nominacje

Element Cosmetics

Blürb Studio

Element to nowa marka kosmetyków pielęgnacyjnych składająca się z trzech linii opartych o nietypowe składniki. Każda z serii dedykowana jest innemu problemowi. Zadaniem studia było stworzenie wyróżniającej się identyfikacji produktu i wyeksponowanie trzech składników wiodących.

#grand prix  #forma 

Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

TOFU Studio

Naszym zadaniem było przygotowanie identyfikacji graficznej oraz spójnej koncepcji komunikacji dedykowanej promocji XIV wiecznego tryptyku "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga. Całość została przygotowana na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku

#grand prix  #forma 

Targówek Mówi

zespół wespół

Proces projektowy miał charakter partycypacyjny. Mieszkańcy warszawskiej dzielnicy Targówek Fabryczny uczestniczyli w serii przygotowanych przez nas warsztatów polegających na pracy z rodzinnymi archiwami fotograficznymi. Uczestnicy zajęć stawali się dyrektorami artystycznymi, których koncepcje opracowywaliśmy następnie w rzemieślniczy sposób nadając im konkretne formy. Efektem naszej współpracy są tablice szlaku, ilustracje do strony internetowej oraz mapa dzielnicy. Duże znaczenie w identyfikacji projektu ma krój pisma Zakład, który zawdzięczamy inicjatywie Warszawskie Kroje. Kształt tablic rozmieszczonych w przestrzeni dzielnicy nawiązywać ma do gablot ogłoszeniowych z klatek schodowych. W celu zwiększenia miejsca na treść dodaliśmy ruchomą stronę, która działa na zasadzie kartki w książce.

#grand prix  #współpraca 

Mediateka

Blank Studio

System informacji wizualnej dla budynku Mediateki w Tychach, biblioteki XXI wieku. Naszą rolą było sprawienie, aby jej przestrzeń zyskała niepowtarzalny nastrój - była przyjazna i zrozumiała dla ludzi w każdym wieku. Ze względu na niewielki budżet instytucji musieliśmy oprzeć się na popularnych materiałach produkcyjnych, a jednocześnie zwrócić uwagę na bezpieczeństwo - w budynku aż 4500 m2 to szklane ściany! Dlatego zdecydowaliśmy się na minimalistyczną grafikę, w której linia i geometria odgrywają główną rolę. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Nikiszowiec zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.

#grand prix  #funkcja 

Radio Kampus

UVMW

Nowy logotyp Radia Kampus opowiada w metaforyczny sposób o dźwięku. Uprościliśmy do minimum formę graficzną otrzymując optyczny znak typograficzny. Czerpiemy pełnymi garściami z modernizmu lat 60/70 i powracających z tamtych lat wzorców na proste, ale przy tym inteligentne rozwiązania graficzne. Tak jak Radio Kampus to dynamiczna i zmienna struktura tak samo znak może zachowywać się w różny sposób – być statyczny, być wypełniany treścią tekstową, być elementem grafiki. Logotyp jest neutralny wizualnie, ponieważ musi objąć sobą szerokie spektrum tematów o których opowiada Kampus – kultura, nauka, życie studenckie i wreszcie muzyka, bardzo różna od elektroniki po ciężkie brzmienia gitarowe.

#grand prix  #forma 

Artystyczna Podróż Hestii

UVMW

Głównym motywem graficznym kampanii Artystycznej Podróży Hestii były wizualne formy prezentacji danych statystycznych. Liczby i statystki pozwoliły nam w abstrakcyjny sposób opowiedzieć o sile i pozycji Artystycznej Podróży Hestii. Powstało kilkanaście komunikatów, które poruszały różne aspekty związane z konkursem. Opowiadały o rynku sztuki i pozycji APH względem innych instytucji, o tym jakich sztuk wizualnych brakuje w zgłoszeniach oraz o tym kiedy i jak się zgłaszać i jakie nagrody czekają na zwycięzców.

#grand prix 

O koniach wschodnich i wywodzących się z ras orientalnych

Aleksandra Toborowicz

Fundacja Qatar Museums Authority emira Hamada ibn Chalify as-Saniego zleciła opracowanie naukowe przez Bibliotekę Narodową jednego z polskich rękopiśmiennych skarbów – 3 tomów "Sur les chevaux orientaux et provenances de Races Orientales" ("O koniach wschodnich i pochodzących od ras arabskich"). To zapiski i rysunki Wacława Seweryna Rzewuskiego (1784–1831) z jego podróży i przygód na Bliskim Wschodzie, a przede wszystkim o koniach arabskich. Pięknie ilustrowany XIXwieczny rękopis był podstawą i inspiracją dla wydania naukowego. Niepublikowany dotąd w całości rękopis został wydany w oryginale – po francusku, polsku i angielsku (w 9 tomach, 2 setach >>PL i ENG<<, całość liczy ok. 3500 stron) z końcem 2017 roku. Do oprawy zastosowano połączenie koloru złotego z naturalnym kremem na grzbiecie, co odpowiada kolorystyce arabskiej pustyni – słońca i piasku. Barwy te w połączeniu z bielą i wysokiej jakości papierem oddają styl tradycyjnych męskich strojów wierzchnich Arabów. Układ typograficzny odwzorowuje układ i styl rękopisu – z zachowaniem marginesów oddzielonych pionową, bordową kreską. Elegancki bordowy odcień, zastosowany w marginaliach, nawiązuje do tuszu, którego niegdyś używano do ręcznych dopisków przy tekście głównym. Umieszczenie marginaliów tuż pod tekstem głównym oddaje sposób łączenia się ich z całością tekstu, pewnego rodzaju „wcinanie się” w narrację. Kursywa imituje ręczny charakter pisma. Format wydania jest zbliżony do rękopisu – 24 × 33 cm.

#grand prix 

U-jazdowski

UVMW

Myśląc nad komunikacją wizualną kampanii wizerunkowej U-jazdowskiego zainspirowało nas to w jak różny sposób ludzie używają ekranów dotykowych. Przenieśliśmy tą ideę na grafikę, tworząc wielokanałową kampanię promującą szeroką ofertę U–jazdowskiego.

#grand prix 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefether

patroni medialni