nominacje

Miasto Rybnik

Studio Otwarte

W 2017 UM Rybnika zlecił nam opracowanie systemu identyfikacji wizualnej miasta, opartego o miejską heraldykę i uwzględniającego wszystkie miejskie instytucje. Jednak sposób, w został narysowany jaki oficjalny herb uniemożliwiał uproszczenie i wygodne stosowanie go jako znaku. Dlatego na potrzeby nowej identyfikacji wizualnej trzeba było opracować go od nowa. Wraz z heraldycznym znakiem opracowaliśmy system oznaczeń wszystkich miejskich instytucji i system ich stosowania, a także projekty miejskich dokumentów, publikacji, materiałów informacyjnych i promocyjnych, nośników digitalowych, a także oznaczenie budynków użyteczności publicznej i miejskiej floty, w tym autobusów MPK. Powstała strona internetowa siw.rybnik.eu, stanowiąca zarówno prezentację, jak i manual on-line – instrukcję stosowania oraz stale aktualizowaną bazę komponentów miejskiego SIW.

#grand prix  #funkcja  #współpraca 

Mediateka

Blank Studio

System informacji wizualnej dla budynku Mediateki w Tychach, biblioteki XXI wieku. Naszą rolą było sprawienie, aby jej przestrzeń zyskała niepowtarzalny nastrój - była przyjazna i zrozumiała dla ludzi w każdym wieku. Ze względu na niewielki budżet instytucji musieliśmy oprzeć się na popularnych materiałach produkcyjnych, a jednocześnie zwrócić uwagę na bezpieczeństwo - w budynku aż 4500 m2 to szklane ściany! Dlatego zdecydowaliśmy się na minimalistyczną grafikę, w której linia i geometria odgrywają główną rolę. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Nikiszowiec zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.

#grand prix  #funkcja 

Koperski

UVMW

Kompleksowy rebranding jednego z najstarszych rodzinnych przedsiębiorstw pogrzebowych w Polsce. Projekt objął analizę segmentu rynku, nowy logotyp marki oraz wszystkie materiały akcydensowe i reklamowe.

#funkcja  #współpraca 

Memo

Aneta Lewandowska i Jacek Ambrożewski

MEMO to dwie uzupełniające się aplikacje, zaprojektowane specjalnie dla seniorów. MEMO dzień to interaktywny kalendarz, zawierający ciekawostkę lub ilustrację na każdy dzień w roku. MEMO trening to zestaw sześciu prostych gier na ćwiczenie pamięci i koncentracji. Wyzwaniem w projekcie było przełamanie bariery technologicznej wśród osób starszych - osiągnięto to dzięki zastosowaniu elementów specyficznych dla papieru - rastra oraz przyjaznej palety kolorystycznej. Przy projektowaniu aplikacji czynny udział brali sami seniorzy, którzy aktywnie testowali program pod kątem UX oraz projektu graficznego.

#funkcja  #współpraca 

Narodziny marki

Less.

Projekt niekomercyjnego poradnika, którego wszystkie zyski ze sprzedaży przekazane zostały na cele charytatywne. Kupujący wsparli podopiecznych Akademii Przyszłości – organizacji, która pomaga dzieciom z trudnościami w osiągnięciu lepszych wyników w nauce i poznawaniu swoich mocnych stron.

#funkcja 

Nikiszowiec

Blank Studio

System informacji wizualnej dla trasy spacerowej po zabytkowym, ceglanym osiedlu górniczym Nikiszowiec w Katowicach. Projekt zakładał przygotowanie graficznego i wzorniczego wyglądu nośników, które przybliżałyby zwiedzającym historię najważniejszych obiektów na ww. trasie. Ze względu na zabytkowy status osiedla oraz jego charakterystyczną zabudowę, pojawiające się na nim dodatkowe elementy musiały być maksymalnie współgrające z otaczającą architekturą - stąd nasza decyzja o upodobnieniu ich do charakterystycznych dla Nikiszowca wykuszy okiennych, z pomalowanymi na czerwono parapetami. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Mediateki zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.

#funkcja 

Ojczysty

Podpunkt

Projekt grafczny i typografczny gry planszowej, która bawi znajomością języka polskiego – słownikowego, potocznego i młodzieżowego żargonu. Na potrzeby gry zostały opracowane: pudełko, plansza, karta, pionki i instrukcja. Gra wydana przez Narodowe Centrum Kultury, we współpracy z Karolem Madejem (autorem koncepcji i mechaniki gry).

#funkcja 

Raport Roczny ERGO Hestia “Sieć"

Hanna Dyrcz

Dane (Big Data, data esthetics, information architecture...) to globalny trend, zarówno w biznesie, nauce, jak i sztuce. Niemal każdą z dziedzin naszej aktywności – również działalności firmy – da się zmierzyć i zanalizować; za wszystkimi liczbami natomiast stoją obrazy. Moim celem było ich “odnalezienie” i zmaterializowanie – tak, aby powstałe wizualizacje miały źródło w konkretnych i rzeczywistych danych statystycznych, a jednocześnie mogły funkcjonować jako autonomiczne formy. Publikacja składa się więc z 13 wizualizacji danych, dotyczących różnych zjawisk, zależności lub wydarzeń, dla których punktem wspólnym jest z jednej strony motyw sieci, z drugiej – 2016 rok. Raport zbudowany na zasadzie hipertekstu – pierwsza wizualizacja prezentuje hasła, do których odnośniki znalazły się na kolejnych stronach.

#funkcja 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni