nominacje

Allegro

Kommunikat + For Brands

Największa polska marka on-line Allegro, której logo w obecnej formie istnieje od 2000 roku w 2015 roku zleciła nam zaprojektowanie i stworzenie przejrzystych wytycznych dotyczących całościowego języka wizualnego. Standaryzacja wszystkich elementów graficznych zarówno tych zastanych jak i opracowanych od podstaw zajęła sporo czasu, jednak dała podwaliny dla uporządkowanego systemu, jakim marka posługuje się do dzisiaj. Istniała również potrzeba stworzenia niektórych oryginalnych elementów. Powstało wówczas standardowe logo, ale także motyw graficzny, ikonografia, odznaki, ilustracje i materiały drukowane. Całość została zawarta w obszernym brandbooku, który także został wyprodukowany fizycznie w wersji premium.

#funkcja 

Dworzec Cieszyn

Tukej

Dworzec Cieszyn to nowa przestrzeń dla podróżujących zarówno koleją, busami oraz transportem miejskim, ze względu na specyfikę miasta granicznego, podróżny informowany jest w języku polskim, czeskim i angielskim.Jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców a także turystów i dla nich dodatkowo zawiera informację o zabytkach Cieszyna oraz czasie w jakim można do nich dotrzeć. Projekt prowadzony był z myślą o niskich kosztach wdrożenia oraz wykorzystaniu możliwości jakie ze sobą niesie przestrzeń architektoniczna. Projektantom zależało na zbudowaniu systemowego i jasnego/zrozumiałego języka przekazu a także skutecznej informacji. Dodatkowo uzyskano silną i rozpoznawalną identyfikację miejsca o ciepłym i przyjaznym wizerunku.Projekt prowadzony był we współpracy z Urzędem miejskim i Zamkiem Cieszyn.

#funkcja 

Egaliterra

Edgar Bąk

Kolejna zaangażowana społecznie książka duetu Joanna Olech i Edgar Bąk. Autorzy podejmują aktualny i gorący temat praw kobiet. Dorastamy zapewniani bezustannie o tym, że równość wszystkich obywateli jest standardem cywilizowanego świata, społecznym spoiwem i gwarantem przyjaznej koegzystencji. Ale kiedy przychodzi wcielać ją w życie - doraźne egoizmy biorą górę, a nieokiełzana potrzeba dominacji depcze tę wspaniałą oświeceniową ideę. Zaczynają się podzialy na równych i równiejszych. I - jakże często - na RÓWNE i RÓWNIEJSZYCH. Wymarzyliśmy sobie Egaliterrę - baśniową planetę równych szans. Odważna i skłaniająca do refleksji książka obrazkowa do wspólnego czytania przez dorosłych i dzieci.

#funkcja 

Infografki FRSE

Podpunkt

Seria plakatów informacyjnych prezentujących wpływ programów unijnych wspierających polską edukację w Polsce i wyniki badań Fundacji.

#funkcja 

Koperski

UVMW

Kompleksowy rebranding jednego z najstarszych rodzinnych przedsiębiorstw pogrzebowych w Polsce. Projekt objął analizę segmentu rynku, nowy logotyp marki oraz wszystkie materiały akcydensowe i reklamowe.

#funkcja  #współpraca 

ŁAD

zespół wespół

Koncepcja i projekt graficzny kampanii społecznej dotyczącej ładu przestrzennego w Warszawie. Istotą projektu jest zestawienie ze sobą słów – „ład” i „nieład” oraz prosta typograficzna gra wokół tych dychotomicznych pojęć. Maksymalna oszczędność w warstwie wizualnej nawiązuje do meritum kampanii mającej na celu wypracowanie norm służących uporządkowaniu i oczyszczeniu wyglądu przestrzeni publicznej. Broszura w formacie A4 zawiera przystępnie opracowany zbiór zasad wynikających z warszawskiej uchwały krajobrazowej. Wszystkie informacje podaliśmy w formie przejrzystych ilustracji z elementami infograficznymi.

#funkcja 

Mediateka

Blank Studio

System informacji wizualnej dla budynku Mediateki w Tychach, biblioteki XXI wieku. Naszą rolą było sprawienie, aby jej przestrzeń zyskała niepowtarzalny nastrój - była przyjazna i zrozumiała dla ludzi w każdym wieku. Ze względu na niewielki budżet instytucji musieliśmy oprzeć się na popularnych materiałach produkcyjnych, a jednocześnie zwrócić uwagę na bezpieczeństwo - w budynku aż 4500 m2 to szklane ściany! Dlatego zdecydowaliśmy się na minimalistyczną grafikę, w której linia i geometria odgrywają główną rolę. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Nikiszowiec zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.

#grand prix  #funkcja 

Memo

Aneta Lewandowska i Jacek Ambrożewski

MEMO to dwie uzupełniające się aplikacje, zaprojektowane specjalnie dla seniorów. MEMO dzień to interaktywny kalendarz, zawierający ciekawostkę lub ilustrację na każdy dzień w roku. MEMO trening to zestaw sześciu prostych gier na ćwiczenie pamięci i koncentracji. Wyzwaniem w projekcie było przełamanie bariery technologicznej wśród osób starszych - osiągnięto to dzięki zastosowaniu elementów specyficznych dla papieru - rastra oraz przyjaznej palety kolorystycznej. Przy projektowaniu aplikacji czynny udział brali sami seniorzy, którzy aktywnie testowali program pod kątem UX oraz projektu graficznego.

#funkcja  #współpraca 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefether

patroni medialni