nominacje

Gdańskie Targi Książki

Patryk Hardziej

Gdańskie Targi Książki to pierwsza tak duża inicjatywa poświęcona literaturze na Pomorzu. Jej celem jestpromocja czytelnictwa, literatury publikowanej w Polsce, a także okazja do konsolidacji środowiska literackiego i umożliwienia spotkania z nim mieszkańcom Trójmiasta i województwa pomorskiego.

#grand prix 

Artystyczna Podróż Hestii

UVMW

Głównym motywem graficznym kampanii Artystycznej Podróży Hestii były wizualne formy prezentacji danych statystycznych. Liczby i statystki pozwoliły nam w abstrakcyjny sposób opowiedzieć o sile i pozycji Artystycznej Podróży Hestii. Powstało kilkanaście komunikatów, które poruszały różne aspekty związane z konkursem. Opowiadały o rynku sztuki i pozycji APH względem innych instytucji, o tym jakich sztuk wizualnych brakuje w zgłoszeniach oraz o tym kiedy i jak się zgłaszać i jakie nagrody czekają na zwycięzców.

#grand prix 

Miasto Rybnik

Studio Otwarte

W 2017 UM Rybnika zlecił nam opracowanie systemu identyfikacji wizualnej miasta, opartego o miejską heraldykę i uwzględniającego wszystkie miejskie instytucje. Jednak sposób, w został narysowany jaki oficjalny herb uniemożliwiał uproszczenie i wygodne stosowanie go jako znaku. Dlatego na potrzeby nowej identyfikacji wizualnej trzeba było opracować go od nowa. Wraz z heraldycznym znakiem opracowaliśmy system oznaczeń wszystkich miejskich instytucji i system ich stosowania, a także projekty miejskich dokumentów, publikacji, materiałów informacyjnych i promocyjnych, nośników digitalowych, a także oznaczenie budynków użyteczności publicznej i miejskiej floty, w tym autobusów MPK. Powstała strona internetowa siw.rybnik.eu, stanowiąca zarówno prezentację, jak i manual on-line – instrukcję stosowania oraz stale aktualizowaną bazę komponentów miejskiego SIW.

#grand prix  #funkcja  #współpraca 

Eba

balsamstudio

Eba to polski producent elementów POS oferujący swoje usługi odbiorcom w całej Europie. Klient zgłosił się do nas z prośbą o odświeżenie wizerunku marki oraz stworzenie nowej strony internetowej przy okazji 40 lecia istnienia firmy. Eba nie może pokazywać swoich produktów, ani chwalić się kontrahentami, dla których tworzy rozwiązania, wyzwanie więc polegało na pokazaniu szerokich kompetencji i siły marki, bez pokazywania samych produktów.

#grand prix 

Oskar i Zofia Hansenowie. Forma Otwarta

Piotr Chuchla

Motyw przewodni projektu – ramka, wywodzi się wprost z idei formy otwartej – idei przewodniej w twórczości Zofii i Oskara Hansenów. Wystawa ukazuje ewolucję hansenowskiej idei formy otwartej, począwszy od jej źródeł w projektach architektonicznych do zastosowania w filmach, grach wizualnych i działaniach performatywnych. Projekt obejmował przygotowanie wszystkich materiałów drukowanych (ulotka, zaproszenie, plakat) oraz podpisów do eksponatów wydrukowanych na ekspozytorach wykonanych wg projektu Hansenów. W ramach dodatkowej promocji wystawy powstało 5 kolekcjonerskich plakatów wykonanych ręcznie w technice sitodruku prezentujących projekty oraz parę architektów.

#grand prix 

57. Krakowski Festiwal FIlmowy

Jakub de Barbaro, Kuba Sowiński

Filmy Krakowskiego Festiwalu Filmowego to w większości dokumenty pokazujące człowieka, niejednokrotnie z właściwymi mu słabościami i ułomnościami. Edycja identyfikacji oparta została na serii amatorskich portretów znanych postaci kina. Niewprawny charakter rysunków kwestionuje zasadność obecnego w przestrzeni publicznej monopolu prezentacji piękna i ideału ikon popkultury. Odręczne prace pośrednio ukazują samych ich autorów, którzy pomimo niedoskonałości decydują się dać wyraz swojej pasji do kina. Niektóre z portretów zdają się być brzydkie, ale jak twierdzi Jakub de Barbaro “W tym leży ich siła. Dzięki temu, że mogą wydać się brzydkie, dajemy sygnał, że nie próbujemy wygładzić ich prawdy”. Rysunkowa stylistyka oprawy graficznej jest też formalnym nawiązaniem do przypadającego w 2017 roku jubileuszu 70-lecia polskiej animacji.

#grand prix 

U-jazdowski

UVMW

Myśląc nad komunikacją wizualną kampanii wizerunkowej U-jazdowskiego zainspirowało nas to w jak różny sposób ludzie używają ekranów dotykowych. Przenieśliśmy tą ideę na grafikę, tworząc wielokanałową kampanię promującą szeroką ofertę U–jazdowskiego.

#grand prix 

Czartoryscy. Historia kolekcji

Elipsy + Marcel Benčík

Identyfikacja wizualna wystawy Czartoryscy. Historia kolekcji to część kompleksowego projektu wydarzenia, które miało miejsce w Galerii Kordegarda w Warszawie pod koniec 2017 roku. Identyfikacja bezpośrednio nawiązuje do układu aranżacyjnego obiektów we wnętrzu galerii. Układ figur geometrycznych (motyw przewodni identyfikacji) to przełożenie kształtu nisz w ścianie ekspozycji. Motyw pojawia się w każdym materiale promocyjnym wystawy. Figury (nisze) na plakatach, banerach, w animacjach... układają się w różne kompozycje. „Szafa” zaprojektowana dla obiektów potocznie nazwana została bombonierką.

#grand prix