez nas warsztatów polegających na pracy z rodzinnymi archiwami fotograficznymi. Uczestnicy zajęć stawali się dyrektorami artystycznymi, których koncepcje opracowywaliśmy następnie w rzemieślniczy sposób nadając im konkretne formy. Efektem naszej współpracy są tablice szlaku, ilustracje do strony internetowej oraz mapa dzielnicy. Duże znaczenie w identyfikacji projektu ma krój pisma Zakład, który zawdzięczamy inicjatywie Warszawskie Kroje. Kształt tablic rozmieszczonych w przestrzeni dzielnicy nawiązywać ma do gablot ogłoszeniowych z klatek schodowych. W celu zwiększenia miejsca na treść dodaliśmy ruchomą stronę, która działa na zasadzie kartki w książce.

#grand prix  #współpraca 

Miasto Rybnik

Studio Otwarte

W 2017 UM Rybnika zlecił nam opracowanie systemu identyfikacji wizualnej miasta, opartego o miejską heraldykę i uwzględniającego wszystkie miejskie instytucje. Jednak sposób, w został narysowany jaki oficjalny herb uniemożliwiał uproszczenie i wygodne stosowanie go jako znaku. Dlatego na potrzeby nowej identyfikacji wizualnej trzeba było opracować go od nowa. Wraz z heraldycznym znakiem opracowaliśmy system oznaczeń wszystkich miejskich instytucji i system ich stosowania, a także projekty miejskich dokumentów, publikacji, materiałów informacyjnych i promocyjnych, nośników digitalowych, a także oznaczenie budynków użyteczności publicznej i miejskiej floty, w tym autobusów MPK. Powstała strona internetowa siw.rybnik.eu, stanowiąca zarówno prezentację, jak i manual on-line – instrukcję stosowania oraz stale aktualizowaną bazę komponentów miejskiego SIW.

#grand prix  #funkcja  #współpraca 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni