nominacje

Radio Kampus

UVMW

Nowy logotyp Radia Kampus opowiada w metaforyczny sposób o dźwięku. Uprościliśmy do minimum formę graficzną otrzymując optyczny znak typograficzny. Czerpiemy pełnymi garściami z modernizmu lat 60/70 i powracających z tamtych lat wzorców na proste, ale przy tym inteligentne rozwiązania graficzne. Tak jak Radio Kampus to dynamiczna i zmienna struktura tak samo znak może zachowywać się w różny sposób – być statyczny, być wypełniany treścią tekstową, być elementem grafiki. Logotyp jest neutralny wizualnie, ponieważ musi objąć sobą szerokie spektrum tematów o których opowiada Kampus – kultura, nauka, życie studenckie i wreszcie muzyka, bardzo różna od elektroniki po ciężkie brzmienia gitarowe.

#grand prix  #forma 

Element Cosmetics

Blürb Studio

Element to nowa marka kosmetyków pielęgnacyjnych składająca się z trzech linii opartych o nietypowe składniki. Każda z serii dedykowana jest innemu problemowi. Zadaniem studia było stworzenie wyróżniającej się identyfikacji produktu i wyeksponowanie trzech składników wiodących.

#grand prix  #forma 

O koniach wschodnich i wywodzących się z ras orientalnych

Aleksandra Toborowicz

Fundacja Qatar Museums Authority emira Hamada ibn Chalify as-Saniego zleciła opracowanie naukowe przez Bibliotekę Narodową jednego z polskich rękopiśmiennych skarbów – 3 tomów "Sur les chevaux orientaux et provenances de Races Orientales" ("O koniach wschodnich i pochodzących od ras arabskich"). To zapiski i rysunki Wacława Seweryna Rzewuskiego (1784–1831) z jego podróży i przygód na Bliskim Wschodzie, a przede wszystkim o koniach arabskich. Pięknie ilustrowany XIXwieczny rękopis był podstawą i inspiracją dla wydania naukowego. Niepublikowany dotąd w całości rękopis został wydany w oryginale – po francusku, polsku i angielsku (w 9 tomach, 2 setach >>PL i ENG<<, całość liczy ok. 3500 stron) z końcem 2017 roku. Do oprawy zastosowano połączenie koloru złotego z naturalnym kremem na grzbiecie, co odpowiada kolorystyce arabskiej pustyni – słońca i piasku. Barwy te w połączeniu z bielą i wysokiej jakości papierem oddają styl tradycyjnych męskich strojów wierzchnich Arabów. Układ typograficzny odwzorowuje układ i styl rękopisu – z zachowaniem marginesów oddzielonych pionową, bordową kreską. Elegancki bordowy odcień, zastosowany w marginaliach, nawiązuje do tuszu, którego niegdyś używano do ręcznych dopisków przy tekście głównym. Umieszczenie marginaliów tuż pod tekstem głównym oddaje sposób łączenia się ich z całością tekstu, pewnego rodzaju „wcinanie się” w narrację. Kursywa imituje ręczny charakter pisma. Format wydania jest zbliżony do rękopisu – 24 × 33 cm.

#grand prix 

U-jazdowski

UVMW

Myśląc nad komunikacją wizualną kampanii wizerunkowej U-jazdowskiego zainspirowało nas to w jak różny sposób ludzie używają ekranów dotykowych. Przenieśliśmy tą ideę na grafikę, tworząc wielokanałową kampanię promującą szeroką ofertę U–jazdowskiego.

#grand prix 

Mediateka

Blank Studio

System informacji wizualnej dla budynku Mediateki w Tychach, biblioteki XXI wieku. Naszą rolą było sprawienie, aby jej przestrzeń zyskała niepowtarzalny nastrój - była przyjazna i zrozumiała dla ludzi w każdym wieku. Ze względu na niewielki budżet instytucji musieliśmy oprzeć się na popularnych materiałach produkcyjnych, a jednocześnie zwrócić uwagę na bezpieczeństwo - w budynku aż 4500 m2 to szklane ściany! Dlatego zdecydowaliśmy się na minimalistyczną grafikę, w której linia i geometria odgrywają główną rolę. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Nikiszowiec zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.

#grand prix  #funkcja 

Gdańskie Targi Książki

Patryk Hardziej

Gdańskie Targi Książki to pierwsza tak duża inicjatywa poświęcona literaturze na Pomorzu. Jej celem jestpromocja czytelnictwa, literatury publikowanej w Polsce, a także okazja do konsolidacji środowiska literackiego i umożliwienia spotkania z nim mieszkańcom Trójmiasta i województwa pomorskiego.

#grand prix 

Oskar i Zofia Hansenowie. Forma Otwarta

Piotr Chuchla

Motyw przewodni projektu – ramka, wywodzi się wprost z idei formy otwartej – idei przewodniej w twórczości Zofii i Oskara Hansenów. Wystawa ukazuje ewolucję hansenowskiej idei formy otwartej, począwszy od jej źródeł w projektach architektonicznych do zastosowania w filmach, grach wizualnych i działaniach performatywnych. Projekt obejmował przygotowanie wszystkich materiałów drukowanych (ulotka, zaproszenie, plakat) oraz podpisów do eksponatów wydrukowanych na ekspozytorach wykonanych wg projektu Hansenów. W ramach dodatkowej promocji wystawy powstało 5 kolekcjonerskich plakatów wykonanych ręcznie w technice sitodruku prezentujących projekty oraz parę architektów.

#grand prix 

Artystyczna Podróż Hestii

UVMW

Głównym motywem graficznym kampanii Artystycznej Podróży Hestii były wizualne formy prezentacji danych statystycznych. Liczby i statystki pozwoliły nam w abstrakcyjny sposób opowiedzieć o sile i pozycji Artystycznej Podróży Hestii. Powstało kilkanaście komunikatów, które poruszały różne aspekty związane z konkursem. Opowiadały o rynku sztuki i pozycji APH względem innych instytucji, o tym jakich sztuk wizualnych brakuje w zgłoszeniach oraz o tym kiedy i jak się zgłaszać i jakie nagrody czekają na zwycięzców.

#grand prix 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni