nominacje

Pełno ich nigdzie...

Podpunkt

Projekt architektury i grafki wystawy ulicznej zrealizowanej dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie oraz Centrum Studiów nad Holocaustem i Mniejszościami Religijnymi w Oslo. Wystawa prezentuje murale poświęcone tematyce żydowskiej i upamiętniające żydowską przeszłość Polski. Wystawa swoją premierę miała jesienią 2017 w Oslo, a dzięki swojej modularnej konstrukcji przygotowana jest do transportu i ekspozycji w różnych częściach świata.

#forma 

Miasto Rybnik

Studio Otwarte

W 2017 UM Rybnika zlecił nam opracowanie systemu identyfikacji wizualnej miasta, opartego o miejską heraldykę i uwzględniającego wszystkie miejskie instytucje. Jednak sposób, w został narysowany jaki oficjalny herb uniemożliwiał uproszczenie i wygodne stosowanie go jako znaku. Dlatego na potrzeby nowej identyfikacji wizualnej trzeba było opracować go od nowa. Wraz z heraldycznym znakiem opracowaliśmy system oznaczeń wszystkich miejskich instytucji i system ich stosowania, a także projekty miejskich dokumentów, publikacji, materiałów informacyjnych i promocyjnych, nośników digitalowych, a także oznaczenie budynków użyteczności publicznej i miejskiej floty, w tym autobusów MPK. Powstała strona internetowa siw.rybnik.eu, stanowiąca zarówno prezentację, jak i manual on-line – instrukcję stosowania oraz stale aktualizowaną bazę komponentów miejskiego SIW.

#grand prix  #funkcja  #współpraca 

Michał Pecko

Rocznik ’85. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie. Niezależny projektant działający na polu grafiki, ilustracji i działań przestrzennych. Od 2016 roku wykładowca na macierzystej uczelni.

#świeża krew 

57. Krakowski Festiwal FIlmowy

Jakub de Barbaro, Kuba Sowiński

Filmy Krakowskiego Festiwalu Filmowego to w większości dokumenty pokazujące człowieka, niejednokrotnie z właściwymi mu słabościami i ułomnościami. Edycja identyfikacji oparta została na serii amatorskich portretów znanych postaci kina. Niewprawny charakter rysunków kwestionuje zasadność obecnego w przestrzeni publicznej monopolu prezentacji piękna i ideału ikon popkultury. Odręczne prace pośrednio ukazują samych ich autorów, którzy pomimo niedoskonałości decydują się dać wyraz swojej pasji do kina. Niektóre z portretów zdają się być brzydkie, ale jak twierdzi Jakub de Barbaro “W tym leży ich siła. Dzięki temu, że mogą wydać się brzydkie, dajemy sygnał, że nie próbujemy wygładzić ich prawdy”. Rysunkowa stylistyka oprawy graficznej jest też formalnym nawiązaniem do przypadającego w 2017 roku jubileuszu 70-lecia polskiej animacji.

#grand prix 

Patryk Hardziej

Patryk Hardziej – ilustrator, projektant grafik. Wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Pomysłodawca i kurator Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych, międzynarodowej wystawy polskiego designu, która odbyła się w pięciu krajach,nagrodzonej "Projektem Roku 2016". Współpracował m.in. z: Amnesty International, British Airways, New Scientist Magazine, Centrum Designu Gdynia, Ministerstwo Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego Nowej Zelandii.

#wydarzenie / osobowość 

Raport Roczny ERGO Hestia “Sieć"

Hanna Dyrcz

Dane (Big Data, data esthetics, information architecture...) to globalny trend, zarówno w biznesie, nauce, jak i sztuce. Niemal każdą z dziedzin naszej aktywności – również działalności firmy – da się zmierzyć i zanalizować; za wszystkimi liczbami natomiast stoją obrazy. Moim celem było ich “odnalezienie” i zmaterializowanie – tak, aby powstałe wizualizacje miały źródło w konkretnych i rzeczywistych danych statystycznych, a jednocześnie mogły funkcjonować jako autonomiczne formy. Publikacja składa się więc z 13 wizualizacji danych, dotyczących różnych zjawisk, zależności lub wydarzeń, dla których punktem wspólnym jest z jednej strony motyw sieci, z drugiej – 2016 rok. Raport zbudowany na zasadzie hipertekstu – pierwsza wizualizacja prezentuje hasła, do których odnośniki znalazły się na kolejnych stronach.

#funkcja 

Folx

Super Super

Folx – pierwsza sieć komórkowa w aplikacji, działająca na zasadach subskrypcji. Projekt odpowiada na potrzeby jego odbiorców: pokolenia cyfrowego, które ceni sobie rzeczy i usługi proste. Punktem wyjścia do myślenia o marce i brandingu Folx było odejście od znanego dotychczas świata krzykliwych reklam i postawienie na wygodę, przejrzystość, prostotę, co znalazło swoje odzwierciedlenie w identyfikacji, m.in. w minimalistycznym logotypie, czy na stronie www i w sesji produktowej, których zadaniem była prezentacja nowego, startupowego operatora w skondensowany i jasny sposób. Z drugiej strony musieliśmy odpowiedzieć na potrzebę ludzi pokolenia cyfrowego, którzy korzystają z aplikacji. Stąd w brandingu duży komponent technologiczny, wyróżniający nas na tle innych operatorów.

#forma 

Grafika zwycięzcy

Stowarzyszenie Traffic Design

Prowadzimy działania projektowe i edukacyjne skoncentrowane wokół estetyki i sztuki w przestrzeni publicznej. Nasze flagowe projekty to Festiwal, który od 2011 roku odbywa się w Gdyni (od tego roku w formule Biennale) oraz re:design realizowany od czterech lat. W 2018 wróciliśmy do Warszawy na Pragę Południe by na zlecenie Miasta Warszawa odmienić 10 szyldów lokalnych biznesów, przy pomocy czołowych polskich grafików i graficzek.

#wydarzenie / osobowość