nominacje

Magazyn ARCH

to/studio

Magazyn ARCH od wydania 45 (#1, styczeń–luty 2018) ukazuje się w zaktualizowanym układzie graficznym. Rozpoczęte przez studio Knockoutdesign rozwiązania projektowe zostały zmodyfikowane i zaktualizowane. Okładki z elementami wycięć do wydań 46–50, ilustrują serię artykułów „100 lat w polskiej architekturze”, zaprojektowano specjalnie z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości.

#forma 

Miasto Rybnik

Studio Otwarte

W 2017 UM Rybnika zlecił nam opracowanie systemu identyfikacji wizualnej miasta, opartego o miejską heraldykę i uwzględniającego wszystkie miejskie instytucje. Jednak sposób, w został narysowany jaki oficjalny herb uniemożliwiał uproszczenie i wygodne stosowanie go jako znaku. Dlatego na potrzeby nowej identyfikacji wizualnej trzeba było opracować go od nowa. Wraz z heraldycznym znakiem opracowaliśmy system oznaczeń wszystkich miejskich instytucji i system ich stosowania, a także projekty miejskich dokumentów, publikacji, materiałów informacyjnych i promocyjnych, nośników digitalowych, a także oznaczenie budynków użyteczności publicznej i miejskiej floty, w tym autobusów MPK. Powstała strona internetowa siw.rybnik.eu, stanowiąca zarówno prezentację, jak i manual on-line – instrukcję stosowania oraz stale aktualizowaną bazę komponentów miejskiego SIW.

#grand prix  #funkcja  #współpraca 

Spirit of Poland

Monika Brauntsch, Dorota Kabała, Weronika Rochacka Gagliardi

The Spirit of Poland to inicjatywa powstała w 2010 roku, skupiająca się na promocji designu. W roku 2018 zorganizowała dwie wystawy poświęcone tematyce kobiet: „Inner Strenght” i „POLKI Hidden Power”, pokazywane w Tokio, San Francisco i Teksasie. Kontynuowała także projekt „Design Dialogue: Poland Brazil”, prezentowany w głównych Muzeach Brazylii: MAM Rio, National Museum in Brasilia, Oscar Niemeyer Museum w Kurytybie i Museu da Casa Brasileira w Sao Paulo. Fundacja zajmuje się także promocją designu w obszarach, w których nie jest on wystarczająco dostrzegalny, czego przykładem są realizowany w Amazonii projekt „Peconheiros” i wystawa „myhand”.

#wydarzenie / osobowość 

Zaczytani

Studio Polkadot

Kolekcja ,,Zaczytani” dla sieci księgarni EMPIK, została zaprojektowana z myślą o wszystkich pasjonatach czytania. Monochromatyczna paleta, przejrzysta typografia i odręczne ilustracje podkreślają i wybijają na pierwszy plan hasła – sparafrazowane przysłowia i cytaty (nie ma spania bez czytania/ z książką Ci do twarzy/ ja Ci czytam, a Ty śpisz/ czytanie jest groźne dla głupoty/ czytanie czyni mistrza/ kto czyta nie błądzi/ jesteś tym, co czytasz). W ramach kolekcji zaprojektowałyśmy kubki termiczne, ceramiczne, torby płócienne, poduszki, piórniki, etui na okulary, magnesy, planery i notesy. Kolekcja miała rozbudzać pasję do książek i czytania umilając długie jesienne wieczory.

#funkcja 

Patryk Hardziej

Patryk Hardziej – ilustrator, projektant grafik. Wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Pomysłodawca i kurator Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych, międzynarodowej wystawy polskiego designu, która odbyła się w pięciu krajach,nagrodzonej "Projektem Roku 2016". Współpracował m.in. z: Amnesty International, British Airways, New Scientist Magazine, Centrum Designu Gdynia, Ministerstwo Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego Nowej Zelandii.

#wydarzenie / osobowość 

Robimy TŁOK!

Distort Visual, Przestrzeń Robocza

TŁOK to pospolite ruszenie, zinowa i muzyczna partyzantka podczas Łódź Design Festival 2018. Wydarzenie poświęcone było niezależnym wydawnictwom, dlatego do udziału zaproszeni zostali muzycy tworzący eksperymentalnie i na pograniczu gatunków oraz twórców zinów i druków powstających poza rynkiem wydawniczym. A wszystko to, by celebrować swobodę tworzenia, wydawania, eksperymentowania i dzielenia się twórczością.

#wydarzenie / osobowość 

Mniam Visual Productions

247studio

MNIAM to wszechstronne studio produkcyjne,skupiające się na profesjonalnej prezentacji produktu – zarówno w formie zdjęć, jak i filmów czy materiałów przeznaczonych do Internetu.Przed naszym studiem postawiono zadanie rebrandingu marki MNIAM, która ze względu na nazwę postrzegana była infantylnie. Ze względu globalny zasięg świadczonych usług stworzyliśmy znak, który będzie nie tylko ponadczasowy, ale również prezentujący się tak samo dobrze niezależnie od tego do jakiego odbiorcy trafia. Wyrazista forma logotypu dodała powagi w odbiorze marki.

#forma 

Pełno ich nigdzie...

Podpunkt

Projekt architektury i grafki wystawy ulicznej zrealizowanej dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie oraz Centrum Studiów nad Holocaustem i Mniejszościami Religijnymi w Oslo. Wystawa prezentuje murale poświęcone tematyce żydowskiej i upamiętniające żydowską przeszłość Polski. Wystawa swoją premierę miała jesienią 2017 w Oslo, a dzięki swojej modularnej konstrukcji przygotowana jest do transportu i ekspozycji w różnych częściach świata.

#forma 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni