nominacje

Michał Pecko

Rocznik ’85. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie. Niezależny projektant działający na polu grafiki, ilustracji i działań przestrzennych. Od 2016 roku wykładowca na macierzystej uczelni.

#świeża krew 

O koniach wschodnich i wywodzących się z ras orientalnych

Aleksandra Toborowicz

Fundacja Qatar Museums Authority emira Hamada ibn Chalify as-Saniego zleciła opracowanie naukowe przez Bibliotekę Narodową jednego z polskich rękopiśmiennych skarbów – 3 tomów "Sur les chevaux orientaux et provenances de Races Orientales" ("O koniach wschodnich i pochodzących od ras arabskich"). To zapiski i rysunki Wacława Seweryna Rzewuskiego (1784–1831) z jego podróży i przygód na Bliskim Wschodzie, a przede wszystkim o koniach arabskich. Pięknie ilustrowany XIXwieczny rękopis był podstawą i inspiracją dla wydania naukowego. Niepublikowany dotąd w całości rękopis został wydany w oryginale – po francusku, polsku i angielsku (w 9 tomach, 2 setach >>PL i ENG<<, całość liczy ok. 3500 stron) z końcem 2017 roku. Do oprawy zastosowano połączenie koloru złotego z naturalnym kremem na grzbiecie, co odpowiada kolorystyce arabskiej pustyni – słońca i piasku. Barwy te w połączeniu z bielą i wysokiej jakości papierem oddają styl tradycyjnych męskich strojów wierzchnich Arabów. Układ typograficzny odwzorowuje układ i styl rękopisu – z zachowaniem marginesów oddzielonych pionową, bordową kreską. Elegancki bordowy odcień, zastosowany w marginaliach, nawiązuje do tuszu, którego niegdyś używano do ręcznych dopisków przy tekście głównym. Umieszczenie marginaliów tuż pod tekstem głównym oddaje sposób łączenia się ich z całością tekstu, pewnego rodzaju „wcinanie się” w narrację. Kursywa imituje ręczny charakter pisma. Format wydania jest zbliżony do rękopisu – 24 × 33 cm.

#grand prix 

Sąd Ostateczny Hansa Memlinga

TOFU Studio

Naszym zadaniem było przygotowanie identyfikacji graficznej oraz spójnej koncepcji komunikacji dedykowanej promocji XIV wiecznego tryptyku "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga. Całość została przygotowana na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku

#grand prix  #forma 

Robimy TŁOK!

Distort Visual, Przestrzeń Robocza

TŁOK to pospolite ruszenie, zinowa i muzyczna partyzantka podczas Łódź Design Festival 2018. Wydarzenie poświęcone było niezależnym wydawnictwom, dlatego do udziału zaproszeni zostali muzycy tworzący eksperymentalnie i na pograniczu gatunków oraz twórców zinów i druków powstających poza rynkiem wydawniczym. A wszystko to, by celebrować swobodę tworzenia, wydawania, eksperymentowania i dzielenia się twórczością.

#wydarzenie / osobowość 

Kinga Gazda

Absolwentka wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz Projektowania Graficznego na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Jej projekty zostały dostrzeżone m. in. przez: Graduation Projects, Polish Graphic Design Awards, Salon Ilustratorów, Nagrodę Klubu Twórców Reklamy. Zajmuje się szeroko pojętym projektowaniem komunikacji wizualnej. Pracuje w studiu Podpunkt.

#świeża krew 

Magazyn ARCH

to/studio

Magazyn ARCH od wydania 45 (#1, styczeń–luty 2018) ukazuje się w zaktualizowanym układzie graficznym. Rozpoczęte przez studio Knockoutdesign rozwiązania projektowe zostały zmodyfikowane i zaktualizowane. Okładki z elementami wycięć do wydań 46–50, ilustrują serię artykułów „100 lat w polskiej architekturze”, zaprojektowano specjalnie z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości.

#forma 

Plakat From A to Z: The Alphabet Poster

Mateusz Witczak

Projekt jest definicją mojej specjalizacji czyli projektowania liternictwa i typografii wyjętej spoza ogółem przyjętych form i ram, ręcznie, od pierwszego szkicu do finalnej grafiki. Wszystkie litery alfabetu z którymi pracuję i staram się łączyć w poszczególne znaki i napisy w róznych stylach na co dzień zostały ze sobą skomponowane w jedną całość wzbogaconą łączeniami i detalami. Wraz z papeterią tworzy prezent dla klientów, jako forma promocji lub podziękowania a także sprzedaży kolekcjonerskiej.

#forma 

Big Poster

Bartosz Mamak i Grzegorz Myćka

BiG POSTER to grupa artystyczno-projektowa założona przez dwóch pasjonatów plakatu — Bartosza Mamaka i Grzegorza Myćkę. W ramach swojej działalności dotyczącej zmieniającej się estetyki i charakteru współczesnego plakatu artystycznego w Polsce organizują wystawy, warsztaty i spotkania. Ich główną inicjatywą jest niezależny magazyn tworzony na zasadach niskonakładowej publikacji BiG POSTER ZIN. Cała inicjatywa ma na celu przyjrzenie się zjawisku nowego, młodego plakatu w kontekście współczesnych realiów projektowania graficznego na świecie.

#wydarzenie / osobowość 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni