nominacje

Miasto Rybnik

Studio Otwarte

W 2017 UM Rybnika zlecił nam opracowanie systemu identyfikacji wizualnej miasta, opartego o miejską heraldykę i uwzględniającego wszystkie miejskie instytucje. Jednak sposób, w został narysowany jaki oficjalny herb uniemożliwiał uproszczenie i wygodne stosowanie go jako znaku. Dlatego na potrzeby nowej identyfikacji wizualnej trzeba było opracować go od nowa. Wraz z heraldycznym znakiem opracowaliśmy system oznaczeń wszystkich miejskich instytucji i system ich stosowania, a także projekty miejskich dokumentów, publikacji, materiałów informacyjnych i promocyjnych, nośników digitalowych, a także oznaczenie budynków użyteczności publicznej i miejskiej floty, w tym autobusów MPK. Powstała strona internetowa siw.rybnik.eu, stanowiąca zarówno prezentację, jak i manual on-line – instrukcję stosowania oraz stale aktualizowaną bazę komponentów miejskiego SIW.

#grand prix  #funkcja  #współpraca 

Mediateka

Blank Studio

System informacji wizualnej dla budynku Mediateki w Tychach, biblioteki XXI wieku. Naszą rolą było sprawienie, aby jej przestrzeń zyskała niepowtarzalny nastrój - była przyjazna i zrozumiała dla ludzi w każdym wieku. Ze względu na niewielki budżet instytucji musieliśmy oprzeć się na popularnych materiałach produkcyjnych, a jednocześnie zwrócić uwagę na bezpieczeństwo - w budynku aż 4500 m2 to szklane ściany! Dlatego zdecydowaliśmy się na minimalistyczną grafikę, w której linia i geometria odgrywają główną rolę. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Nikiszowiec zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.

#grand prix  #funkcja 

Dworzec Cieszyn

Tukej

Dworzec Cieszyn to nowa przestrzeń dla podróżujących zarówno koleją, busami oraz transportem miejskim, ze względu na specyfikę miasta granicznego, podróżny informowany jest w języku polskim, czeskim i angielskim.Jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców a także turystów i dla nich dodatkowo zawiera informację o zabytkach Cieszyna oraz czasie w jakim można do nich dotrzeć. Projekt prowadzony był z myślą o niskich kosztach wdrożenia oraz wykorzystaniu możliwości jakie ze sobą niesie przestrzeń architektoniczna. Projektantom zależało na zbudowaniu systemowego i jasnego/zrozumiałego języka przekazu a także skutecznej informacji. Dodatkowo uzyskano silną i rozpoznawalną identyfikację miejsca o ciepłym i przyjaznym wizerunku.Projekt prowadzony był we współpracy z Urzędem miejskim i Zamkiem Cieszyn.

#funkcja 

Infografki FRSE

Podpunkt

Seria plakatów informacyjnych prezentujących wpływ programów unijnych wspierających polską edukację w Polsce i wyniki badań Fundacji.

#funkcja 

Zaczytani

Studio Polkadot

Kolekcja ,,Zaczytani” dla sieci księgarni EMPIK, została zaprojektowana z myślą o wszystkich pasjonatach czytania. Monochromatyczna paleta, przejrzysta typografia i odręczne ilustracje podkreślają i wybijają na pierwszy plan hasła – sparafrazowane przysłowia i cytaty (nie ma spania bez czytania/ z książką Ci do twarzy/ ja Ci czytam, a Ty śpisz/ czytanie jest groźne dla głupoty/ czytanie czyni mistrza/ kto czyta nie błądzi/ jesteś tym, co czytasz). W ramach kolekcji zaprojektowałyśmy kubki termiczne, ceramiczne, torby płócienne, poduszki, piórniki, etui na okulary, magnesy, planery i notesy. Kolekcja miała rozbudzać pasję do książek i czytania umilając długie jesienne wieczory.

#funkcja 

Nikiszowiec

Blank Studio

System informacji wizualnej dla trasy spacerowej po zabytkowym, ceglanym osiedlu górniczym Nikiszowiec w Katowicach. Projekt zakładał przygotowanie graficznego i wzorniczego wyglądu nośników, które przybliżałyby zwiedzającym historię najważniejszych obiektów na ww. trasie. Ze względu na zabytkowy status osiedla oraz jego charakterystyczną zabudowę, pojawiające się na nim dodatkowe elementy musiały być maksymalnie współgrające z otaczającą architekturą - stąd nasza decyzja o upodobnieniu ich do charakterystycznych dla Nikiszowca wykuszy okiennych, z pomalowanymi na czerwono parapetami. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Mediateki zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.

#funkcja 

Ojczysty

Podpunkt

Projekt grafczny i typografczny gry planszowej, która bawi znajomością języka polskiego – słownikowego, potocznego i młodzieżowego żargonu. Na potrzeby gry zostały opracowane: pudełko, plansza, karta, pionki i instrukcja. Gra wydana przez Narodowe Centrum Kultury, we współpracy z Karolem Madejem (autorem koncepcji i mechaniki gry).

#funkcja 

Allegro

Kommunikat + For Brands

Największa polska marka on-line Allegro, której logo w obecnej formie istnieje od 2000 roku w 2015 roku zleciła nam zaprojektowanie i stworzenie przejrzystych wytycznych dotyczących całościowego języka wizualnego. Standaryzacja wszystkich elementów graficznych zarówno tych zastanych jak i opracowanych od podstaw zajęła sporo czasu, jednak dała podwaliny dla uporządkowanego systemu, jakim marka posługuje się do dzisiaj. Istniała również potrzeba stworzenia niektórych oryginalnych elementów. Powstało wówczas standardowe logo, ale także motyw graficzny, ikonografia, odznaki, ilustracje i materiały drukowane. Całość została zawarta w obszernym brandbooku, który także został wyprodukowany fizycznie w wersji premium.

#funkcja 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni