nominacje

Raport Roczny ERGO Hestia “Sieć"

Hanna Dyrcz

Dane (Big Data, data esthetics, information architecture...) to globalny trend, zarówno w biznesie, nauce, jak i sztuce. Niemal każdą z dziedzin naszej aktywności – również działalności firmy – da się zmierzyć i zanalizować; za wszystkimi liczbami natomiast stoją obrazy. Moim celem było ich “odnalezienie” i zmaterializowanie – tak, aby powstałe wizualizacje miały źródło w konkretnych i rzeczywistych danych statystycznych, a jednocześnie mogły funkcjonować jako autonomiczne formy. Publikacja składa się więc z 13 wizualizacji danych, dotyczących różnych zjawisk, zależności lub wydarzeń, dla których punktem wspólnym jest z jednej strony motyw sieci, z drugiej – 2016 rok. Raport zbudowany na zasadzie hipertekstu – pierwsza wizualizacja prezentuje hasła, do których odnośniki znalazły się na kolejnych stronach.

#funkcja 

Ojczysty

Podpunkt

Projekt grafczny i typografczny gry planszowej, która bawi znajomością języka polskiego – słownikowego, potocznego i młodzieżowego żargonu. Na potrzeby gry zostały opracowane: pudełko, plansza, karta, pionki i instrukcja. Gra wydana przez Narodowe Centrum Kultury, we współpracy z Karolem Madejem (autorem koncepcji i mechaniki gry).

#funkcja 

Narodziny marki

Less.

Projekt niekomercyjnego poradnika, którego wszystkie zyski ze sprzedaży przekazane zostały na cele charytatywne. Kupujący wsparli podopiecznych Akademii Przyszłości – organizacji, która pomaga dzieciom z trudnościami w osiągnięciu lepszych wyników w nauce i poznawaniu swoich mocnych stron.

#funkcja 

Mediateka

Blank Studio

System informacji wizualnej dla budynku Mediateki w Tychach, biblioteki XXI wieku. Naszą rolą było sprawienie, aby jej przestrzeń zyskała niepowtarzalny nastrój - była przyjazna i zrozumiała dla ludzi w każdym wieku. Ze względu na niewielki budżet instytucji musieliśmy oprzeć się na popularnych materiałach produkcyjnych, a jednocześnie zwrócić uwagę na bezpieczeństwo - w budynku aż 4500 m2 to szklane ściany! Dlatego zdecydowaliśmy się na minimalistyczną grafikę, w której linia i geometria odgrywają główną rolę. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Nikiszowiec zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.

#grand prix  #funkcja 

ŁAD

zespół wespół

Koncepcja i projekt graficzny kampanii społecznej dotyczącej ładu przestrzennego w Warszawie. Istotą projektu jest zestawienie ze sobą słów – „ład” i „nieład” oraz prosta typograficzna gra wokół tych dychotomicznych pojęć. Maksymalna oszczędność w warstwie wizualnej nawiązuje do meritum kampanii mającej na celu wypracowanie norm służących uporządkowaniu i oczyszczeniu wyglądu przestrzeni publicznej. Broszura w formacie A4 zawiera przystępnie opracowany zbiór zasad wynikających z warszawskiej uchwały krajobrazowej. Wszystkie informacje podaliśmy w formie przejrzystych ilustracji z elementami infograficznymi.

#funkcja 

Zaczytani

Studio Polkadot

Kolekcja ,,Zaczytani” dla sieci księgarni EMPIK, została zaprojektowana z myślą o wszystkich pasjonatach czytania. Monochromatyczna paleta, przejrzysta typografia i odręczne ilustracje podkreślają i wybijają na pierwszy plan hasła – sparafrazowane przysłowia i cytaty (nie ma spania bez czytania/ z książką Ci do twarzy/ ja Ci czytam, a Ty śpisz/ czytanie jest groźne dla głupoty/ czytanie czyni mistrza/ kto czyta nie błądzi/ jesteś tym, co czytasz). W ramach kolekcji zaprojektowałyśmy kubki termiczne, ceramiczne, torby płócienne, poduszki, piórniki, etui na okulary, magnesy, planery i notesy. Kolekcja miała rozbudzać pasję do książek i czytania umilając długie jesienne wieczory.

#funkcja 

Allegro

Kommunikat + For Brands

Największa polska marka on-line Allegro, której logo w obecnej formie istnieje od 2000 roku w 2015 roku zleciła nam zaprojektowanie i stworzenie przejrzystych wytycznych dotyczących całościowego języka wizualnego. Standaryzacja wszystkich elementów graficznych zarówno tych zastanych jak i opracowanych od podstaw zajęła sporo czasu, jednak dała podwaliny dla uporządkowanego systemu, jakim marka posługuje się do dzisiaj. Istniała również potrzeba stworzenia niektórych oryginalnych elementów. Powstało wówczas standardowe logo, ale także motyw graficzny, ikonografia, odznaki, ilustracje i materiały drukowane. Całość została zawarta w obszernym brandbooku, który także został wyprodukowany fizycznie w wersji premium.

#funkcja 

Memo

Aneta Lewandowska i Jacek Ambrożewski

MEMO to dwie uzupełniające się aplikacje, zaprojektowane specjalnie dla seniorów. MEMO dzień to interaktywny kalendarz, zawierający ciekawostkę lub ilustrację na każdy dzień w roku. MEMO trening to zestaw sześciu prostych gier na ćwiczenie pamięci i koncentracji. Wyzwaniem w projekcie było przełamanie bariery technologicznej wśród osób starszych - osiągnięto to dzięki zastosowaniu elementów specyficznych dla papieru - rastra oraz przyjaznej palety kolorystycznej. Przy projektowaniu aplikacji czynny udział brali sami seniorzy, którzy aktywnie testowali program pod kątem UX oraz projektu graficznego.

#funkcja  #współpraca 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni