nominacje

Mniam Visual Productions

247studio

MNIAM to wszechstronne studio produkcyjne,skupiające się na profesjonalnej prezentacji produktu – zarówno w formie zdjęć, jak i filmów czy materiałów przeznaczonych do Internetu.Przed naszym studiem postawiono zadanie rebrandingu marki MNIAM, która ze względu na nazwę postrzegana była infantylnie. Ze względu globalny zasięg świadczonych usług stworzyliśmy znak, który będzie nie tylko ponadczasowy, ale również prezentujący się tak samo dobrze niezależnie od tego do jakiego odbiorcy trafia. Wyrazista forma logotypu dodała powagi w odbiorze marki.

#forma 

Projekcje 2018

Projekcje 2018 to II edycja konferencji i warsztatów organizowanych przez projektantów graficznych, dla projektantów graficznych. Jej ideą jest integrowanie środowiska projektowego oraz wnoszenie inspiracji do dalszego tworzenia. W tym roku rozmawialiśmy o „Egzekucji” czyli o tym jak genialne pomysły, zamienić w funkcjonalne projekty. Wśród prelegentów gościliśmy m.in. Werklig, Redkroft, Goodlooking Studio, Mr.Osom, Illcat/PTNS, Iwańskiego oraz UVMW z Pjusem. Dodatkowo podczas konferencji był zorganizowany dzień warsztatów, gdzie swoje można było podszkolić swoje umiejętności od projektowania UX (Tonik), 3D w brandingu (Uniforma), kaligrafię (Loveletter sstudio) po dziaranie tatuażów (Tattoo.pl). Strona internetowa

#wydarzenie / osobowość 

Spirit of Poland

Monika Brauntsch, Dorota Kabała, Weronika Rochacka Gagliardi

The Spirit of Poland to inicjatywa powstała w 2010 roku, skupiająca się na promocji designu. W roku 2018 zorganizowała dwie wystawy poświęcone tematyce kobiet: „Inner Strenght” i „POLKI Hidden Power”, pokazywane w Tokio, San Francisco i Teksasie. Kontynuowała także projekt „Design Dialogue: Poland Brazil”, prezentowany w głównych Muzeach Brazylii: MAM Rio, National Museum in Brasilia, Oscar Niemeyer Museum w Kurytybie i Museu da Casa Brasileira w Sao Paulo. Fundacja zajmuje się także promocją designu w obszarach, w których nie jest on wystarczająco dostrzegalny, czego przykładem są realizowany w Amazonii projekt „Peconheiros” i wystawa „myhand”.

#wydarzenie / osobowość 

NÕŻ

Fajne Chłopaki

Identyfikacja dla restauracji hiszpańskiej. W nazwie mocne polskie słowo z hiszpańskim diakrytykiem i hiszpańskim podpisem nakierowuje we właściwą stronę świata a jest zapamiętywalna dla polskiego klienta. Dobór typografii i styl ilustracji konsekwentnie utrzymaliśmy w ostrym kształcie. Lekko abstrakcyjny klimat postaci i kolorystyka czerpie z dokonań hiszpańskich twórców. menu własnoręcznie preparowaliśmy na pocięte i lekko spracowane.

#forma 

U-jazdowski

UVMW

Myśląc nad komunikacją wizualną kampanii wizerunkowej U-jazdowskiego zainspirowało nas to w jak różny sposób ludzie używają ekranów dotykowych. Przenieśliśmy tą ideę na grafikę, tworząc wielokanałową kampanię promującą szeroką ofertę U–jazdowskiego.

#grand prix 

Element Cosmetics

Blürb Studio

Element to nowa marka kosmetyków pielęgnacyjnych składająca się z trzech linii opartych o nietypowe składniki. Każda z serii dedykowana jest innemu problemowi. Zadaniem studia było stworzenie wyróżniającej się identyfikacji produktu i wyeksponowanie trzech składników wiodących.

#grand prix  #forma 

Nikiszowiec

Blank Studio

System informacji wizualnej dla trasy spacerowej po zabytkowym, ceglanym osiedlu górniczym Nikiszowiec w Katowicach. Projekt zakładał przygotowanie graficznego i wzorniczego wyglądu nośników, które przybliżałyby zwiedzającym historię najważniejszych obiektów na ww. trasie. Ze względu na zabytkowy status osiedla oraz jego charakterystyczną zabudowę, pojawiające się na nim dodatkowe elementy musiały być maksymalnie współgrające z otaczającą architekturą - stąd nasza decyzja o upodobnieniu ich do charakterystycznych dla Nikiszowca wykuszy okiennych, z pomalowanymi na czerwono parapetami. Research: projekt został przedstawiony do oceny Jury razem z projektem Mediateki zrealizowanym przez Blank Studio sygnalizując fakt, że w Polsce pojawiają się biura projektowe za cel biorące sobie wąską specjalizację, co z kolei jest dobrym sygnałem mówiącym o profesjonalizowaniu się kategorii.

#funkcja 

Michał Pecko

Rocznik ’85. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie. Niezależny projektant działający na polu grafiki, ilustracji i działań przestrzennych. Od 2016 roku wykładowca na macierzystej uczelni.

#świeża krew 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni